خوشمزه ترین غذاهای رشت

به گزارش بانوی ایران، غذاهای رشت

در هرفرهنگی، به جرات می توان گفت که غذا، یکی از نماد های نشانگر آن فرهنگ است که نشان می دهد مردم منتسب به آن منطقه یا ناحیه، چه بر سر گذارانده و چه پیشینه ای دارند. تعجب نکنید از این که چگونه غذاها می توانند، سرگذشت یک قوم را روایت نمایند، زیرا هر غذایی تحت شرایطی خاص به وجود آمده و با خود قصه ای دارد. برخی از غذاها داستان پیدایششان سینه به سینه چرخیده تا به زمان حال برسد اما، برخی از غذا ها نه! به هر حال طعم هر غذایی، داستان خودش را بازگو می نماید. غذاهای رشتی، عنوانی از خلاقیت مردم یک منطقه از ترکیب سالم ترین و برترین نوع مواد غذایی به اقتضای محیط طبیعی و آب و هوایی این منطقه است که هر کدام از این غذاها به حق، نماینده ای مقتدر برای عنوانی که یونسکو برای رشت انتخاب نموده است می باشد، رشت، شهرخلاق غذا، یکی از استان هایی است که می تواند به یکی از قطب های غذایی کشور، تبدیل گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با غذاها رشتی آشنا شوید.

خوشمزه ترین غذاهای رشت

هر خوراک در منطقه خود، همانطور که گفته شد، نشان دهنده تفاونت های فرهنگی و همینطور تفکیک نماینده مردم منطقه ها مختلف از یکدیگر است. گردشگری غذایی، یکی از اشکال گردشگری فرهنگی امی تواند باشد که می تواند به جاذبه خوبی جهت بازدید گردشگران تبدیل گردد و تجربه فرهنگی خوبی از جامعه میزبان در اختیار گردشگران قرار دهد.بر خلاف تصور بسیاری از افراد، اهمیت به غذا یکی از ارکان مهم زندگی است و هر غذایی که طبخ و میل می کنیم باید نمونه ای سالم از تمام غذاهای فرهنگ ما باشد. علم ارتباط بین غذا و فرهنگ یا ارتباط فرهنگ با معده در شناخت روحیات یک ملت مهم است و غذا در هر کشور می تواند به عنوان یک نماد فرهنگی با پیشینه تاریخی موجب مباهات و جذب سایر فرهنگ ها باشد. استفاده از هر ادویه یا هر نوع مواد غذایی، نشان دهنده خلق و خوی مردم آن ناحیه و منطقه است.حتی شرایط آب و هوایی آن منطقه را نیز نشان می دهد. شهر رشت با داشتن انواع زیادی از غذاهای محلی می تواند به قطب گردشگری غذایی کشور تبدیل گردد. شهر رشت دارای تنوع غذایی بسیار زیادی است و بیشتر غذاهای گیلانی از محصولات بومی تهیه می شوند و بسیاری از گردشگران به علت تجربه صرف غذاهای مختلف و به خصوص غذاهای بومی و محلی اقدام به سفر به این استان می نمایند. در ادامه به معرفی برخی از غذاهای رشتی و دستور پخت آنان می پردازیم.

کباب ترش

یکی از برترین غذاهایی که ما در خبرنگاران به شما توصیه می کنیم حتمت در سفر به رشت، آن را میل کنید، کباب ترش است. این غذا از گوشت تازه، روغن، پیاز و سیر رنده شده، ، سبزیجات ریز خرد شده ، گردوی چرخ شده ، فلفل و رب انار درست می گردد. هنگامی که این مواد با هم ترکیب شدند، 3 ساعت به آن ها، اصطلاحا، استراحت می دهیم و سپس آن ها را به فاصله یک بند انگشت به سیخ می کشیم و کباب می کنیم. بهنترین راه برای کباب کدن گوشت ها، آتیش ذغالی است. نوش جان

شوید قرمه

برای درست کردن این غذا، شما به شوید تازه خرد شده، گوشت، روغن، پیاز، گوجه سبز، لوبیا قرمز و ادویه های معمول غذاهای دیگر، احتیاج دارید. پیاز را تفت داداه و آن را با گوشت و ادویه ها تفت می دهیم و کمی آب به آن اضافه می کنیم تا خوب بپزد. پس از آن شوید خرد شده را کمی تفت می دهیم و به آن گوجه سبز و لوبیا را اضافه می کنیم. و سپس به گوشت اضافه می کنیم و صبر مب کنیم تا به خوبی خورشت جا بیفتد. یادتان نرود، حتما لوبیاها را از شب قبل خیس کنید، نمک هم در آخرین مرحله پخت اضافه کنید.

میرزا قاسمی

برای پخت این غذا شما به، بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی، احتیاج دارید. برای پخت این غذا، ابتدا بادمجان ها را روی آتش، ذغالی می کنیم و پس از جدا کردن پوست آن، آن را له می کنیم. سپس، بادمجان ها را با مقداری زردچوبه، تفت می دهیم و ادویه های دیگر را به آن اضافه می کنیم. در آخر گوجه هایی که پوست کنده ایم را با سیر تفت داده و به بادمجان ها اضافه می کنیم. هنگامی که این مخلوط کمی جا افتاد، تخم مرغ را به آن اضافه میکنیم.

ترش تره

برای طبخ این غذای معروف رشتی، انواع سبزی های بومی گیلان از جمله؛ جعفری، گشنیز، اسفناج، تره، چغندر و برنج، ، سیرخام، ترشی و آلوچه و تخم مرغ و ادویه های مختلف احتیاج دارید. سبزی های ساطوری شده با ابرنتج می پزیم و و سپس سیر تفت داده شده با ادویه های مختلف را به آن اضافه می کنیم. در آخر مقداری آرد را در آب حل کرده و به تدرج به خورشت اضافه می کنیم. که این کار فقط در جهت لعابدار شدن خورشت، می باشد. در آخر تخم مرغ را هم به غذا اضافه می کنیم. نوش جان.

آلو مسما

گوشت مرغ یا مرغابی، پیاز سرخ شده، ، آلوی بخارایی، رب گوجه ترش، بادمجان، گوجه فرنگی و ادویه، موادی هستند که برای پخت آلو مسما به آن ها احتیاج داریم. مرغ را که آب پز کردید، با پیاز سرخ شده و آلو و رب، درادویه تفت دهید. بعد از آن، 2 لیوان آب مرغ به موار اضافه کنید. بگذارید تا غذا، آرام آرام بپزد. در انتها نیز می توانید غذا را با بادمجان وگوجه فرنگی سرخ شده، تزیین کرده و میل کنید. در در برخی از نواحی رشت، چند عدد بادمجان را که به صورت ورقه ای نازک بریده شده، سرخ می نمایند و جهت تزیین استفاده می نمایند. به این غذا مرغ فسنجان نیز، می گویند.

خورشت کدو حلوایی

کدو حلوایی و گردو و عدس و خرما، تنها موادی هستند که این خورشت رشتی، احتیاج دارد. کدو را پوست کنده و بعد از خورد کردن، آن را با آب بپزید.عدس آب پز شده را نیز بکوبید . و با گردوی سابیده شده، و زردچوبه و روغن، بپزید. در آخر خرما را از هسته جدا کنید و به غذایتان اضافه کنید. غذای شما آماده است. به این غذا، کویی خورش هم می گویند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2049

به "خوشمزه ترین غذاهای رشت" امتیاز دهید

2 کاربر به "خوشمزه ترین غذاهای رشت" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید