ادامه تنش در روابط کانادا و آمریکا، ترودو در نشست واشنگتن شرکت نمی کند

به گزارش بانوی ایران، نخست وزیر کانادا در نشست واشنگتن همراه با روسای جمهور مکزیک و آمریکا شرکت نخواهد کرد.

ادامه تنش در روابط کانادا و آمریکا، ترودو در نشست واشنگتن شرکت نمی کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دفتر جاستین ترودو روز دوشنبه گفت: نخست وزیر کانادا برای ملاقات با روسای جمهور مکزیک و آمریکا و شرکت در مراسم جشن توافق تجاری جدید آمریکای شمالی به واشنگتن سفر نخواهد نمود.

بر اساس این گزارش، کانادا پیش از این نگرانی خود را نسبت به اعمال تعرفه های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم اعلام نموده است.

نخست وزیر کانادا در تبادل نظری تلفنی صبح دوشنبه با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک ابراز امیدواری نموده است که مذاکرات وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موفقیت آمیز باشد.

رئیس جمهور مکزیک که از ترودو خواسته است تا در این نشست شرکت کند، میخواهد چهارشنبه در کاخ سفید با ترامپ ملاقات و تبادل نظر نماید. این نخستین سفر خارجی اوبرادور پس از 19 ماه ریاست جمهوری است.

دفتر ترودو اضافه کرد: نخست وزیر کانادا در نشست های کابینه و مجلس در اتاوا شرکت خواهد نمود. امیدواریم نشست آمریکا و مکزیک مثبت و خوب باشد.

ترودو هفته گذشته از شرکت در این نشست ابراز تردید نموده بود.

ترودو روز آدینه هشدار داده بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا و تهدیدات دولت ترامپ برای اعمال تعرفه های تجاری، در نشست هفته آینده در واشنگتن که با حضور ترامپ و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک برگزار می گردد، شرکت نخواهد نمود.

آمریکا فشار زیادی وارد می نماید تا سهمیه صادرات آلومینیوم بر صنایع کانادا اعمال کند و در غیر این صورت تعرفه 10 درصدی را علیه صادرات آلومینیوم کانادا وضع خواهد نمود.

رابر لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا ماه گذشته در اظهاراتی در کمیته دارایی مجلس سنا گفته بود که واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا و مکزیک با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

ترودو توضیح داد: اعمال تعرفه های صادراتی علیه کانادا در نهایت به ضرر صنعتگران آمریکایی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1108

به "ادامه تنش در روابط کانادا و آمریکا، ترودو در نشست واشنگتن شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش در روابط کانادا و آمریکا، ترودو در نشست واشنگتن شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید