ماموریت بایدن در پکن

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران: بایدن با حضور در پکن کوشش دارد تا ضمن اعلام حمایت از ژاپن چنان وانمود کند که حساسیت های چین بی دلیل است و این کشور باید در راستا تعاملی با آمریکا و توکیو قرار گیرد.

ماموریت بایدن در پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، جو بایدن ، معاون رییس جمهوری آمریکا که سفری دوره ای به ژاپن، چین و کره جنوبی را در دستور کار دارد دیروز پس از ژاپن راهی چین شد؛ حضوری که در وضع کنونی اهمیت بسیاری پیدا می نماید. شرق آسیا اکنون با چالشی به نام تقابل ها میان چین و ژاپن بر سر مناطق مورد مناقشه روبرو است. پکن در چارچوب مقابله با تهدیدات ژاپن، در دریای شرقی منطقه پروازی ایجاد نموده است. بایدن در حالی وارد پکن شد که ادعای میانجی گری برای انتها این مناقشه را داشت اما پکن تاکید دارد که ژاپن یک بازیگر صرف است که بازیگردان آن آمریکاست.

پکن همچنین واشنگتن را به دخالت در امور منطقه و اختلاف افکنی میان همسایگان برای ورود به منطقه متهم می سازد. بایدن با حضور در پکن کوشش دارد تا ضمن اعلام حمایت از ژاپن چنان وانمود کند که حساسیت های چین بی دلیل است و این کشور باید در جهت تعاملی با آمریکا و توکیو قرار گیرد.

به عبارتی از اهداف سفر بایدن سرپوش نهادن بر تحرکات ضد چینی آمریکا در منطقه و نمایش چهره ای صلح طلب از واشنگتن است. بخش دیگر اهداف بایدن را مهار چین در لوای مذاکرات گسترده تشکیل می دهد. آمریکا در حالی بر اساس راهبرد سال 2025 خود، نگاه به شرق را در اولویت کاری دارد که همزمان به چالش کشاندن پکن از طرح های اصلی این کشور است. آمریکا موازنه ای دووجهی را در قبال چین در پیش گرفته است که براساس آن از حربه نظامی و تحریک ضد چینی کشورهای منطقه برای اعمال فشار بر این کشور بهره می گیرد و همزمان با رویکرد سیاسی به دنبال باج گیری از این کشور است.

از مهم ترین خواسته های آمریکا از چین را تغییر تراز تجاری به نفع واشنگتن، نادیده دریافت تحرکات نظامی آمریکا در شرق آسیا، تعدیل روابط میان چین و روسیه، همراهی پکن با غرب در قبال کره شمالی، ایران، سوریه و سایر تحولات جهانی تشکیل می دهد؛ موازنه هایی که جو بایدن با سفر به منطقه در پی اجرای آن است و بر این اساس ژاپن، کره جنوبی و چین را محور سفر دوره ای خود قرار داده است.

البته آمریکا به دلیل ملاحظات سیاسی و مالی، نداشتن تقابل گسترده با چین را مطرح می سازد در حالی که همزمان کوشش دارد تا اوضاع را برای اعمال فشار بر این کشور تشدید کند. جالب توجه آنکه آمریکا ابتدا بحران را ایجاد سپس با ادعای منجی صلح و ثبات، دخالت در امور منطقه را توجیه می نماید؛ امری که اکنون بایدن به دنبال آن است تا هم مداخله آمریکا در شرق را توجیه کند و هم چهره ای مثبت و صلح طلب از آمریکا برای جهانیان به نمایش گذارد. این در حالی است که پکن همچنان واشنگتن را محور بحران های منطقه می داند و تنها راه انتها مناقشات با ژاپن را نیز اتمام دخالت های واشنگتن عنوان می نماید.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 361

به "ماموریت بایدن در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت بایدن در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید