تقاضای سرکوب شده سفر در آینده نزدیک به حالت انفجار درمی آید

به گزارش بانوی ایران، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، تقاضای سرکوب شده سفر در آینده نزدیک به حالت انفجار درمی آید.

تقاضای سرکوب شده سفر در آینده نزدیک به حالت انفجار درمی آید

محمدحسین ایمانی خوشخو در کنفرانس بین المللی مدیریت به مسائلی که کرونا به صنعت گردشگری وارد کرد و پساکرونا را به عنوان بحران مهمتر در کمین گردشگری قرار داد اشاره و اظهار کرد: صنعت گردشگری از کرونا آسیب دیده است، اما مهمترین آسیب دیدگان در این صنعت جامعه انسانی هستند. گردشگری کشور ایران در آینده ای نه چندان دور با هجوم تقاضای انباشته شده گردشگران روبرو خواهد شد.

او با بیان اینکه جامعه در کرونا سختی های بسیاری را تحمل نموده، اضافه کرد: جامعه ایران در مدت دو سال به علت اضطراب و نگرانی با فشارهای خانه نشینی و قرنطینه کرونا کنار آمده است، اما این تقاضای سرکوب شده سفر، در روزهای نزدیک شبیه سونامی خواهد شد و به حالت انفجار درخواهد آمد، بطوریکه در ماههای اخیر شاهد شلوغی سطح شهر و جاده های کشور در سرانجام هفته بوده ایم. مسئولین باید از همین حالا برای تعطیلات نوروز برنامه ریزی داشته باشند و این حجم سفر را پیش بینی نمایند.

رئیس کمیته گردشگری هجدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت با تاکید بر این نکته که تاب آوری به مفهوم عبور کردن صحیح از مشکل است، تاب آوری را نه به معنای مقاومت، بلکه با اندیشه و فکر عبور کردن و سپری کردن مسائل و سختی ها دانست و گفت: بر این اساس باید به تاب آوری پساکرونا در جامعه میزبان و میهمان گردشگری توجه گردد.

ایمانی خوشخو با بیان اینکه بحران پساکرونای گردشگری جدی است، اظهار کرد: ما در آینده گردشگری با جامعه ای خسته، خشمگین، افسرده، تحت فشار سنگین قرنطینه و سایر موضوعات کرونا همراه استرس ها و نگرانی ها روبرو هستیم. از این رو باید به فکر سلامت جامعه بود و تدبیری اندیشید تا تقاضای انباشته شده مسائل و آسیب های جدی به همراه نداشته باشد.

نشست علمی و تخصصی کمیته گردشگری به ریاست محمد حسین ایمانی خوشخو ـ رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و استاد دانشگاه علم و فرهنگ ـ با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه های علم و فرهنگ، علامه طباطبایی، تهران، امام صادق (ع)، شیراز و سمنان و بعلاوه با شرکت پژوهشگران و استادان بعضی دانشگاه های خارجی برگزار گردید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1993

به "تقاضای سرکوب شده سفر در آینده نزدیک به حالت انفجار درمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای سرکوب شده سفر در آینده نزدیک به حالت انفجار درمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید