آغاز کنفرانس جهانی اقلیمی در گلاسکو همراه با فراخوان وسیع برای اقدام فوری

به گزارش بانوی ایران، به دعوت سازمان ملل متحد کنفرانس بزرگ جهانی اقلیمی امروز یکشنبه در گلاسکو کار خود را شروع می نماید. هزاران نفر از فعالان محیط زیست و نمایندگان سازمان های غیردولتی اعلام نموده اند که در تظاهرات در مقابل محل این نشست شرکت می نمایند.

آغاز کنفرانس جهانی اقلیمی در گلاسکو همراه با فراخوان وسیع برای اقدام فوری

به نقل از دویچه وله، نمایندگان حدود 200 کشور دنیا از امروز 31 اکتبر به مدت دو هفته در نشست بزرگی در گلاسکو اسکاتلند در باره چگونگی مهار فرایند شتابزده گرمایش زمین به بحث و گفتگو می پردازند.

کنفرانس اقلیمی COP26 از ساعت ده صبح به وقت محلی کار خود را شروع می نماید.

کارشناسان علمی بارها نسبت به تشدید بحران آب و هوایی و عواقب خطرناک ناشی از آن هشدار داده اند. کوشش این اجلاس دنیای برای به دست آوردن راه چاره هایی برای مهار قابل تحمل تغییرات اقلیمی است.

انتظار می رود حدود 25 هزار نفر در این مراسم شرکت نمایند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این بارها اعلام نموده است که کشورهای گوناگون دنیا راهکارهای تعیین شده برای محدود کردن فراوری گازهای گلخانه ای را دو سال پس آخرین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در این باره هنوز نیز به مقدار تعیین شده اجرا ننموده اند.

برای مهار فرایند تشدید گرمای زمین کنفرانس آنالیز تغییرات اقلیمی مادرید خواهان اقدام فوری کشورها و تعیین برنامه های تعیین برای کاهش سریع استفاده از سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، نفت و گاز در دنیا شده بود.

افزایش گازهای گلخانه ای باعث تشدید فرایند افزایش تغییرات اقلیمی در نقاط مختلف دنیا، از جمله جاری شدن سیل های ویرانگر و خشکسالی و آتش سوزی های مهیب جنگل ها شده است. به عنوان نمونه در این زمینه می توان به سیل اخیر در آلمان، خشکسالی در منطقه ساحل آفریقا و آتش سوزی های ویرانگر جنگل های کالیفرنیا و روسیه اشاره نمود.

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد ادامه فرایند افزایش فراوری گازهای گلخانه ای دمای کره زمین را تا 2.7 افزایش خواهد داد و منجر به تشدید مصیبت بار تغییرات اقلیمی و افزایش وقوع فجایع طبیعی خواهد شد.

موضوع مبارزه با بحران آب و هوا موضوعی بود که روز گذشته در رم نیز در محل کنفرانس سران کشورها و دولت های گروه 20 مطرح شد.

برای اتخاذ اقدامات عاجل از سوی سران کشورهای بزرگ مالی دنیا و جلوگیری از فرایند افزایش گرمای کره زمین روز شنبه هزاران نفر از فعالان محیط زیست به همراه نمایندگان سندیکاها و اتحادیه های کارگری و احزاب گوناگون همزمان با نشست رهبران گروه 20 در رم تظاهرات کردند. تظاهرنمایندگان خواهان اتخاذ راهکارهای جدی برای انتها دادن به استفاده از سوخت های فسیلی شدند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1920

به "آغاز کنفرانس جهانی اقلیمی در گلاسکو همراه با فراخوان وسیع برای اقدام فوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز کنفرانس جهانی اقلیمی در گلاسکو همراه با فراخوان وسیع برای اقدام فوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید