دانشگاه ها برای ارزش گذاری فعالیت های اعضای هیئت علمی تدابیری اتخاذ نمایند

به گزارش بانوی ایران، قائم مقام وزیر علوم گفت: دانشگاه ها با توجه به ماده 5 آیین نامه ارتقای اساتید وزارت علوم، برای ارزش گذاری فعالیت های اعضای هیئت علمی تدابیری اتخاذ نمایند.

دانشگاه ها برای ارزش گذاری فعالیت های اعضای هیئت علمی تدابیری اتخاذ نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم در پنجاه و سومین نشست مجازی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه 99 در سالن شهدای جهاد علمی برگزار گردید، با اشاره به توفیقات روزافزون آموزش عالی کشور در سال های اخیر گفت: مقالات پر استناد، ارتقای صندلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در حوزه نوآوری و ارتقای رتبه بندی دانشگاه از دستاورد های افتخار آفرین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری بوده است که باید با رشد بیشتر تداوم یابد.

وی با اشاره به رویکرد های جدید در حوزه پژوهش و فناوری و ایجاد زیرساخت های پژوهشی اظهارکرد: از جمله این رویکرد ها و سیاست های جدید واگذاری اختیارات بیشتر به دانشگاه ها، روان سازی انتشار مجلات علمی، ایجاد مراکز تحقیقاتی در دانشگاه ها و همکاری انجمن های علمی دانشجویی با پارک های علم و فناوری و جهت دهی سرانجام نامه های پژوهشی جهت حل مسائل کشور است.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به ظرفیت ها و ابزار های تحقق رویکرد های جدید اضافه کرد: یکی از این ظرفیت ها ماده 5 آیین نامه ارتقا است که چندین بار به دانشگاه ها ابلاغ شده و در راستای تحقق اهداف جدید انتظار می رود برایارزش گذاری فعالیت های اعضای هیئت علمی تدابیری اتخاذ گردد.

وی گفت: هدف ماده 5 این بود که ظرفیت هایی ایجاد کند تا هر دانشگاه و موسسه ای متناسب با ماموریت هایی که دارد آن ها را در قالب ماده 5 آیین نامه ارتقاء پیشنهاد دهد و در تحقق اهداف جدید وزارت علوم از آن استفاده کند.

باقری اضافه کرد: دومین ظرفیت و ابزار قانونی که در اختیار ما قرار گرفته است آیین نامه ترفیع است که این آیین نامه یکی از ابزار های مدیریت دانشگاه ها است که برای اجرای سیاست های جدید در دانشگاه و موسسه اتخاذ می گردد و تصویب آن هم آسان تر از آیین نامه ارتقا است و در هیات امنای دانشگاه مصوب می گردد.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های لازم برای انجام ماموریت ها نیز یکی از اقدامات است که سال گذشته نیز به همت برومند صورت گرفت و وام تجهیزات به مبلغ 40 میلیون یورو وصول و به دانشگاه واریز شد. البته بخشی از این منابع در اعتبارات سال 99 هم تکرار شده است که در قالب آن تجهیز و فراوری مواد اولیه و تجهیزات لازم برای آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه ها از اولویت های معاونت پژوهشی به شمار می رود.

قائم مقام وزیر علوم در سرانجام گفت: بیانیه ای در ستاد وزارت علوم در حال تدوین است به نام بیانیه دانشگاه های جامعه محور و کارآفرین که هدف از تهیه این بیانیه همفکری و ایجاد فرهنگ و ادبیات مشترک در مورد دانشگاه های جامعه محور و کارآفرین است و امیدواریم که مورد توجه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1069

به "دانشگاه ها برای ارزش گذاری فعالیت های اعضای هیئت علمی تدابیری اتخاذ نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها برای ارزش گذاری فعالیت های اعضای هیئت علمی تدابیری اتخاذ نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید