سومین جشنواره ملی فردوسی ویژه مدارس استعدادهای درخشان

به گزارش بانوی ایران، تهران (پانا) - سومین جشنواره ملی فردوسی ویژه دانش آموزان دوره اول و دوّم متوسطه، فرهنگیان و دانش آموختگان مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در حال برگزاری است.

سومین جشنواره ملی فردوسی ویژه مدارس استعدادهای درخشان

به گزارش روابط عمومی سازمان سمپاد، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: این جشنواره با راهنمایی شورای سیاستگذاری متشکل از فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و دانشگاه شهید چمران اهواز از هفته اول مهرماه 1399 پس از نشست های تخصصی و بازنگری های اساسی در ساختار اجرایی و محتوایی جشنواره با رویکرد جلب مشارکت نهادهای مرتبط شروع به کارکرد. لازم به ذکر است؛ دریافت آثار در سه بخش دانش آموزی، دانش آموختگان و فرهنگیان مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور تا 25 اسفندماه 1399 معین شده بود که با توجه به استقبال پرشور علاقه مندان ودرخواست ادارات پرورش استعدادهای درخشان سراسرکشور، با تصویب شورای سیاستگذاری جشنواره تا تاریخ 15 فروردین ماه سال 1400 تمدید شد.

یاوری اهداف برگزاری این جشنواره را به توضیح زیر بیان کرد:

1- پاسداشت هویت اسلامی - ایرانی

2- پژوهش در حوزة زبان و ادبیات فارسی، زبان شناسی، و فرهنگ و زبان¬های باستانی

3- تمهید شرایط مناسب برای تشویق و راهنمایی استعدادهای¬برتر به تحصیل و تحقیق در حوزة زبان و ادبیات فارسی

4- شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزة زبان و ادبیات فارسی

5- حمایت از نوآوری و آثار خلاقانه ادبی

وی اضافه نمود: این جشنواره در 2 محور زبان و ادبیات فارسی و با موضوعات دستور زبان فارسی، ریشه شناسی زبان فارسی، زبان ها و گویش های ایرانی، فرایند دگرگونی زبان و خط فارسی در دوره های سه گانه، فرهنگ ها و دانشنامه های فارسی، واژه¬گزینی و صندلی زبان فارسی در مقام زبان علم، ادبیات حماسی، ادبیات تعلیمی، ادبیات غنایی، ادبیات نمایشی و داستانی، ادبیات عامه و ادبیات تطبیقی و در قالب های پژوهشی، خلاقیت ادبی، شعر، نثر شاعرانه، و داستان کوتاه و داستانک برگزار می گردد. آمار کل اثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره ملی فردوسی 1448 اثر بوده است که از این تعداد: 1340 اثر دانش آموزی، 98 اثر از فرهنگیان شاغل در مدارس سمپاد و 10 اثر از دانش آموختگان مدارس استعدادهای درخشان دریافت شده است.

یاوری اضافه نمود: کار آنالیز و داوری آثار ارسالی توسط هیات داوران جشنواره تا 10 اردیبهشت ماه سال 1400 پایان می یابد و تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه، اسامی و عناوین آثار برگزیده به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و مدارس محل تحصیل اعلام خواهد شد . هم چنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره در تابستان امسال برگزار و آثار برگزیده نیزدر قالب یک مجلد جداگانه تحت عنوان گلبانگ سربلندی3 به چاپ خواهد رسید.

امید است در سال تحصیلی پیش رو و با حمایت سایر بخش های وزارت آموزش و پرورش، این جشنواره در جهت تقویت حس همبستگی و دلبستگی ملی برای دانش آموزان سراسر کشور و دانش آموزان علاقه مند مدارس خارج از کشور برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1651

به "سومین جشنواره ملی فردوسی ویژه مدارس استعدادهای درخشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جشنواره ملی فردوسی ویژه مدارس استعدادهای درخشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید