برنامه های پارک فناوری پردیس برای هفته ملی پژوهش اعلام شد

به گزارش بانوی ایران، پارک فناوری پردیس به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری ویژه های برنامه های خود را اعلام کرد.

برنامه های پارک فناوری پردیس برای هفته ملی پژوهش اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پارک فناوری پردیس در هفته ملی پژوهش و فناوری از 20 تا 25 آذرماه 1400 برنامه های متنوعی را اجرایی خواهد کرد که از آن جمله می توان به برگزاری تور های بازدید از پارک با هدف آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، آشنایی با پارک فناوری پردیس، بازدید از فضای شهری و ظرفیت های ایجاد شده در پارک و همچنین بازدید از فضای کار اشتراکی و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

از دیگر برنامه های این هفته برگزاری رویداد ملی ریتکس با هدف حمایت از پژوهش های کاربردی و مسئله محور و در راستای حل نیاز های فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور است. داوری طرح های برگزیده در 7 کارگروه سلامت و پزشکی، کشاورزی، زیست فناوری، برق و فناوری اطلاعات، نانو و منابع آب؛ نفت و شیمی؛ مدیریت نوآوری و فناوری برگزار می شود. همچنین در این رویداد برنامه های جانبی ازجمله سخنرانی یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص)، جلسات بین پژوهشگران و شرکت های فناور و رونمایی از دومین دوره جشنواره ریتکس انجام می شود.

­همچنین به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری، سلسله نشست ­های نظام­ های نوآوری پیروز جهان با هدف شناخت شاخص ­های پیروزیت توسعه نوآوری در سایر کشور ها و درس ­آموزی از تجارب آن ها برگزار می شود.

یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته، اختتامیه طرح توانمندسازی صدف و کمپ اشتغال کارنو است این برنامه ها با هدف توانمندسازی سرمایه های انسانی دانشی و با تمرکز بر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها انجام می شود. از جمله نتایجی که برای این برنامه در نظر گرفته شده است، کمک به نقش آفرینی مؤثر سرمایه های انسانی در اکوسیستم فناوری و نوآوری و طراحی جهت آینده حرفه ای و شغلی بر اساس استعداد ها و ویژگی های هر فرد است.

برگزاری رویداد Sadaf Jobmeet برنامه دیگر پارک پردیس در هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری است. این رویداد با هدف ملاقات شغلی کارفرما و کارجو در راستای جذب افراد مستعد، توانمند و آموزش دیده در شرکت های دانش بنیان و فناور عضو ناحیه نوآوری پردیس، برگزار خواهد شد. همچنین در این رویداد برنامه های جانبی ازجمله پانل های تخصصی شغلی، کارگاه های آموزشی، کوچینگ شغلی و... برای افراد حاضر در رویداد برگزار خواهد شد.

هفته ملی پژوهش و فناوری، با هدف ایجاد فرصت مناسب برای توجه و تمرکز بر روی ابعاد مختلف پژوهش و فناوری در کشور نام گذاری شده است. از دیگر اهداف نام گذاری و بزرگداشت این هفته می توان به ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1973

به "برنامه های پارک فناوری پردیس برای هفته ملی پژوهش اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های پارک فناوری پردیس برای هفته ملی پژوهش اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید