جشنواره گردشگری کودک و خانواده در همدان برگزار می گردد

به گزارش بانوی ایران، معاون گردشگری همدان گفت: با توجه به اینکه بچه ها و نوجوانان نقش معین کننده ای در مقصد گردشگری خانواده ها دارند، استان همدان ایده برگزاری جشنواره گردشگری کودک و خانواده را در برنامه تقویم گردشگری خود قرار داده است که در آن، این بار بچه ها سفیر معرفی همدان می شوند.

جشنواره گردشگری کودک و خانواده در همدان برگزار می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، علی خاکسار با اعلام این خبر اضافه کرد: بچه ها و نوجوانان در این جشنواره قرار است سفیران گردشگری همدان باشند و آثار جذاب طبیعی و تاریخی همدان را معرفی نمایند.

او ادامه داد: با مزیت هایی که سفر برای بچه ها و نوجوانان دارد، آنها می توانند نقش بسزایی در تشویق خانواده ها برای انتخاب مقصد سفر داشته باشند که این مسئله در رونق گردشگری نیز اثرگذار است، آشنایی بچه ها با تاریخ و تمدن شهرها در قالب سفر محقق می گردد و همدان سال هاست در بسیاری از برنامه های فرهنگی بچه ها و نوجوانان پایلوت کشوری بوده و این بار در زمینه گردشگری وارد شده تا بتواند از این طریق خانواده های ایرانی را به همدان دعوت کند.

معاون گردشگری همدان با اینکه زمان برگزاری جشنواره ملی گردشگری کودک و خانواده دی ماه سال جاری است، گفت: در طول سال رویدادهای مختلفی با عنوان کودک در همدان برگزار شده که این جشنواره نیز در این راستا برگزار می گردد، همچنین استان همدان در نمایشگاه ملی گردشگری با رویکرد گردشگری کودک حاضر می شود.

او اضافه کرد: به منظور معرفی همدان به عنوان پایلوت شهر کودک، نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط هستیم تا این مسئله به مرور جا افتاده و همدان شهر اول گردشگری از نگاه بچه ها باشد.

خاکسار گفت: مشارکت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، دانشگاه های استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری برای آشنایی بچه ها با گردشگری و معرفی همدان با این عنوان بسیار اثرگذار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 617

به "جشنواره گردشگری کودک و خانواده در همدان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گردشگری کودک و خانواده در همدان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید