بیان راهکارهای سازمانی در بهینه سازی فرایندها در نشست بررسی عملکرد اداره کل امور اداری و پشتیبانی

به گزارش بانوی ایران، تهران (پانا) - فعالیت های شش ماهه اول اداره کل امور اداری و پشتیبانی با حضور رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

بیان راهکارهای سازمانی در بهینه سازی فرایندها در نشست بررسی عملکرد اداره کل امور اداری و پشتیبانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در این نشست که به بررسی عملکرد و برنامه های اداره کل امور اداری و پشتیبانی اختصاص داشت، حسن ملکی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی 12 راهکار سازمانی در بهینه سازی فرآیندها و نظام سازمانی و اداری بیان کرد.

وی با بیان اینکه هر سازمانی به مثابه یک پیکر است، گفت: در سازمان های مشابه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که رویکرد فعالیت ها، علمی و پژوهشی است امور اداری مانند بخش اراده این پیکر است. اگر اراده درست عمل کند پیکره و بدنه کارشناسی قوی کار می کند و در نتیجه کامیابی و رستگاری سازمانی حاصل می شود. در این پیکره ، کارشناسان، هیأت علمی و نیروی انسانی، قوه عاقله است و قلب این سازمان را فرهنگ سازی تشکیل می دهد که تپش آن در هرجا جاری و ساری است و مجموعه عواطف و نگرش ها، عاطفه سازمانی را شامل می شود.

ملکی با اشاره به نقش فرهنگ سازمانی در سلامت سازمانی، گفت: اگر قلب بیمار شود امراضی مانند غیبت، تشکیل گروه های نامتعارف، ضعف، بددلی و خدشه دار شدن آبروی سازمانی و غیره ایجاد می شود. با قلب سالم سازمان است که نظام عاطفی و روانی نهادینه شده و عینیت بخشیده می شود.

در ادامه جلسه محمدعلوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان به مرور گزارش عملکرد این اداره کل پرداخت.

مهدی جلالی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی نیز اهم فعالیت ها و برنامه های این اداره کل را در بخش های کارگزینی و امور اداری، رفاه و تعاون، آموزش و بخش فناوری اطلاعات بیان نمود.

در سرانجام جلسه حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی 12 محور مؤثر در سامان دهی امور اداری و چابک سازی سازمان بیان نمود.

ملکی با اشاره به عمر سازمانی یک سیستم گفت: بهبود شرایط سازمان ها در چند محور محقق می شود. محور نخست عدالت سازمانی است. منظور از عدالت سازمانی این است که هر فرد در جایگاه درست باشد، پست ها گوشت قربانی نیست که داد و ستد شود و از این زاویه باید سازمان بازنگری شود.محور دوم توازن سازمانی است، یعنی تجمع و فقر نیرو در واحدها باید درنقطه توازن قرار گیرد.

وی محور سوم را تقویت قوه عاقله سازمان برشمرد و گفت: این قوه عاقله با آموزش و رسیدگی از ابعاد مختلف باید تقویت شود. محور چهارم توسعه سازمانی است که آن را در ابعاد نیروی انسانی و گستره عملیاتی می توان آن را تشریح کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش رویش سازمانی را محور پنجم این بخش دانست و گفت: مباحثی همچون جانشین پروری؛ نظام پیشنهادات و ایجاد جریان ایده پردازی از بدنه کارشناسی به سطوح تصمیم گیر مورد تأکید است و باید به آن ها پرداخت.

وی تقوای سازمانی را به عنوان ششمین محور در مسأله بهبود سازمانی بیان کرد و اضافه نمود: امور اداری برای رعایت اخلاق سازمانی و اسلامی و ارزش های انسانی باید برنامه سازی کند. معتقدم هفتمین محور آسایش سازمانی و بالاترین سرمایه سازمان، همدلی است و ضرورت دارد همکاران از خدمات رفاهی مناسب برخوردار باشند؛ بنده مدافع این روش هستم.

ملکی در ادامه فناوری سازمانی و نظام سازمانی را به عنوان هشتمین و نهمین محور بیان نمود : فناوری یک ضرورت بی بدیل است و نباید خود را از آن محروم کنیم؛ لازم است یک نظام مناسب برای رتبه و ارتقاء سازمانی تدوین شود تا همه از آن بهره مند شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به لزوم چابکی سازمانی جهت برطرف کردن کُندی ها، ادامه داد: سلامت سازمانی یازدهمین محور در این زمینه است؛ همچنین معتقدم رسیدگی به شرایط سلامت جسمانی، روحی و عاطفی نیروها و همکاران سازمان باید در اولویت باشد.

وی با تأکید بر اینکه آگاه بودن از حقوق، حق همه کارکنان است، گفت: آخرین محور این جلسه شفافیت و وضوح سازمانی است و همه کارکنان باید وظایف و حقوق سازمانی خود را بدانند و لازم است در این خصوص اطلاع رسانی و شفاف سازی لازم به عمل آید.

محمدعلوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی، مهدی جلالی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی، روح اله رضاعلی مشاور اجرایی سازمان، بهنام نیک نژاد مدیر طرح و برنامه، صدیقه حسن زاده رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل در این جلسه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1384

به "بیان راهکارهای سازمانی در بهینه سازی فرایندها در نشست بررسی عملکرد اداره کل امور اداری و پشتیبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیان راهکارهای سازمانی در بهینه سازی فرایندها در نشست بررسی عملکرد اداره کل امور اداری و پشتیبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید