آپارتمان خصوصی سازنده برج ایفل -گوستاو ایفل- در بالای برج ایفل که خیلی ها دوست داشتند اجازه داشته باشند فقط یک شب را در آن بگذرانند

به گزارش بانوی ایران، بیش از 130 سال است میدان شان دو مارس در پاریس می درخشد و برج ایفل نمادی فرهنگی از این شهر پر نور شده است.

آپارتمان خصوصی سازنده برج ایفل -گوستاو ایفل- در بالای برج ایفل که خیلی ها دوست داشتند اجازه داشته باشند فقط یک شب را در آن بگذرانند

جهانگرد هایی از سراسر جهان به فرانسه و پاریس سفر می کنند تا نگاهی به این برج آهنین مشبکی بیندازند و تا انتهای نوک بلند آن بالا بروند و در ارتفاعی بیش از هزار فوتی قرار بگیرند.

دلایل زیادی برای دوست داشتن و شیفتگی این ساختار با ابهت وجود دارد. از منظره های نفس گیر آن گرفته تا چراغ های درخشان. در طبقه دوم برج ایفل رستورانی هست تا هنگام تماشای منظره ها، از غذاهای خوشمزه فرانسوی لذت ببرید.

اما تعداد کمی از مردم می دانند گوستاو ایفل که معمار و طراح این برج است؛ یک آپارتمان مخفی و کاملا خصوصی در بالای آن داشته است.

هنگامی که طرح های برج ایفل به سرانجام می رسد؛ گوستاو ایفل نقشه هایی هم برای ساخت یک واحد مسکونی به مساحت تقریبا 1000 فوت مربع و منحصرا برای دسترسی شخصی خودش، در طبقه فوقانی آن در نظر گرفته بود؛ دقیقا در زیر نوک گل دسته برای پذیرایی و میزبانی از بازدیدکنندگان عمومی.

این آپارتمان فضای کافی برای داشتن آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن با میز و کاناپه و حتی پیانو داشت. این آپارتمان اتاق خواب نداشت؛ بنابراین احتمالا هرگز مهندس مشهوری در آن نمی خوابید.

آپارتمان خصوصی آقای ایفل

گوستاو ایفل همیشه از مکان های خصوصی خود به نام مکانی برای انجام تحقیقات علمی و آزمایشات و همین طور پذیرایی از میهمانان برجسته استفاده می کرد. یکی از مشهورترین میهمان های گوستاو ایفل، مخترح معروف امریکایی توماس ادیسون بوده است.

برخلاف زیبایی مدرنی که برج ایفل داشت؛ آپارتمان آقای ایفل ساده و به سبک بورژوایی ساخته شده بود. با صندلی هایی مخملی، میزها و کابینت های چوبی و کاغذ دیواری طرح دار که باعث تزئین ساده آپارتمان می شد. با توجه به اینکه این پنت هاوس در زمان تکمیل و استفاده در سال 1889، بالاترین نقطه محل سکونت در پاریس محسوب می شد؛ باعث حسادت شهر شده و برخی دوست داشتند آن را از گوستاو ایفل اجاره کنند تا چند روزی در بلندترین طبقه پاریس زندگی کنند.

هنری جرارد، نویسنده کتاب تحقیقی کوچکی درباره برج ایفل که به تازگی منتشر شده است؛ اشاره می کند برخی پیشنهاد پرداخت پول و اجاره آن را دادند و تعداد زیادی از مردم شهر پاریس دوست داشتند که به جای معمار برج ایفل، از آن آپارتمان استفاده کنند.

گوستاو ایفل نامه های زیادی دریافت می کرد که در آن ها پیشنهاد مبالغ اندکی برای اجاره شبانه اقامت گاه pied à terre شده است. آقای ایفل همه پیشنهادات را رد کرد و فقط افرادی نه چندان قابل پیش بینی این شانس را داشتند از خانه مخفی او در برج ایفل بازدید کنند و از آن نقطه، شکوه و عظمت پاریس را به نظاره بنشینند.

جرارد در کتابش می نویسد: او در طول روز می توانست به شکوه و عظمت پاریس نگاه کند و در شب میان ابرها و آواز باد گم می شد و در زیر نور ستارگان به خواب می رفت. آیا کسی وجود دارد که بتواند چنین اقامت گاه آسمانی را توصیف کند؟

امروز آپارتمان مخفی برج ایفل کجا است؟

خوش بختانه، امروزه این خانه مسکونی دیگر چندان مخفی و خصوصی نیست؛ اگرچه واقعا نمی توانید وارد آن شوید. آپارتمان برج ایفل از نظر تاریخی بازسازی شده است و بازدید برای عموم آزاد است. از طریق یک پارتیشن شیشه ای می توانید مدل هایی از زندگی مسیو ایفل، دخترش کلر و مهمان معروفش توماس ادیسون را مشاهده کنید.

بازدید از این آپارتمان در کنار دیگر جاذبه های برج ایفل، می تواند شوق و هیجان جهانگرد ها را افزایش دهد. قطعا مشاهده آپارتمانی که یک مهندس عمران و معمار مشهور برای خودش در بالای یک برج آهنین و سازه معروف جهانی ساخته، مجذوب کننده خواهد بود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1771

به "آپارتمان خصوصی سازنده برج ایفل -گوستاو ایفل- در بالای برج ایفل که خیلی ها دوست داشتند اجازه داشته باشند فقط یک شب را در آن بگذرانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپارتمان خصوصی سازنده برج ایفل -گوستاو ایفل- در بالای برج ایفل که خیلی ها دوست داشتند اجازه داشته باشند فقط یک شب را در آن بگذرانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید