رئیس بنیاد شهید: تمامی مصوبات ایثارگران در همین دولت اجرایی می شود

به گزارش بانوی ایران، خبرگزاری خبرنگاران- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمامی مصوبات ایثارگران در همین دولت اجرایی می شود.

رئیس بنیاد شهید: تمامی مصوبات ایثارگران در همین دولت اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای سعید اوحدی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به بهره برداری از 6 طرح بسیار مهم در بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: سه طرح مهم مراکز توانبخشی جامعه ایثارگری در استان های اصفهان، یزد و تهران بود و مورد بعدی واگذاری 422 قطعه زمین به جامعه ایثارگری در یزد با حضور استاندار انجام شد.

وی گفت: به دلایل اقدامات خوب دیگر دولت در ارایه خدمت به جامعه ایثارگری سال 1400 سال جهش و نهضت ساخت مسکن برای جامعه ایثارگری است و میانه تسهیلات مصوب دولت افزایش 200 درصدی را داشته است.

آقای اوحدی اضافه کرد: این تسهیلات در منطقه ها روستایی کاملا بی سابقه بوده و به رقم 200 میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین از اولین اقدام جدی برای شهدای عزیز فاطمیون و تامین مسکن خانواده این عزیزان خبر داد و گفت: این کار با واگذاری زمین به خانواده این شهدا در اصفهان آغاز شده است که ان شاء الله ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین اضافه کرد: دو دستور بسیار خوب را آقای نوبخت در دولت صادر کرد که اولی برای تبصره یک اصلاح قانون حالت اشتغال جامعه ایثارگری بود که مصوب شده بود، ولی اصلاح شده بود و تیرماه ان شاء الله احکام این عزیزان اصلاح و صادر می شود و در انتها تیر براساس احکام نو اجرایی می شود و مورد بعدی درخصوص ماده 28 هم براساس دستور دکتر نوبخت آخرین بخش از معوقات ایثارگران تا انتها مرداد پرداخت می شود.

آقای اوحدی گفت: دغدغه جامعه ایثارگری براساس ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بود که در واقع از طریق تامین اجتماعی اجرایی می شد و سازمان تامین اجتماعی در ابتدا یک حد نصابی را قرار داده بود برای جامعه ایثارگری که با دستور آقای شریعتمداری وزیر تعاون این حد نصاب برداشته شد، چون قانون چیزی به نام حدنصاب را نام نکرده بود.

وی گفت: دوباره این حدنصاب را در تامین اجتماعی مورد مصاحبه استخدامی قرار دادند که موجب نگرانی برخی از ایثارگران شده بود و امروز آقای شریعتمداری دستور رفع این حد نصاب را هم صادر کرد و ان شاء الله شاهد استخدام آنان در تامین اجتماعی باشیم.

آقای اوحدی اضافه کرد: سال گذشته با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی تفاهم نامه ای امضا شد که در سال 99 بیست و نه هزار قطعه زمین را واگذار کردیم و با دستور رئیس جمهور انجام شد و در سال 1400 پنجاه و یک هزار قطعه زمین در تملک بنیاد است که باید واگذار شود.

وی گفت: این زمین ها در دو بخش اعتبار نیاز دارد اول تامین اعتبار هزینه آماده سازی است که براساس قانون باید از طریق وزارت مسکن و شهرسازی انجام شود و بخش دوم از تامین مسکن در طرح مسکن ملی است که با آقای اسلامی هماهنگ کردیم و تفاهم نامه نوی را برای سال 1400 ظرف هفته آینده امضا خواهیم کرد و همه این مصوبات در همین دولت اجرایی می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بحث تامین خودروی جانبازان حرکتی را از دیگر موضوع های دانست که به زودی مرتفع خواهد شد.

آقای اوحدی همچنین انضباط اقتصادی و اداری در بنیاد شهید را از کار های بسیار مهم در یکسال گذشته برشمرد و گفت: در بحث شرکت های اقتصادی به گونه ای عمل کردیم که بنگاه های اقتصادی ما از بنگاه داری به جریان مولد با رویکرد اقتصاد مقاومتی شکل بگیرند و یکی از نمونه های آن بانک دی است که شاهد رشد چشمگیری بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1753

به "رئیس بنیاد شهید: تمامی مصوبات ایثارگران در همین دولت اجرایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس بنیاد شهید: تمامی مصوبات ایثارگران در همین دولت اجرایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید