ترامپ در نشست های بین المللی آسیا-اقیانوسیه شرکت نمی کند

به گزارش بانوی ایران، رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد در نشست هایی که قرار است ماه نوامبر با حضور رهبران آسیایی در سنگاپور و پاپوا گینه نو برگزار می گردد، شرکت کند.

ترامپ در نشست های بین المللی آسیا-اقیانوسیه شرکت نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید روز آدینه اعلام نموده است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست های سنگاپور و پاپوا گینه نو با حضور رهبران آسیایی شرکت نخواهد کرد و قرار است مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در این نشست ها شرکت کند.

بر اساس این گزارش تصمیم ترامپ برای عدم شرکت در این نشست ها بار دیگر سئوالات و ابهامات زیادی را درباره پایبندی وی به تعهداتش در قبال کشورهای منطقه و مقابله با چین مطرح نموده است.

ترامپ برای شرکت در نشست کشورهای عضو سازمان آسه آن و شرق آسیا در سنگاپور و همین طور شرکت در نشست همکاری مالی آسیا اقیانوسیه در پاپوا گینه نو دعوت شده است. ترامپ نوامبر گذشته در هر دو نشست شرکت نموده بود.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید تاکید نمود: ترامپ از مایک پنس خواسته است تا در این نشست ها شرکت کند.

ترامپ قرار است به جای شرکت در این دو نشست به پاریس سفر کند و در صدمین سالگرد خاتمه جنگ جهانی اول حضور یابد.

سندرز اضافه نمود: ترامپ میخواهد از ایرلند نیز دیدن کند و روابط تاریخی و عمیق دو کشور را گسترش دهد.

ترامپ همچنین در ماه نوامبر قرار است در نشست رهبران گروه 20 در بوئنوس آیرس شرکت نماید. رئیس جمهور آمریکا همچنین میخواهد به کلمبیا سفر کند و مذاکراتی را درباره مسائل منطقه ای، امنیتی با مقام های ارشد این کشور داشته باشد.

تصمیم ترامپ برای لغو سفر آسیایی اش پایبندی واشنگتن به تعهدات امنیتی و نظامی در قبال کشورهای منطقه را با چالش جدی روبرو نموده است. دولت ترامپ در حال کوشش برای متوقف کردن برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی و مقابله با نفوذ چین در منطقه است.

راهبرد اصلی دولت ترامپ گسترش همکاری ها با کشورهای منطقه به خصوص هند، استرالیا و ژاپن با هدف مقابله با نفوذ چین است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ماه اوت در نشست وزرای خارجه منطقه شرکت کرد و متعهد شد تا واشنگتن 300 میلیون دلار برای تقویت امنیت منطقه اختصاص دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 265

به "ترامپ در نشست های بین المللی آسیا-اقیانوسیه شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در نشست های بین المللی آسیا-اقیانوسیه شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید