دولت افغانستان خواهان شرح آمریکا درباره توافق احتمالی با طالبان شد

به گزارش بانوی ایران، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که کابل نسبت به توافق احتمالی آمریکا با طالبان و پیامدهای آن نگران است و خواهان توضیحات واشنگتن درباره این توافقنامه شد.

دولت افغانستان خواهان شرح آمریکا درباره توافق احتمالی با طالبان شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با تاکید بر اینکه دولت خواهان برقراری صلح است و از همه کوشش ها در این راستا حمایت می نماید از نگرانی دولت افغانستان نسبت به توافق آمریکا و طالبان اطلاع داد.

صدیقی در توئیتی نوشت: دولت از هرگونه پیشرفت در روند صلح که منجر به تامین صلح پایدار و سرانجام جنگ گردد حمایت می نماید اما نگرانی اصلی دولت از تفاهمنامه آمریکا با طالبان این است که از پیامدها و خطرات ناشی از آن چگونه جلوگیری می گردد؟

وی با اشاره به نامه شماری از مقامات ارشد سابق و همچنین سفیران سابق آمریکا و ابراز نگرانی آن ها از توافق با طالبان اضافه نمود: همانطور که مقامات پیشین و سناتورهای آمریکایی نگرانی هایی از پیامدهای این توافقنامه دارند دولت افغانستان نیز نگران است و از اینرو ما خواهان شرح در رابطه با این سند هستیم تا خطرات و پیامدهای ناگوار آن را با دقت کامل تحلیل نموده و از خطرات جلوگیری کنیم.

براساس گزارش رسانه ها، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر اخیرش به کابل نسخه پیش نویس توافقنامه با طالبان را در در حضور خودش در اختیار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قرار داد تا آن را مطالعه کند اما اجازه داشتن یک نسخه از این توافقنامه و یا نگه داشتن آن را به وی نداده است.

روز گذشته نیز 9 تن از مقامات ارشد سابق آمریکایی و نیز سفرای سابق این کشور در افغانستان در یادداشتی نسبت به توافق با طالبان هشدار دادند.

دیپلمات ها و مقامات ارشد سابق آمریکایی در شرح مخالفت خود با این پیش نویس اظهار داشتند که هنوز امکان برقراری صلح در افغانستان معین نیست و طالبان نیز شرایط خود را برای توافق با دیگر افغان ها معین ننموده اند.

این مقامات تاکید کردند که طالبان سابقه همکاری با دیگر نیروهای سیاسی را نیز ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 341

به "دولت افغانستان خواهان شرح آمریکا درباره توافق احتمالی با طالبان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان خواهان شرح آمریکا درباره توافق احتمالی با طالبان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید