جشنواره فیلم برلین 2020 با نمایش سال سلینجر من شروع به کار کرد

به گزارش بانوی ایران، جشنواره فیلم برلین 2020 پنجشنبه هفته گذشته با اکران فیلم سینمایی سال سلینجر من افتتاح شد. این اثر سینمایی که در بخش مسابقه حضور ندارد متعلق به بخش نمایش های ویژه است و توسط فیلیپه فالاردیو کانادایی کارگردانی شده است.

جشنواره فیلم برلین 2020 با نمایش سال سلینجر من شروع به کار کرد

با قیمت تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

هفتادمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم برلین کار خود را در حالی شروع نموده که فضای جامعه آلمان هنوز به دلیل تیراندازی های اخیر در شهر هانائو که از سوی گروه های راست افراطی اجرا شده ملتهب است. بخشی از سخنرانی های مراسم افتتاحیه نیز به همین دلیل بوده و به ماهیت خاص سینما در گردهم آوری انسان ها بدون توجه به ویژگی های نژادی اشاره داشت. همچنین گفته می گردد بعضی از سیاست مداران که قرار بوده در افتتاحیه این جشنواره شاخص دنیای شرکت نمایند حضور خود را به دلیل واقعه تیراندازی لغو نموده اند.

اما سال سلینجر من فیلمی که درمراسم افتتاحیه به نمایش درآمد براساس کتابی به همین نام ساخته شده و با بازی مارگارت کوالی و سیگورنی ویور دو بازیگر زن آمریکایی همراه است. این اثر سینمایی که اولین نمایش خود را در دنیا تجربه می نماید درباره زنی است که پس از اتمام تحصیلاتش یک کار دفتری قبول نموده و دستیار کارگزار ادبی جی. دی. سلینجر نویسنده مشهور آمریکایی شده است.

این اثر سینمایی در حال حاضر چندان در جلب نظر منتقدان انگلیسی زبان پیروز عمل ننموده و از میان 11 نقدی که در وبسایت راتن تومیتوز درباره فیلم نوشته شده صرفا 45 درصد از منتقدان را راضی نموده است.

جشنواره فیلم برلین 2020 که از 1 اسفندماه شروع شده تا 11 اسفند ادامه خواهد داشت و در نهایت جایزه خرس طلایی به بهترین فیلم بخش مسابقه تعلق خواهد گرفت. سال جاری 18 فیلم مختلف در بخش مسابقه حضور دارند که درمیان آن ها فیلمی از کارگردان ایرانی محمد رسول اف نیز با عنوان شیطان وجود ندارد (There Is No Evil) محصول مشترک ایران، جمهوری چک و آلمان به چشم می خورد.

جرمی آیرونز بازیگر بریتانیایی رییس هیات داوران جشنواره فیلم برلین 2020 است. برنیس بژو (بازیگر فیلم سینمایی گذشته ساخته اصغر فرهادی)، کنت لونرگان (کارگردان فیلم سینمایی منچستر بای د سی) و کلبر مندونسا فیلیو (کارگردان برزیلی سازنده آثاری چون قوش شب و برج دلو) از دیگر اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره فیلم برلین هستند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 798

به "جشنواره فیلم برلین 2020 با نمایش سال سلینجر من شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم برلین 2020 با نمایش سال سلینجر من شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید