5 جواهر مخفی دنیای بازی های ویدیویی در سال 2021

به گزارش بانوی ایران، 2021 سال عجیبی برای گیمرها بود. از طرفی بسیاری از بازی های معروف عرضه شده و نتوانستند نظر طرفداران را جلب کنند. از طرف دیگر بعضی بازی ها زمانی که عرضه شدند بهتر از انتظار مخاطبان عمل کردند. بعضی هم نادیده گرفته شدند و اصلا کسی به آن ها توجه نکرد. بعضی از بازی ها به دلیل اینکه اصلا معروف نبودند میان انبوه بازی ها گم شدند. این درحالی است که کیفیت بسیار خوبی داشته و حتی بعضی ارزش بهترین بازی سال شدن را دارند.

5 جواهر مخفی دنیای بازی های ویدیویی در سال 2021

با این حال زمانی که ما حرف از بهترین بازی سال می زنیم، توجهات به سمت شرکت های بزرگ می رود. حال چه عناوینی بودند که با وجود خوب بودن نادیده گرفته شدند؟ ما تعدادی از آن ها را برای شما انتخاب کردیم. حال با بازی های بسیار خوب سال 2021 که به طرز ناجوان مردانه ای نادیده گرفته شده اند، با ما همراه باشید.

5. کتابخانه تخریب شده (Library of Ruina)

سازنده: Project Moon

پلتفرم: کامپیوتر

کتابخانه تخریب شده از آن مدل بازی است که شروعش سخت است. با این حال زمانی که شما کمی وارد آن شدید، دیگر کنار گذاشتن آن ممکن نخواهد بود. این بازی ترکیبی از بازی های کارتی، تاکتیکی و نقش آفرینی است. این ها را با دنیای بسیار عجیب این بازی مخلوط کنید تا یک اثر بسیار جالب بدست بیاورید. موسیقی متن این بازی بسیار عالی بوده و به حدی خوب است که حتی شما بعد از اتمام بازی نیز به شنیدن آن ها ترغیب می شوید. اگر به بازی های کمی عجیب علاقه دارید اصلا کتابخانه تخریب شده را از دست ندهید. این بازی شما را مجذوب خواهد کرد.

4. رمزگذاری (Inscryption)

سازنده: Daniel Mullins Games

پلتفرم: کامپیوتر

بازی رمزگذاری به حالت بازی کارتی و روگ لایک (Rogue Like) شروع می شود. مشکل اینجاست که نمی توان محتوای این بازی را در یک سبک جمع بندی کرد. پیچیدگی ها و اتفاقاتی که در بازی می افتد توضیح آن را بدون اسپویل کردن بسیار سخت می کند. ولی شما با ماجراجویی بسیار زیبایی روبه رو خواهید بود. همچنین رمز و راز بازی نیز از طریق پازل ها برای شما نمایان شده که باید خودتان آن ها را حل کنید. این بازی از آن سبک است که باید خودتان بازی کنید. توضیح آن بسیار سخت است. با این حال رمزگذاری یکی از خلاقانه ترین کارهای امسال بوده که شما را ساعت ها درگیر خواهد کرد.

3. جزیره نوا (Nova Island)

سازنده: Behemutt

پلتفرم: کامپیوتر، اندروید، آی اواس

بازی های کارتی برای گوشی های هوشمند بسیار هستند. جزیره نوا یکی از بخش های انقلابی در این ژانر است. به حالتی که ترکیبی از بازی کارتی و CCG است. شما باید توانایی های قهرمان خود را با کارت های مختلف هماهنگی کنید. همچنین باید طوری بازی کنید تا زودتر از رقیب خود به 20 امتیاز برسید. این کار با روش های بسیاری قابل انجام است. شما می توانید یک دسته از کارت بسازید که تمرکزش روی امتیازگیری باشد. حتی می توانید به سرعت وارد مبارزه شده و به فکر کم کردن امتیاز از دشمن باشید. اینکه چگونه بازی کنید به طور کامل به خود شما بستگی دارد.

تنوع بازی چیزی است که باعث می شود یک بازی زنده بماند. حتی با وجود اینکه جزیره نوا چندان پیچیده نیست با این حال همچنان ارزش چندین بار تجربه را دارد. هر کارت درصد خاصی از موفقیت دارد. این درصد به شما احتمال این را خواهد داد که کارت شما برایتان امتیاز کسب کند. همچنین هیچ خرید درون برنامه ای در این بازی وجود ندارد. حتی برای چیزهای ظاهری! اگر گوشی موبایل شما توانایی اجرای این بازی را دارد، اصلا از تجربه آن دریغ نکنید.

2. داستان های آهن (Tails of Iron)

سازنده: Odd Bug Studio

پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

در یک جمله می توان گفت که این بازی ادغامی از Redwall و Soulsvania است. این تنها چیزی است که شما نیاز دارید که بدانید. با باس های سرسخت، سلاح ها و زره های جالب به همراه اکشن زیاد، داستان های آهن برای افرادی که در پی چالش هستند یک نمونه عالی است. این بازی به هیچ عنوان راحت نیست اما با محیط جالب و مأموریت های سرگرم کننده شما را مجذوب خواهد کرد. یکی دیگر از نکات مثبت این بازی فردی است که داستان را برای شما تعریف می کند. او Doug Cockle است. صدای گرالت در بازی ویچر هم صدای اوست.

1. گمشده تصادفی (Lost in Random)

سازنده: Zoink

پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

این مخلوط از تاس و کارت یکی از بهترین تجربه ها در زمینه بازی های این سبک است. گمشده تصادفی ترکیبی از ژانر ترسناک و فانتزی، اکشن و استراتژی و تعدادی موارد دیگر است. دنیای این بازی، دنیای ملکه های تاریک است. جایی که وفاداری بسیار کم بوده و شما را در دنیای عجیب خود غرق خواهد کرد. البته برای اینکه از این بازی لذت ببرید باید طرفدار این سبک باشید. به دلیل اینکه تاریکی موجود در گمشده تصادفی، چیزی نیست که همه به آن علاقه داشته باشند. با این حال اگر هم از این سبک خوشتان نمی آید، به آن نگاهی بیاندازید. به احتمال زیاد به آن علاقه مند خواهید شد.

قطعا عناوین موجود در این لیست در کنار برخی نمونه های عرضه شده در سال 2021 حرفی برای گفتن ندارند. با این حال خلاقیت موجود در آن ها باعث می شود تا تجربه ای بسیار متفاوت در اختیار کاربران قرار دهند. حال نظر شما چیست؟ به نظر شما چه بازی در سال 2021 نادیده گرفته شد؟ با ما نظراتتان را به اشتراک بگذارید.

منبع: Gameinformer.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1982

به "5 جواهر مخفی دنیای بازی های ویدیویی در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جواهر مخفی دنیای بازی های ویدیویی در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید