آریزو 8 هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس

به گزارش بانوی ایران، گفته می گردد که چری آریزو 8 هیبریدی هنوز باید تست های تابستانی و زمستانی را پشت سر بگذارد تا به فراوری انبوه برسد.

آریزو 8 هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس

طبق تصاویری که به تازگی در اینترنت منتشر شده، چری مراحل تست سدان چری آریزو 8 هیبریدی را شروع نموده است. عکاسان چینی پیش از این تصاویر نسخه آزمایشی پرچمدار هیبریدی چری آریزو 8 را منتشر نموده بودند. البته نسخه بنزینی این سدان نیز هنوز یک مدل نو محسوب می گردد، چون فروش آن مدل با پیشرانه 1.6 لیتری توربو از 26 سپتامبر در چین شروع شده است. جالب آنکه عرضه این مدل در بازار ایران نیز کاملاً محتمل به نظر می رسد.

به گفته یک عکاس محلی، او کاملاً به صورت تصادفی این خودروی آزمایشی را دیده است. در ابتدا ظاهر این سدان هیچ گونه شک و تردیدی برای او ایجاد نکرد. ظاهر چری آریزو 8 هیبریدی شبیه به نسخه فعلی است و حتی لوله اگزوز دوگانه دارد. به گفته این عکاس، این سدان فقط به خاطر یک تکه پوشش استتارکننده روی گلگیر عقب سمت چپ مورد توجه او قرار گرفته است. این درحالی است که باک بنزین آریزو 8 کنونی در سمت راست قرار گرفته است؛ بنابراین تنها اتصالات مربوط به شارژ باتری می تواند در زیر آن پوشش مخفی شده باشد.

جزئیات بیشتر از چری آریزو 8

با توجه به ظاهر و میزان باتری، احتمالاً محدوده پیمایش برقی آن در حدود 150 کیلومتر باشد. پیشرانه هیبریدی چری آریزو 8 بعلاوه به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده است.

گفته می گردد که چری آریزو 8 هیبریدی هنوز باید تست های تابستانی و زمستانی را پشت سر بگذارد تا به فراوری انبوه برسد. ظاهراً چری تصمیم گرفته است تست زمستانی را یک سال به تأخیر نیندازد و همین سال جاری آریزو 8 را در جاده های برفی تست کند؛ بنابراین این خودرو پس از تست در تابستان پیش رو برای عرضه آماده خواهد شد. درنتیجه احتمالاً از نیمه دوم 2023 شاهد شروع فروش این مدل نو باشیم.

چری به احتمال زیاد از پیشرانه قابل شارژ مجدد هوشمند DP-i در چری آریزو 8 استفاده خواهد نمود. تیگو 7 پلاس DP-i با همین پیشرانه در نمایشگاه خودروی چنگدو در اوت 2022 معرفی گردید. این پیشرانه پلاگین هیبریدی با قابلیت شارژ سریع، بر پایه یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با توان 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر طراحی شده است که در کنار یک موتور برقی با توان 170 اسب بخار و گشتاور 315 نیوتن متر کار می نماید. خروجی کلی این پیشرانه 326 اسب بخار و 510 نیوتن متر است و محدوده پیمایش کلی آن با باک پر از 1000 کیلومتر فراتر خواهد رفت.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2272

به "آریزو 8 هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریزو 8 هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید