افتتاح 342 طرح روستایی سیستان و بلوچستان از سوی رئیس جمهوری

به گزارش بانوی ایران، 342 طرح توسعه خدمات زیربنایی روستایی سیستان و بلوچستان با اعتباری افزون بر هزار و 620 میلیارد ریال به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار و شماری از مدیران استان به مناسبت هفته دولت در دهستان سفیدابه افتتاح شد.

افتتاح 342 طرح روستایی سیستان و بلوچستان از سوی رئیس جمهوری

به گزارش خبرنگاران، حسن روحانی صبح دیروز در سخنانی که به وسیله ویدئو کنفرانس با حضور استاندار و شماری از مدیران استان در دهستان سفیدابه پخش شد ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم دولت های یازدهم و دوازدهم انقلاب اسلامی گازرسانی به سیستان و بلوچستان بوده است. وی با بیان این که روشن شدن مشعل گاز در زاهدان روزی تاریخی برای مردم سیستان و بلوچستان بود، گفت: افتخار دولت تدبیر و امید گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان است. رئیس جمهوری، گازرسانی به سیستان و بلوچستان را یک افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید دانست و اضافه نمود: گازرسانی با سرعت باید در تمام شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان انجام گردد.

روحانی از توسعه بندر چابهار به عنوان دومین اقدام مهم دولت در این استان یاد کرد که با مشارکت 3 کشور جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و هندوستان کار توسعه و بهره برداری از این بندر اقیانوسی شروع شده است. وی در ادامه سخنان خود، پروژه راه آهن چابهار به زاهدان و اتصال شبکه ریلی استان به شبکه سراسری را از دیگر اقدامات مهم زیربنایی دولت در سیستان و بلوچستان مطرح کرد.

روحانی سپس دستور افتتاح پروژه های برق رسانی به 46 روستا، آب رسانی به 35 روستا، 7 مرکز خدمات بهداشتی - درمانی، دسترسی 419 روستا به شبکه ملی اطلاعات و 16 پروژه راه روستایی را در سیستان و بلوچستان صادر کرد. رئیس جمهوری از همه نیروهای نظامی و انتظامی برای تامین امنیت در این استان قدردانی کرد. احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان هم در شروع این مراسم به تشریح خدمات دولت و طرح های قابل افتتاح در استان پرداخت.

  • افتتاح 6 طرح عمرانی در چابهار

6 طرح عمرانی ویژه هفته دولت شامل 2 زمین چمن مصنوعی، اجرای طرح هادی روستایی، برطرف افت ولتاژ برق و آسفالت معابر در سطح بخش پلان چابهار افتتاح و بهره برداری شد. بخشدار پلان چابهار در گفت وگو با ایرنا گفت: این طرح ها شامل اجرای طرح عمرانی و آسفالت معابر در شهر پلان و روستاهای دیول و بنگل زهی، زمین چمن مصنوعی در روستای صدیق زهی و شهر پلان است.

مهرداد آرام اضافه نمود: آسفالت معابر خیابان امام خمینی(ره) شهر پلان که عملیات زیرسازی و جدول کشی به طول 1200 متر، عرض 22 متر و با مساحت کل 15 هزار متر مربع از سوی شهرداری پلان انجام و عملیات آسفالت آن توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان صورت گرفته بود، افتتاح شد.

وی گفت: هزینه آسفالت صورت گرفته از محل اعتبارات راه و شهرسازی جنوب استان به مبلغ 324 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: افتتاح آسفالت معابر روستای دیول در این بخش که کل اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه مذکور به مساحت 14 هزار و 340 متر مربع افزون بر 200 میلیون تومان است. بخشدار پلان توضیح داد: 2 زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال نیز در روستاهای صدیق زهی و پلان این بخش با اعتبار هر کدام 300 میلیون تومان افتتاح و بهره برداری شد. آرام اضافه نمود: پروژه چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای صدیق زهی به مساحت 1125 متر مربع شامل عملیات زیرسازی احداث سکو، فنس و دیوارکشی محوطه و نصب چمن مصنوعی با اعتباری افزون بر 300 میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان و دهیاری روستای صدیق زهی صورت پذیرفته است.

وی اعلام کرد: اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه چمن مصنوعی مینی فوتبال شهر پلان نیز افزون بر 300 میلیون تومان است که عملیات زیرسازی احداث سکو از سوی شهرداری پلان، عملیات فنس کشی از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار و نصب چمن مصنوعی آن نیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است. بخشدار پلان گفت: آسفالت معابر روستای صدیق زهی از دیگر پروژه هاست که کل اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه مذکور به مساحت 20 هزار و 250 متر مربع افزون بر 339 میلیون تومان هزینه شده است.

  • افتتاح 25 طرح کشاورزی در نوک آباد خاش

25 طرح مختلف کشاورزی نیز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در نوک آباد خاش افتتاح و بهره برداری شد. فرماندار خاش در حاشیه این مراسم گفت: برای اجرای این طرح ها افزون بر 11 میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین به همین مناسبت کلنگ احداث 14 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و ساختمان اداری این نهاد با پیش بینی اعتبار 12 میلیارد ریال و کلنگ ساخت 6 فضای آموزشی با پیش بینی اعتبار 10 میلیارد ریال به زمین زده شد. صاحب گل صالحی گفت: 47 پروژه با اعتباری افزون بر 75 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح می گردد.

صالحی اعلام کرد: مجتمع آب رسانی 6 روستایی همت آباد شکاری، 3 پایگاه اورژانس بین راهی پشتکوه، دوراهی ایرندگان و تیغ آب، روکش آسفالت 39 هزار متر مربع از 9 خیابان و معابر شهری، 2 بوستان فضای سبز، طرح های آبیاری نوین و استخرهای پرورش ماهی، طرح های توسعه برق و آبخیزداری از شاخص ترین این پروژه ها هستند.

  • افتتاح 8 پروژه در بخش پیشین سرباز

8 پروژه در حوزه های کشاورزی، انرژی و آموزشی در بخش پیشین شهرستان سرباز با اعتباری افزون بر 671 میلیون تومان افتتاح و بهره برداری شد. فرماندار سرباز اظهار کرد: این طرح ها شامل طرح تقویت شبکه توزیع برق شهر پیشین به نمایندگی از طرح های مشابه مدیریت توزیع برق شهرستان در سطح بخش به ارزش 5 میلیارد ریال و بهره برداری از فاز نخست نهالستان میوه های گرمسیری در منطقه تلسر با اعتبار 650 میلیون ریال است.

وی اعلام کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در شهرستان مرزی سرباز 48 پروژه با اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری و 12 پروژه با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال کلنگ زنی می گردد. فرماندار سرباز گفت: بازدید از ظرفیت های مرز و بازارچه مرزی برای آنالیز و حل مسائل و مسائل مرتبط و بازدید از پروژه در حال اجرای سیل بند حفاظتی شهر پیشین از دیگر برنامه های هفته دولت در این بخش مرزی بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 294

به "افتتاح 342 طرح روستایی سیستان و بلوچستان از سوی رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 342 طرح روستایی سیستان و بلوچستان از سوی رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید