احتمال دیدار بین بن سلمان و هیئت حوثی در عمان

به گزارش بانوی ایران، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مسؤول برجسته انصارالله یمن اظهار داشت، ریاض ارتباط با این گروه را بعد از هدف گیری تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان آغاز نموده است.

احتمال دیدار بین بن سلمان و هیئت حوثی در عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

این مسؤول در اظهاراتی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ارتباطات در سطح بسیار عالی در جریان است و تماسی تلفنی بین خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای آنالیز آتش بس و توقف درگیری ها در مرزها برقرار شده است.

وی اضافه نمود، تماس ها بیش از یک ماه است که بین دو طرف در جریان است و دو کمیته نظامی و سیاسی تشکیل شده اولی به آنالیز آتش بس کامل بین دو طرف و لغو محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعا می پردازد در حالی کمیته دوم برای آنالیز وضعیت سیاسی جدید است.

به گفته این منبع، از بین پرونده های سیاسی مطرح شده بستن صفحه رئیس جمهوری مستعفی منصور هادی و آنالیز راهکار سیاسی فراگیر است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، توافق ریاض که ولیعهد سعودی و ولیعهد ابوظبی در آن شرکت کردند تنها مقدمه تغییری گسترده در قواعد جنگ یمن بود.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع سیاسی آگاه اضافه نمود، عمان مقدمات دیدار بین هیئت انصارالله و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را آماده می نماید.

خبرگزاری آناتولی به نقل از مرکز پژوهش های صنعا بیان کرد که ریاض اکنون مسؤول رخدادهای جنوب یمن است. خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان اخیرا مسؤولیت پرونده یمن را از برادرش محمد بن سلمان تحویل گرفته است.

این مرکز بیان کرد: از مهم ترین دلایل موفقیت این توافق فراهم شدن منابع اقتصادی و منابع کافی برای یاری به اصلاح امور اقتصادی دولت و بازگشایی فرودگاه صنعا و ممانعت از اخراج صدها هزار تن از کارگران یمنی است.

اخیرا انصارالله از طرحی برای توقف حملات به عربستان اطلاع داد و به دنبال آن ریاض این طرح را مثبت خواند. اخیرا نیز انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات بیان کرد که انصارالله نقشی در آینده یمن دارد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،امارات: حوثی ها در آینده یمن نقش دارند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 481

به "احتمال دیدار بین بن سلمان و هیئت حوثی در عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال دیدار بین بن سلمان و هیئت حوثی در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید