تفاهم&zwnjنامه همکاری بین دانشگاه تهران و تاشکند امضا شد

به گزارش بانوی ایران، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه خاورشناسی تاشکند با حضور حمید نیرآبادی، سفیر ایران در ازبکستان منعقد شد.

تفاهم&zwnjنامه همکاری بین دانشگاه تهران و تاشکند امضا شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگارانبه نقل از معاونت بین الملل دانشگاه تهران، در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه خاورشناسی تاشکند، حمید نیرآبادی، سفیر ایران در ازبکستان، گفت: هم اکنون در نتیجه سیاست خارجی مؤثر رئیس جمهور ازبکستان، این کشور روابط خود را با کشور های خارجی تحکیم کرده است. در این خصوص می توان گفت، همکاری های متقابل کشور ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف بیش از پیش گسترش پیدا کرده است.

به گفته وی در دوران پاندمی کرونا نیز روابط دو کشور در سطوح پارلمانی، وزارتخانه ها و ادارات به صورت مجازی و به گونه ای موفقیت آمیز توسعه یافته است که این دستاورد، برای تحقق به موقع چشم انداز همکاری ها کمک خواهد کرد.

در این مراسم، همچنین طرفین به توافق رسیدند که در آینده نزدیک موضوع افتتاح مرکز ایران شناسی در دانشگاه خاورشناسی تاشکند را مورد بررسی قرار دهند.

در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه، سفیر ایران در ازبکستان، با فعالیت گروه ایرانی - افغانستانی دانشگاه خاورشناسی تاشکند، کتابخانه و منابع ادبی موجود در آن آشنایی پیدا کرد و 80 کتاب ایران شناسی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند به این کتابخانه، اعطا شد. رساله سلسله معانی در داستان های خمسه تألیف احمدجان قرانبیکاف، پروفسور گروه فیلولوژی لغت شناسی ایرانی - افغانستانی دانشگاه خاورشناسی تاشکند نیز در این مراسم رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1405

به "تفاهم&zwnjنامه همکاری بین دانشگاه تهران و تاشکند امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم&zwnjنامه همکاری بین دانشگاه تهران و تاشکند امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید