اوباما برای جلوگیری از نابودی برجام به ترامپ پیشنهاد داده بود که توافق را به نام خودش بزند!

به گزارش بانوی ایران، ایسنا نوشت: یک نویسنده آمریکایی در کتابی تشریح کرد که باراک اوباما در کوشش برای ترغیب رئیس جمهور ترامپ به دست برداشتن از تخریب بعضی دستاوردهای کلیدی دوران خود به او پیشنهاد داده است که نام توافق هسته ای با ایران را به اسم خودش تغییر دهد.

اوباما برای جلوگیری از نابودی برجام به ترامپ پیشنهاد داده بود که توافق را به نام خودش بزند!

به نقل از پایگاه خبری -تحلیلی بیزینس اینسایدر، ادوارد ایساک-دووره روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی به تازگی کتابی با عنوان نبرد برای روح: درون مبارزات دموکرات ها برای شکست ترامپ منتشر نموده و در بخش هایی از آن به تشریح کوشش های باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا برای ترغیب دونالد ترامپ به دست کشیدن از تخریب بعضی جنبه های کلیدی میراث ریاست جمهوری خود پرداخت.

به گفته ادوارد ایساک-دووره، اوباما در اولین ملاقات خود با دونالد ترامپ که در سال های 2016 تا 2020 رئیس جمهور آمریکا بود، برای رسیدن به هدف خود کوشش کرد تا از در تملق و چاپلوسی وارد گردد.

یکی از این موارد، توافق هسته ای 2015 با ایران بود که ترامپ از همان روزهای ابتدایی روی کار آمدنش کوشش کرد آن را از بین ببرد و پایان نیز در سال 2018 به طور یکجانبه از آن خارج شد و سپس تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.

این نویسنده آمریکایی که در نشریه آتلانیک نیز فعالیت دارد در کتاب خود آورده است که اوباما به ترامپ پیشنهاد داد که اسم برنامه هایی که میراث دوران ریاست جمهوری او هستند، تغییر داده و نام ترامپ به آن اضافه گردد، ازجمله اینکه نام توافق هسته ای را به توافق ضد هسته ای ترامپ تغییر دهد.

اکنون بعد از گذشت بیش از دو سال از خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای و کاهش اجرای تعهدات تهران در پاسخ به این اقدام، ایران و آمریکا توافق نموده اند که برای احیای توافق و بازگشت به تعهداتشان مذاکراتی غیرمستقیم انجام دهند.

این مذاکرات که چندین هفته است در وین، پایتخت اتریش برگزار می گردد از امروز (سه شنبه) وارد پنجمین دور خود خواهد شد و به همین دلیل، قرار است نشست کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان ایران 1+4 به ریاست معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1704

به "اوباما برای جلوگیری از نابودی برجام به ترامپ پیشنهاد داده بود که توافق را به نام خودش بزند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما برای جلوگیری از نابودی برجام به ترامپ پیشنهاد داده بود که توافق را به نام خودش بزند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید