فرانسه درخواست یک جانبه برجامی را از ایران عنوان کرد

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت خارجه فرانسه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای بدون اشاره به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط آمریکا و تداوم انفعال اروپا در قبال وظایف خود پیرامون توافق هسته ای سال 2015 با ایران، از تهران خواست تا از هر اقدامی که شرایط کنونی برجام را وخیم تر می نماید، خودداری کند!

فرانسه درخواست یک جانبه برجامی را از ایران عنوان کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش رویترز، آگنس ون در مول (Agnes von der Muhll) سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره خاطرنشان کرد: به منظور حفظ فضای سیاسی و یافتن راه حلی مبتنی بر مذاکره از ایران می خواهیم از برداشتن گام های جدیدی که می تواند شرایط توافق هسته ای را وخیم تر کند؛ خودداری نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه بدون اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در ادامه اضافه کرد: شرایط این توافق همین حالا هم به دلیل موارد متعدد نقض آن، از جمله جدیدترین موردی که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد، به شدت نگران کننده است.

این در حالیست که موعد معین شده برای کاهش همکاری های ایران و آژانس در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت کمتر از 10 روز دیگر (21 فوریه، سوم اسفند ماه) به انتها می رسد.

مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، همکاری با آژانس را محدود نموده و گام های بیشتری را در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

لازم به ذکر است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران نیز بر اساس ماده های 26 و 36 مصرح در این توافق بین المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ بعضی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1473

به "فرانسه درخواست یک جانبه برجامی را از ایران عنوان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه درخواست یک جانبه برجامی را از ایران عنوان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید