آمریکا 22 شرکت مرتبط با ایران و سوریه را در فهرست سیاه خود قرار داد

به گزارش بانوی ایران، وزارت بازرگانی آمریکا تعدادی شرکت و فرد را به دلیل همکاری با سوریه و ایران در فهرست سیاه قرار داد.

آمریکا 22 شرکت مرتبط با ایران و سوریه را در فهرست سیاه خود قرار داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی ایالات متحده چهارشنبه، 14 نوامبر (23 آبان) اعلام نمود که 22 شرکت و شخص حقیقی را به فهرست سیاه خود اضافه نموده است.

این افراد و شرکت ها متهم شده اند که در تامین مواد و دستگاه (به ادعای آمریکا) برای برنامه فراوری سلاح های کشتار جمعی سوریه، و انتقال غیرمجاز کالا به جمهوری اسلامی دست داشته اند.

شرکت ها و افرادی که در فهرست سیاه دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا قرار می گیرند برای خرید کالا و تجهیزات از شرکت های آمریکایی احتیاج به دریافت مجوز و تائیدیه از دولت دارند.

این دفتر در تازه ترین اقدام خود 22 شرکت و فرد از کشورهای ایران، سوریه، بحرین، ترکیه، اردن، عمان، لبنان، پاکستان، سنگال، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، فرانسه و بریتانیا را به فهرست سیاه خود افزوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا می گوید از این فهرست شرکت Rahal فعال در حوزه فناوری و تجهیزات پزشکی و شرکت اردنی- لبنانی S.A.L. که در داد و ستد ابزار آزمایشگاهی فعالیت می نماید متهم هستند که در تامین مواد مورد احتیاج برنامه فراوری سلاح های بیولوژیک و شیمیایی سوریه سهم داشته اند.

دفتر صنعت و امنیت این وزارت خانه می افزاید شرکت های Al Ras Gate و Bestway Line FZCO همچنان که شش شرکت دیگر پذیرفته اند که آگاهانه و بدون دریافت مجوز کالاهای آمریکایی را به ایران انتقال داده اند و به همین دلیل در فهرست سیاه قرار می گیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 574

به "آمریکا 22 شرکت مرتبط با ایران و سوریه را در فهرست سیاه خود قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 22 شرکت مرتبط با ایران و سوریه را در فهرست سیاه خود قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید