اروپا، درگیر دو ویروس مرگبار

به گزارش بانوی ایران، ایرنا نوشت: همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا، با شناسایی مواردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در بعضی کشورهای اروپایی از جمله هلند، آلمان، لهستان و ... از ماه گذشته، مقامات این قاره شرایط هشدار اعلام نموده و ضمن اتخاذ تدابیر بهداشتی، هزاران گونه جانوری آلوده به این ویروس را معدوم نموده اند.

اروپا، درگیر دو ویروس مرگبار

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش شبکه دویچه وله آلمان، کشورهای اروپایی با تشخیص نمونه های جدید بیماری آنفلوآنزای پرندگان برای پیشگیری از گسترش این ویروس به دیگر گونه های جانوری و بخصوص انسان ها، ناگزیر از معدوم سازی بعضی حیوانات آلوده شدند.

شیوع این ویروس خطرناک در اروپا همزمان با گذشت نزدیک به یک سال از شیوع ویروس مرگبار در این قاره، نگرانی مضاعفی را برای مردم و مسئولان کشورهای این حوزه ایجاد نموده است. تا به امروز نزدیک یک و نیم میلیون نفر در اروپا به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که بیش از 330 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

در میان کشورهای اروپایی هلند، روسیه، قزاقستان، آلمان و دانمارک از وجود این بیماری به طور گسترده در مزارع و مرغداری های این کشورها اطلاع داده اند.

وزیر کشاورزی هلند از ابتلای بیش از 35 هزار مرغ اطلاع داده و گفت: پس از کشف نوع جدید آنفلوآنزای پرندگان در آلتفورست (در 100 کیلومتری آمستردام، پایتخت این کشور) که حدود 34 مرغداری را در خود جای داده اقدام به معدوم کردن پرندگان نموده اند.

از ماه گذشته که خبر افزایش چشمگیر نمونه های بیماری درمیان پرندگان و دیگر گونه های جانوری هلند خبرساز شده بود مقامات این کشور با اتخاذ تدابیر شدید بهداشتی به مقابله با شیوع این بیماری برخاستند. از جمله بعضی اقدامات سخت گیرانه بهداشتی در مرغداری ها، مزارع و محوطه های تجاری در رابطه با این نوع حیوانات اعمال شد و نمایش پرندگان زینتی و آبزی ممنوع شد. همچنین در باغ وحش ها از صاحبان پرندگان آبزی خواسته شد تا با مراقبت های ویژه از پرندگان، از تماس آنها با فضولات پرندگان وحشی دیگر جلوگیری نمایند.

هلند که بزرگترین صادرنماینده گوشت مرغ و تخم مرغ در کل اروپاست، به سرمایه گذاری در صنعت مرغداری توجه بسیاری نموده است. در حال حاضر، مرغداری با 1.6 میلیارد یورو در آمد، صنعتی پرسود در هلند محسوب می گردد که هزاران شغل برای نیروی کار این کشور در مرغداری ها و موسسات مربوطه فراهم نموده است. بنابراین اقدامات و تدابیر ویژه برای کنترل این بیماری در دستور کار این کشور قرار داده شده است.

در شمال آلمان نیز شیوع آنفلوآنزای پرندگان در ایالت شلوینگ هلستین گزارش شده است. وزارت کشاورزی این ایالت مرکزی پنج شنبه گذشته با بیان اینکه این ویروس به نمونه های دیگر پرندگان وحشی نیز سرایت نموده، به طور رسمی از معدوم کردن آنها اطلاع داد.

در انگلیس هم روز دوشنبه هفته گذشته بخاطر وجود این ویروس دستور معدوم سازی نزدیک به 13 هزار پرنده در مرغداری صادر شد.

براساس اعلام خبرگزاری رسمی فرانسه، به دستور مقامات این کشور، به دلیل افزایش گسترده نمونه های این بیماری در کشورهای همسایه، بعضی مناطق را در حالت هشدار حداکثری قرار گرفتند. تقریبا نیمی از بخش های دولتی فرانسه با عنوان مناطق پرخطر طبقه بندی شده در حالی که در دیگر نقاط کشور شرایط هشدار متوسط اعلام شده است.

دولت فرانسه در حکم رسمی خود در بولتن خبری گفت: وجود این ویروس در حیوانات وحشی نزدیک مرزهای فرانسه، این سطح از مراقبت های اضطراری را توجیه می کند.

دولت دانمارک نیز به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا از راسوها که تا به امروز 12 مورد انتقال از آنها به انسان شناسایی شده، برنامه معدوم سازی 15 تا 17 میلیون از این نوع حیوان را در برنامه سلامت خود قرار داده است.

علاوه بر اروپا، در بعضی کشورهای آسیایی همچون ژاپن و قزاقستان نیز نمونه های بیماری آنفلوآنزای پرندگان گزارش شده است.

به گفته ارگان های بهداشتی و غذایی اتحادیه اروپا، این بیماری در میان پرندگان بسیار مسری است، اما خطرات انتقال آن به انسان کم است. با این حال، در گذشته موارد انتقال آن بیماری به انسان گزارش شده است و در صورت بروز، می تواند کشنده باشد. به همین خاطر اتخاذ اقدامات بهداشتی پیشگیرانه ضروری می کند تا با اقدام به موقع، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری به عمل آید.

شیوع گسترده آنفلوآنزای مرغی طی ماه گذشته در اروپا سبب شده اتحادیه اروپا از کشورهای عضو، خواهان افزایش نظارت بر بیماری آنفلوانزای پرندگان در میان پرندگان وحشی و خانگی گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1355

به "اروپا، درگیر دو ویروس مرگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا، درگیر دو ویروس مرگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید