برگزاری هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها

به گزارش بانوی ایران، هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها 13 و 14 آذر ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار می گردد.

برگزاری هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها

به گزارش مینو رفیعی مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی در آستانه برگزاری هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها اظهار کرد: این سمینار با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در سالن همایش های دانشگاه الزهرا برگزار می گردد و جدیدترین دستاورد های علمی و تازه های ژنتیک در این سمینار ارائه خواهد شد.

او اضافه نمود: سازمان بهزیستی برنامه بزرگی از 20 سال گذشته تاکنون تحت عنوان مشاوره ژنتیک شروع نموده و این مسئله از تکرار مجدد معلولیت در خانواده ها پیشگیری می نماید.

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش سرعت فناوری سرعت علم ژنتیک نیز بیشتر شده چرا که این علم به طور مستقیم وابسته به فناوری و تجهیزات است، گفت: برگزاری کنگره ژنتیک در بروز رسانی اطلاعات پزشکانی که در امر مشاوره ژنتیک فعالیت دارند بسیار حائز اهمیت است و باعث بروز رسانی علم آن ها در حوزه دانش ژنتیک می گردد.

پیشگیری از بیماری های ژنتیکی به وسیله دارو امکان پذیر نیست

او گفت: در این سمینار مباحث مختلفی در زمینه ژنتیک و پیشگیری از معلولیت برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

رفیعی با اشاره به اینکه بر اساس بعضی از تحقیقات و مطالعات اجرا شده در جهان تعیین شده که بیش از 90 درصد بیماری ها با ژنتیک مرتبط بوده و بعضی از بیماری ها 100 درصد تأثیرگذار از ژنتیک است بیان نمود: حتی در بیماری هایی مانند سل که نوعی بیماری عفونی محسوب می گردد در دو نفر با شرایط محیطی یکسان می تواند بروز متفاوتی داشته باشد و یکی از این افراد به دلیل استعداد ژنتیکی مستعد ابتلا به سل باشد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری های جدید ژنتیکی با توجه به ارتقای علمی ژنتیک در جهان قابل شناسایی شده گفت به روز رسانی دانش همکاران در این حوزه نسبت به سایر علوم بسیار حائز اهمیت است که با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های مربوطه به وسیله کنگره ژنتیک کوشش نموده ایم به روز رسانی دانش و همکاران در حوزه علم ژنتیک را انجام دهیم.

رفیعی در خاتمه یادآوری کرد: هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها دارای 10 امتیاز بازآموزی برای دکترای حرفه ای پزشکان عمومی، دکترای ژنتیک انسانی، دکترای ژنتیک مولکولی، متخصص بیماری های بچه ها، متخصص بچه ها و همچنین 3 امتیاز بازآموزی برای متخصصین زنان و زایمان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 589

به "برگزاری هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید