خانه به دوشی دیجیتال؛ شهرهایی در آمریکا که به متقاضیان کار از راه دور پول می دهند

به گزارش بانوی ایران، در پی شیوع همه گیری کرونا در کشورهای مختلف دنیا در سال گذشته، مردم برای اولین بار در تاریخ کار و دنیای مدرن در مقیاسی وسیع امکان یافتند تا محل زندگی شان را از محل کار خود جدا نمایند.

خانه به دوشی دیجیتال؛ شهرهایی در آمریکا که به متقاضیان کار از راه دور پول می دهند

در واقع پیش از این مشاغل عموما شرایط و محل زندگی افراد را معین می کردند. اما اکنون با رواج دورکاری محل کار تا حد زیادی حالت ایستای خود را از دست داده و نیروی انسانی پتانسیل بیشتری برای آزادی حرکت پیدا نموده است.

در این میان شماری از شهرهای کوچک تر و شهرک هایی که به علت کمبود نیروی کار رشد مالی مناسبی ندارند، از این فرصت پدید آمده استفاده نموده اند و با ارائه مشوق هایی کوشش دارند نیروی انسانی فعال بیشتری را جذب نمایند.

استخدام افراد به وسیله کار از راه دور علاوه بر اینکه در مبارزه با معضل کمبود نیروی انسانی به این منطقه ها یاری می نماید، همزمان سبب تقویت مشاغل خرد و ایجاد مراکز مالیاتی محلی هم می شود.

خبرنگاران تراول به سراغ وبسایت MakeMyMove رفته و شماری از شهرهایی را که در آمریکا با ارائه تسهیلات (از پول نقد تا وام) در پی جذب نیروی کار هستند معرفی می نماید.

وست لافایت در استان ایندیانا یکی از این منطقه ها است. در این شهر افراد دورکار می توانند تا مبلغ 4 هزار یورو یاری هزینه دریافت نمایند که می تواند خرج هزینه های جابجایی، مسکن، فضای کار مشترک، مراقبت از بچه ها و دیگر موارد زندگی شود.

از شهرهای دیگری که این روش را در پیش گرفته اند می توان به ساوانا در استان جورجیا است که به طور تعیین در پی متخصصان فناوری می شود. مسئولان تعهد نموده اند که بابت یاری هزینه مبلغ 1600 یورو به دورکاران بپردازند.

شهر تولسا در استان اوکلاهما هم وضعیتی تقریبا مشابه دارد. افراد دورکار می توانند هزینه 8500 یورویی دریافت نمایند. این شهر همینطور پیشنهادهای با تخفیف ویژه برای خرید مسکن به متقاضیان ارائه می نماید.

این در حالی است که اگر بخواهید در شهر توپکا در استان کانزاس ساکن شوید و خانه ای خریداری کنید، مسئولان شهری به شما مبلغ 8500 یورو می دهند و اگر فرد دورکار بخواهد با نقل مکان تنها خانه ای اجاره کند 4 هزار یورو به اسم یاری هزینه زندگی به او پرداخت می شود.

شهر مون پولیه در استان ورمونت هم که به اسم یکی از امن ترین شهرهای آمریکا شناخته می شود تسهیلاتی مشابه ارائه می دهد. به این معنی که کارمندان دورکار از یاری 4200 یورویی در سال، تا حداکثر 2 سال، برای تامین هزینه های زندگی بهره مند خواهند شد. اگر از آنان کسی تصمیم داشته باشد به کلی به این شهر نقل مکان کند، مبلغ یاریی تا 6300 یورو افزایش خواهد یافت.

شهر هارمونی در استان مینه سوتا هم یکی دیگر از این شهرهای پذیرای نیروی کار است. مسئولان گفته اند به کارمندان دورکار تا 10 هزار یورو تخفیف نقدی برای خرید خانه پیشنهاد می نمایند.

به کانال تلگرام خبرنگاران فارسی بپیوندید

منبع: یورونیوز
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1787

به "خانه به دوشی دیجیتال؛ شهرهایی در آمریکا که به متقاضیان کار از راه دور پول می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه به دوشی دیجیتال؛ شهرهایی در آمریکا که به متقاضیان کار از راه دور پول می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید