لندن به 2 سال زمان برای قرارداد خروج از اتحادیه اروپا احتیاج ندارد

به گزارش بانوی ایران، وزیر خارجه بریتانیا بر این باور است که لندن فرایند خروج از اتحادیه اروپا را اوایل سال آینده شروع خواهد نمود و نیازی به دو سال زمان برای دستیابی به توافق خروج نخواهد داشت.

لندن به 2 سال زمان برای قرارداد خروج از اتحادیه اروپا احتیاج ندارد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا روز پنجشنبه در سخنانی تاکید نمود: انتظار می رود که لندن فرایند خروج از اتحادیه اروپا را اوایل سال 2017 شروع کند و شاید نیازی به 2 سال زمان برای دستیابی به توافق خروج از اتحادیه اروپا نباشد.

لندن تحت فشار زیادی از سوی کشورهای اتحادیه اروپا واقع شده است تا ماده 50 پیمان لیسبون را امضا کند. مشاوران ترزا می نخست وزیر بریتانیا پیشنهاد داده اند تا فرایند خروج از اتحادیه اروپا اوایل سال آینده شروع گردد.

ولی بعضی نمایندگان و مقامهای دولتی معتقدند که شاید لندن برای شروع مذاکرات شفاف و دستیابی به یک قرارداد مناسب، وقت کافی نداشته باشد.

جانسون در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز تاکید نمود: کاری که الان انجام می دهیم، مذاکره با دوستان اروپایی و شرکا است و انتظارات اکنون این است که ماده 50 پیمان لیسبون تا اوایل سال آینده امضا خواهد شد. پس از امضای ماده 50 ، دو سال فرصت خواهیم داشت تا به توافق لازم برای خروج از اتحادیه اروپا دست یابیم ولی من تصور می کنم که نیازی به دو سال زمان نباشد.

البته بعضی مقامهای رسمی و سیاستمداران بر این باورند که مذاکرات بیش از 2 سال طول خواهد کشید.

ترزا می قول داده است تا به قرارداد بی نظیری برای بریتانیا دست یابد، قراردادی که فرایند مهاجرت را محدود نموده و اجازه دسترسی بریتانیا به بازار اروپا را بدهد.

ولی مقامهای ارشد اروپایی بارها تاکید نموده اند که دسترسی بریتانیا به بازار متحد اروپایی تنها به شرطی خواهد بود که بریتانیا اجازه جابجایی آزادانه نیروی کار را بدهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 819

به "لندن به 2 سال زمان برای قرارداد خروج از اتحادیه اروپا احتیاج ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن به 2 سال زمان برای قرارداد خروج از اتحادیه اروپا احتیاج ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید