آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد

به گزارش بانوی ایران، وزارت امورخارجه آمریکا روز آدینه با ادعای نقض حقوق بشر برای 14 ایرانی محدودیت ویزا اعمال کرد.

آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: دولت ترامپ اعلام نمود که به دلیل مشارکت در نقض فاحش حقوق بشر در رابطه با سوء قصد علیه یک چهره معارض ایرانی در سوئیس در سال 1990، محدودیت های ویزا را برای 13 ایرانی اعمال می نماید.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا اسمی از شخصیت های ایرانی قید نشده است.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای همچنین از محدودیت های ویزا برای حجت الله خدایی سوری رئیس اسبق زندان اوین ایران اطلاع داد.

کوشش های خصمانه آمریکا علیه ایران در حالی ادامه دارد که سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ با شکست همراه شده و هم اکنون متحدان آمریکا نیز حاضر به دفاع از سیاست های یکجانبه گرایی وی نیستند.

کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل با پذیرش منزوی شدن آمریکا در برابر سیاست های غلط علیه ایران گفت که رفتار متحدان اروپایی واشنگتن در خصوص اقدام ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناامیدنماینده بود.

وی اضافه نمود: این مساله بقدری مهم است که نمی توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر (27 مهر) منتظر بمانیم.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا عصر پنج شنبه به وقت محلی به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رفت تا در ملاقات با دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، درخواست دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را برای بازگرداندن تحریم های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این ملاقات که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران، وزیر خارجه ترامپ را همراهی کرد، پمپئو نامه ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که در آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل ننموده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض نموده است.

دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه ای اعلام نمودند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی نمایند. آن ها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارها که اساس چندجانبه گرایی است، تصریح کردند: ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می گردد و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1225

به "آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید