جاذبه های گردشگری دنیا که در معرض نابودی هستند

به گزارش بانوی ایران، در حال حاضر به دلیل پیشرفت فناوری، سفر به مکان های مختلف راحت تر و آسان تر از گذشته شده و نتیجه این سفرها، آشنایی با فرهنگ ها و مشاهده چشم اندازهای طبیعی و یا مصنوعی است؛ البته سفر به مکان های مختلف، مزایای مالی بسیاری برای آن منطقه دارد، ولی افزایش تعداد گردشگر، تاثیرات منفی نیز خواهد داشت.

جاذبه های گردشگری دنیا که در معرض نابودی هستند

از سفر با تور پاتایا لحظه آخری لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوز، با افزایش تعداد گردشگران، بعضی از معروف ترین شگفتی های دنیا طبیعت در معرض نابودی قرار می گیرند.

در ذیل به چند منطقه توریستی در معرض نابودی اشاره می گردد:

جزیره بوراکای در فیلیپین

گردشگران، تاثیر زیادی بر این جزیره زیبا گذاشته اند، به همین دلیل این جزیره به طور موقت به مدت شش ماه به دلیل سیستم فاضلاب نامناسب بسته خواهد بود. مقامات رسمی اظهار کردند: تقریبا 200 کسب و کار مرتبط با هدف گردشگری به سیستم فاضلاب جزیره متصل نیستند و آب های آلوده وارد اقیانوس می گردد.

خلیج مایا در تایلند

بازدید بسیاری از گردشگران از مکان های توریستی مختلف در این خلیج موجب بسته شدن آن در سال 2018 شد. مقامات تایلندی در ماه ژوئن ساحل را بستند تا صخره های مرجانی دوباره رشد نموده و زندگی آبزیان را نجات دهند.

جزیره اسکای در اسکاتلند

افزایش محبوبیت این جزیره باعث مسائل فراوانی شده است و حتی بازدیدنمایندگان بدون رزرو هتل در این جزیره، در خانه ها و مکان های دیگر مستقر می شدند، در نتیجه در سال 2017 بازدیدنمایندگان در صورتی مجوز سفر به این جزیره را دریافت می کردند که مکانی برای اقامت داشته باشند. علاوه بر این، مشکل جمعیت بیش از حد موجب افزایش زباله های پلاستیکی در سواحل شد.

بوتان

بوتان مکانی بسیار دیدنی و منحصر به فرد در هیمالا است. با این حال دولت بوتان به تاثیر مضر گردشگری توجه نموده و گردشگران باید تحت کنترل راهنمای تور رسمی باشند و حدود 200 پوند در روز پرداخت نمایند. با وجود محدودیت های گردشگری در بوتان هنوز آلودگی در این منطقه زیاد است. سال گذشته، شهر صنعتی پاساخا در جنوب آن، دهمین شهر آلوده دنیا شد. نگرانی های رو به رشدی در خصوص تاثیر گردشگری بر کشور و تاثیر آن بر آلودگی وجود دارد که ممکن است منجر به اجرای سیاست های سخت تری در این مورد گردد.

بالی در اندونزی

جزیره بالی در اندونزی مدت ها است گردشگران زیادی را به سواحل زیبای خود جذب نموده است. از جاذبه های آن برنج خوشمزه، معابد زیبا، فرهنگ متنوع و شیوه زندگی نسبتا ارزان است. با این حال در ماه دسامبر، مسئولان اظهار داشتند: آلودگی این جزیره افزایش یافته است. البته به دلیل افزایش ضایعات پلاستیکی در سواحل، گروه های زیست محیطی و کارگران محلی در سواحل برای برطرف این مشکل یاری می نمایند، اما همچنان آلودگی در این جزیره زیاد است.

ساحل خوک ها در باهاما

تنها ساکنان این جزیره خوک های وحشی هستند که در طول زمان به شنا در دریا عادت نموده اند. سال گذشته با مشاهده چندین خوک مرده گردشگران مورد سرزنش قرار گرفتند و علت این مورد تغذیه نادرست خوک ها توسط گردشگران اعلام شده است.

Cinque Terre ایتالیا

خانه های روشن زیبا در صخره های Riviera ایتالیا بازدیدنمایندگان این منطقه را در سال های اخیر افزایش داده است. در حال حاضر طرح های جدیدی ارائه شده تا میزان ترافیک را در این منطقه کاهش و منابع اقتصادی را برای حفاظت از آن افزایش دهد.

ماچو پیچو در پرو

میراث اینکاها هر ساله تعداد زیادی گردشگر جذب می نماید. به دلیل افزایش گردشگر، دولت پرو در سال 2017 اقدامات جدیدی برای محدود کردن تعداد توریست ها اعمال کرد. یکی دیگر از دلایل محدودیت گردشگری در این مکان احتمال رانش زمین با افزایش جمعیت است.

ونیز ایتالیا

ونیز به خاطر جاذبه های قایقرانی و غذاهای خوش طعم و ساختمان های ویژه گردشگران زیادی را به خود جذب نموده است. سال گذشته 2000 ساکن محلی به افزایش گردشگری اعتراض کردند و خواهان مسکن بهتر و خدمات محلی برای ساکنان شهر شدند. این شهر در معرض آلودگی ناشی از کشتی های کروز قرار گرفته است. یونسکو اظهار داشت: افزایش گردشگران در شهر ونیز منجر به تغییرات عملکردی در ونیز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 664

به "جاذبه های گردشگری دنیا که در معرض نابودی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری دنیا که در معرض نابودی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید