7 درمان خانگی برای پوست های خشک

به گزارش بانوی ایران، خشکی پوست یکی از متداول ترین عوارض پوستی است که با آن دست به گریبان می شویم و ممکن است ساده به نظر بیاید اما گاهی اوقات واقعا دردناک است. اما چگونه پوستی نرم و شاداب داشته باشیم؟

7 درمان خانگی برای پوست های خشک

چه به علت افزایش سن و چه عوامل محیطی به وجود آمده، به راستی که خشکی پوست آزار دهنده است. به این عارضه خشکی زدگی یا زروزس هم گفته می گردد که به معنی کمبود رطوبت در لایه بیرونی پوست است. اگر به این عارضه کم محلی کنید و آن را درمان نکنید، پوست تان ترک خورده و عفونی می گردد. درمان ساده است، تنها کافی است که پوست تان را مرطوب نگه دارید. اما فرآورده های شیمیایی که برای این کار وجود دارد، گاهی گران و نا کارآمدند.

در این مقاله چند روش درمان خانگی که پایه و اساس علمی دارند را معرفی می کنیم.

درمان های خانگی برای خشکی پوست

درمان های زیادی برای از بین بردن خشکی پوست وجود دارد. بسیاری از آنها به عنوان مرطوب نماینده قابل استفاده اند. برترین راه برای مصرف یک مرطوب نماینده این است که، آن را به آرامی بر روی پوست مرطوب بعد از حمام استعمال کنید.

1- روغن دانه آفتابگردان

نتایج یک مطالعه نشان می دهد روغن آفتاب گردان باعث آب رسانی به پوست می گردد و می تواند تنها یا به همراه دیگر فرآورده ها مصرف گردد. نتایج همین تحقیق نشان داد که مصرف روغن زیتون برای پوست زیان آور است. پس حواستان باشد که همه روغن های طبیعی برای پوست مفید نیستند.

2- روغن نارگیل

یک روغن طبیعی دیگر که دارویی عالی برای پوست به شمار میرود روغن نارگیل است. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند به میزان محصولات مراقبت از پوست کار ساز باشد. این تحقیق بعلاوه ثابت کرد که این روغن خاصیت آبرسانی به پوست دارد و چربی های سطح پوست را افزایش می دهد. این تحقیق ثابت کرد روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب اشباع است که خاصیت تسکین دهندگی پوست را دارند.

این روغن دارای چربی هایی است که مانند یک مرطوب نماینده عمل می نمایند و با قرار گرفتن در شیارهای پوست خشک، آن را نرم و با طراوت می نمایند.

3- حمام جو دو سر

جو دو سر یکی دیگر از مواد درمانی برای پوست های خشک است. پودر جو دو سر را در وان حمام بریزید و با آن استحمام کنید و یا از کرم های حاوی عصاره جو دو سر بهره ببرید. تحقیقات نشان داده عصاره جو دو سر حاوی مواد ملین و آنتی اکسیدان است و به عنوان دارویی عالی برای خشکی پوست قابل استفاده است.

4- نوشیدن شیر

شیر هم می تواند شما را از شر خشکی پوست راحت کند! اما لازم نیست آن را بر روی پوست استعمال کنید. مطالعات نشان داده است قرار دادن شیر در وعده غذایی می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند. تحقیقات نشان داده چربی شیر که به آن فسفولیپید گفته می گردد، می تواند بعضی مسائل پوستی موش ها را بهبود ببخشد. تحقیقات بیشتری ضروری است تا ثابت گردد نوشیدن شیر همان نتایج را بر پوست انسان هم دارد یا خیر.

5- عسل

عسل می تواند برای بسیاری از بیماری های پوستی مفید باشد. تحقیقات نشان داده عسل: مرطوب نماینده، تسکین دهنده و درمان نماینده است. همه اینها، عسل را به درمانی عالی برای خشکی پوست بدل نموده است. این ماده صد در صد طبیعی می تواند به طور مستقیم بر روی پوست استعمال گردد.

6- وازلین

وازلین سال هاست که به عنوان مرطوب نماینده پوست مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده که بعضی مسائل پوستی افراد مسن، با مصرف وازلین از میان خواهد رفت. پس مصرف وازلین برای بسیاری از عوارض پوستی، به خصوص عوارض ناشی از بالا رفتن سن، مفید است.

7- آلوئه ورا

مصرف آلوئه ورا درمانی دیگر برای رها شدن از خشکی پوست است. اگر در ناحیه دست یا پا احساس خشکی شدید می کنید، مقداری ژل آلوئه ورا را بر نواحی خشک پوست استعمال کنید، سپس محل را با جوراب یا دستکش بپوشانید. می توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید تا ژل تمام شب بر پوست تان بماند. اگر ناحیه خشک پوست در جایی غیر از دست و پای تان است، مقداری از ژل را بر محل استعمال کنید و اجازه دهید خوب جذب پوست گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2158

به "7 درمان خانگی برای پوست های خشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 درمان خانگی برای پوست های خشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید