بدون محدودیت بازی کنید؛ معرفی 15 بازی دنیا باز برتر برای اندروید و iOS

به گزارش بانوی ایران، اگر جز آن دسته از گیمرهایی هستید که دوست ندارند در دنیای بازی های ویدیویی، محدودیتی برایشان وجود داشته باشد، احتمالا عناوین دنیا باز می توانند نظر شما را به خود جلب نمایند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی 15 بازی دنیا باز برای دو پلتفرم محبوب اندروید و iOS بپردازیم که یقین داریم می توانند نظر مثبت شما را به خود جلب نمایند.

بدون محدودیت بازی کنید؛ معرفی 15 بازی دنیا باز برتر برای اندروید و iOS

بازی های جهان باز واقعا مجذوب نماینده و سرگرم نماینده هستند. چرا که گیمرها در طول آن می توانند به هر مکانی که می خواهند سفر نمایند، بدون اینکه محدودیتی از این حیث برایشان وجود داشته باشد. آن ها می توانند در جهانی بیکران این بازی ها به گشت و گذار بپردازند، آیتم های مختلفی را کشف نمایند، مأموریت های مختلف را در محیط های نو و مجذوب نماینده پشت سر بگذارند و به طور کلی به هرآنچه که می خواهند دسترسی داشته باشند.

مکانیزم جهان باز یک خوبی دارد و آن هم این است که به ژانر خاصی محدود نیست. یعنی شما در هر عنوان نظیر شوتر، نقش آفرینی، ماجراجویی، کوشش برای بقا و به صورت کلی هر سبک دیگری، می توانید در جهانی کاملا باز به تجربه بازی بپردازید.

اگر شما هم به انجام بازی جهان باز در اندروید یا iOS علاقه مند هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. بازی های این فهرست عبارت اند از:

  1. ARK: Survival Evolved
  2. Baldurs Gate: Enhanced Edition
  3. Crashlands
  4. Dont Starve (two games)
  5. Gangster Vegas: World of Crime
  6. Genshin Impact
  7. Grand Theft Auto series (five games)
  8. MadOut2 BigCityOnline
  9. Minecraft
  10. Oceanhorn
  11. Pokemon Go
  12. Old School Runescape
  13. Portal Knights
  14. Sky: Children of Light
  15. Terraria

معرفی 15 بازی جهان باز برتر برای اندروید و iOS

1. ARK Survival Evolved

سازنده و ناشر: Studio Wildcard

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان / ماهانه 5 و سالانه 40 دلار

اگر دنبال ترکیب سبک بقا و البته دایناسورها هستید، این بازی بدون شک برترین گزینه برای شما است، خصوصا اینکه هیچ محدودیتی هم ندارید و می توانید تا می توانید در محیط بازی به گشت و گذار بپردازید و حیوانات مختلف را شکار کنید.

در ابتدای بازی هیچ چیزی ندارید و باید در مرور زمان با محیط اطراف آشنا شوید. در وهله نخست یاد می گیرید که چگونه برای گرم کردن خود آتش درست کنید و برای به دست آوردن غذا حیوانات را شکار کنید، در نهایت هم نحوه ساختن سلاح و لباس را به منظور حفظ جان خود می آموزید.

ARK Survival Evolved جدا از یک عنوان سرگرم نماینده، یک بازی فوق العاده آموزنده نیز به شمار میرود که پیشنهاد می گردد همین حالا آن را دانلود و تجربه کنید.

2. Baldurs Gate: Enhanced Edition

سازنده و ناشر: Overhaul Games

سال انتشار: 2012 / قیمت: 10 دلار با خرید درون برنامه ای

Baldurs Gate: Enhanced Edition یک بازی نسبتا قدیمی با گرافیکی استثنائی در سبک جهان باز است که هم برای اندروید و هم iOS در دسترس واقع شده است. علاوه بر سبک مجذوب نمایندهی که این بازی دارد، شاهد ترکیبی از المان نقش آفرینی در این بازی نیز هستیم که باعث می گردد شما سرنوشت خودتان را در طول آن رقم بزنید.

این بازی در حالی توانسته در بین برترین بازی های جهان باز اندروید و iOS در فهرست ما قرار بگیرد که وقتی آن را تجربه می کنید، جز یک دیوار بلند که اطراف تان وجود دارد، چشم تان چیز دیگری را نمی بیند. به عبارتی دیگر، بازی شما را در شرایطی قرار می دهد که خودتان باید برای آزادی، کوشش کنید و در جریان آن پیش بروید.

اگرچه شما در طول داستان به وسیله پدرخوانده خود یعنی گوریون محافظت می شوید، اما یک جنگ بزرگ رخ می دهد و در نتیجه همه چیز عوض می گردد. اکنون جهان در خطر است و وظیفه شما، سفر به زمان گذشته و نجات آن است. به این صورت که باید به یاری دروازه بالدور به گذشته برشد و از ورود موجودات عجیب و غریب و اژدهای ترسناک به زمین جلوگیری کنید.

بازی گرافیک فوق العاده ای دارد، هوش استراتژیک شما را به شدت به چالش می کشد، صداگذاری آن استثنائی است، محیط آن بسیار زیبا و چشم نواز است و بسیاری موارد خوب دیگر که پیشنهاد می گردد حتما آن را تجربه کنید تا خودتان بتوانید تمام این زیبایی ها را کشف کنید.

3. Crashlands

سازنده و ناشر: Butterscotch Shenanigans

سال انتشار: 2016 / قیمت: 7 دلار

اگرچه Crashlands (کراش لند) در سال 2016 برای اندروید منتشر شد، اما همچنان نام آن در میان برترین بازی های جهان باز برای اندروید و iOS دیده می گردد. این بازی که در سبک نقش آفرینی طراحی شده، زندگی راننده کامیون کهکشانی با نام Flux Dabes را روایت می نماید که به علت آزار و اذیت موجودی بیگانه با نام Hewgodooko از جهت خود خارج می گردد. اکنون شما که در نقش این راننده کامیون به تجربه بازی می پردازید باید رد این موجود و بیگانگان دیگر را دنبال نموده و آن ها را یکی پس از دیگری نابود کنید.

این بازی شما را وارد یک ماجراجویی فوق العاده مجذوب نماینده و هیجان انگیز می نماید که در کنار گیم پلی اعتیادآور و داستانی تشویق نماینده، اصلا خسته نماینده نمی گردد که هیچ، شما را ساعت ها درگیر خود می نماید.

ماموریت شما در این بازی این است که برای خود پایگاهی ساخته و با جمع آوری آیتم های مختلف و ساختن تله و …، جهان را از شر بیگانگان و نقشه آن ها برای نابودی زمین نجات دهید. این بازی با امتیاز 4.8 از 5 و بیش از 100.000 بار نصب، با قیمت 7 دلار در فروشگاه گوگل پلی برای دانلود در دسترس واقع شده است.

4. Dont Starve

سازنده و ناشر: Klei Entertainment

سال انتشار: 2013 / قیمت: 5 دلار

اگر دنبال یک بازی در سبک بقا یا همان Survival می شد، به هیچ وجه نباید این اثر را از دست بدهید. در Dont Starve شما وارد یک جهانی بیگانه می شوید و باید هر روز به دل جنگل بزنید و تا جایی که می توانید وسیله، غذا و مهمات جمع کنید تا شب را به سلامت بگذرانید. این یعنی از زمانی که بازی را آغاز می کنید تا به اتمام رساندن آن، در جهانیی که آن سرش ناپیداست، باید با ترس و دلهره قدم بگذارید که همین موضوع مجذوب نمایندهیت بازی را دوچندان می نماید.

در کنار این ها، باید با جمع آوری سنگ و چوب وسایل مختلفی را بسازید. هر وقت هم که کشته شوید، بازی به انتها می رسد و باید همه چیز را از صفر آغاز کنید. خبر بد این است که Dont Starve اصلا آسان نیست و قرار است بارها و بارها کشته شوید! بنابراین زمانی به سراغ آن بیایید که مطمئن باشید یک گیمر واقعی هستید. در غیر این صورت، بازی های آسان دیگری هم در دسترس قرار دارند که می توان آن ها را تجربه کرد.

5. Gangster Vegas: World of Crime

سازنده و ناشر: Gameloft

سال انتشار: 2013 / قیمت: 10 دلار با خرید درون برنامه ای

اگر اندکی با بازی های ویدیویی آشنا باشید، احتمالا می دانید که شرکت Gameloft اصلا بازی بدی نمی سازد. Gangstar Vegas هم قطعا یکی از همان بازی هاست که در زمان عرضه توانسته بود بیش از 50 میلیون دانلود داشته باشد و امتیاز 4.4 را کسب کند. البته اکنون اندازه دانلود آن دو برابر شده اما امتیاز آن تغییر خاصی پیدا ننموده است. این یعنی با یک بازی فوق العاده هیجان انگیز طرف هستیم.

اما Gangstar Vegas در رابطه با چیست؟ این بازی مجذوب نماینده و اعتیاد آور که جهان باز است و برای اندروید و iOS هم در دسترس واقع شده است، به شما این اجازه را می دهد که آزادانه در سطح شهر بشد و مأموریت های مختلف را انجام دهید. آن هم نه مأموریت های معمولی بلکه گانگستری. اگر سری بازی های مافیا را تجربه نموده باشید یا GTA، قطعا عاشق این بازی خواهید شد چرا که تقریبا سبک آن ها با هم مشابه است.

این بازی به شما اجازه می دهد سلاح های متنوعی را در اختیار بگیرید، اتومبیل های مختلف، کامیون ها، جت های جنگی و… سوار شوید و تجربه راندن آن ها را داشته باشید، مهارت خود را ارتقا داده و ظاهر خود را سفارشی کنید، بیش از 80 مأموریت سخت و چالش برانگیز را انجام دهید، یک تیم گانگستری قدرتمند برای مقابله با سایر مافیاها بسازید و بسیاری موارد دیگر که بیان آن ها از حوصله متن خارج است.

اگر یک بازی جهان باز با گرافیک استثنائی، موسیقی متن شگفت انگیز و روایت داستانی مجذوب نماینده می خواهید، به Gangstar Vegas این شانس را بدهید که خود را به شما ثابت کند.

6. Genshin Impact

سازنده و ناشر: miHoYo

سال انتشار: 2020 / قیمت: رایگان

بازی Genshin Impact یکی از پرطرفدارترین و زیباتری بازی هایی است که با داستان معرکه ای که دارد می تواند شما را حسابی سرگرم کند. در این بازی شما در نقش چند خواهر و برادر هستید که از یک جهانی دیگر به زمین فرستاده می شوند. البته کسی که این کار را انجام داده یک خدای ناشناس است که در واقع شما را جریمه و از هم جدا نموده و به صورت مجزا به زمین فرستاده است.

داستان بازی هم از همین جا آغاز می گردد. داستانی ماجراجویانه و بسیار اسرارآمیز که در جهانیی بی نهایت زیبا، چشم نواز رنگارنگ، و در عین حال بسیار خطرناک و پر از چالش های سخت و نفس گیر جریان دارد. در این جهت مخاطره آمیز هم باید هر آنچه در چنته دارید رو نموده و دشمنان خود را یکی پس از دیگری نابود کنید.

هدف اصلی شما در این بازی این است که کسانی را که از شما جدا شده اند پیدا نموده و به همراه یکدیگر، این سفر چالش برانگیز را ادامه دهید و دلایل اتفاقاتی که افتاده را کشف کنید و در نهایت راهی برای بازگشت به جهانی خود پیدا کنید. بازی Genshin Impact یک بازی سوم شخص است که اتفاقات آن در جهانی باز جریان دارد. شما این امکان را دارید تا در نقش شخصیت های متنوع که هر کدام خصوصیت ها و مهارت های مخصوص به خود را دارند بازی را انجام دهید و مراحل آن را پشت سر بگذارید.

سلاح های مختلف، آیتم های جانبی و امتیازها و جوایز مخفی از جمله چیزهایی است که می تواند شما را در پیشروی در جریان بازی یاری کند. توجه داشته باشید که هر بار آیتم یا امتیازی را دریافت می کنید، از آن برای شخصی سازی قهرمان خود استفاده کنید تا بتوانید در ادامه بازی و هنگام نبرد با دشمنان سرسخت تر، کار راحت تری داشته باشید. بازی Genshin Impact گرافیک فوق العاده مجذوب نماینده و جلوه های بصری و صوتی کم نظیری دارد دارد که می تواند شما را ساعت ها غرق خود کند. علاوه بر این موارد، گیم پلی بازی به خاطر جزئیات بالا و سبک جالب و حرفه ای، باعث شده تا Genshin Impact یکی از برترین عناوین آنلاین برای پلتفرم موبایل باشد.

گفتنی است به خاطر محتوی داستانی غنی و پر از جزئیات و البته خط داستانی طولانی، حجم بازی اندکی زیاد است به گونه ای که باید Genshin Impact را یکی از سنگین ترین بازی های موبایلی در نظر بگیریم که تا به امروز برای پلتفرم های موبایل منتشر شده است.

7. Grand Theft Auto Series

سازنده و ناشر: Rockstar Games

سال انتشار: 2021 / قیمت: 5 تا 7 دلار

سری بازی های GTA معروف ترین و محبوب ترین بازی های جهان در سبک خود هستند، و تقریبا می توانیم بگوییم شکی در این موضوع وجود ندارد. از طرفی این محبوبیت باعث شده تا برخی از بازی های این مجموعه تقریبا روی هر پلتفرمی، از جمله اندروید و iOS قابل بازی باشند. خوشبختانه راک استار (شرکت سازنده این سری) چهار قسمت از این مجموعه را برای اندروید منتشر شده که عبارت اند از:

  • GTA 3
  • GTA San Andreas
  • GTA چاینا تاون Wars
  • GTA Liberty City Stories

گل سر سبد این چهار بازی، San Andreas است که بعید می دانم کسی عاشق بازی های ویدیویی باشد و با این اثر خاطره ای نداشته باشد! جهانی پرجزییات، مأموریت ها متنوع، فعالیت های بسیار زیاد و هزاران چیز دیگر از جمله دلایل پیروزیت این شماره هستند.

شما در این بازی ها دو گزینه دارید؛ یا با با وسایل نقلیه در جهانی تما نشدنی این عنوان جهان باز به گشت و گذار بپردازید و یا به بخش داستانی رجوع کنید و آن وقت، هدف دار در جهانی وسیع آن پرسه بزنید.

8. MadOut2 BigCityOnline

سازنده و ناشر: MadOut Games

سال انتشار: 2017 / قیمت: رایگان

Mad Out Big City Online که در بین بازی کنان ایرانی با نام شهر دیوانگی شناخته می گردد، یک بازی جهان باز مسابقه ای است که به صورت رایگان برای اندروید و iOS در دسترس واقع شده است. توسعه دهندگان این بازی در همان ابتدای دوران عرضه، یک ادعای عجیب داشتند و آن هم این بود که Mad Out Big City Online در بین بازی های موبایل با نقشه باز، رتبه نخست را دارد! ادعایی که حتی اگر الان درست هم نباشد، نشان می دهد با چه بازی فوق العاده ای سروکار داریم.

شما در این بازی به همراه سایر بازی کنان در یک نقشه بسیار بزرگ قرار می گیرید و می توانید هرکاری را که می خواهید انجام دهید. از رانندگی روی تپه های شنی گرفته تا کشتن دیگران با انواع سلاح ها و… که تمام این موارد باعث شده عاشقان بازی های اکشن و مسابقه ای، اصلا و ابدا این بازی را از فهرست علاقه مندی های خود خارج ننمایند.

گرافیک بازی بالاست، امکانات شخصی سازی زیادی در اختیار شما قرار می گیرد، اسلحه های متنوعی در بازی وجود دارد، هیجان بازی بالاست و گیم پلی آن بسیار اعتیادآور است. بنابراین هرچه زودتر این بازی را که رایگان هم هست دانلود و تجربه کنید.

9. Minecraft

سازنده و ناشر: Mojang Studios ،Xbox Game Studios ،Sony Interactive Entertainment ،Telltale Games

سال انتشار: 2011 / قیمت: 7 دلار با خرید درون برنامه ای

حتی اگر علاقه مند به بازی های ویدئویی نباشید، احتمال زیادی وجود دارد که نام ماینکرفت به گوشتان خورده باشد. اگر تا به امروز پیروز به تجربه این بازی نشده اید، باید بگوییم ماینکرفت شما را وارد جهانی بزرگ و وسیعی می نماید که در آن باید معدن کاوی کنید، ساخت و ساز کنید، دشمنان را از سر راه خود کنار بزنید و به طور کلی هر کاری را که دلتان بخواهد انجام دهید.

در این بازی حالت های متنوعی گنجانده شده که می توانند به خوبی کاربران را سرگرم نمایند. بعلاوه بروزرسانی های متعددی که برای این بازی منتشر شده، امکانات و محتویات زیادی را به آن افزوده که تقریبا آن را مشابه بازی های کامپیوتر و کنسول ها نموده است.

گفتنی است این بازی علاوه بر قیمت 7 دلاری که دارد، بیش از چندین میلیون بار دانلود شده که برای یک بازی با چنین قیمتی رکوردی خارق العاده به شمار میرود. بعلاوه این بازی از خرید درون برنامه ای نیز پشتیبانی می نماید که البته بیشتر آیتم های موجود در آن صرفا شامل پوسته های مختلف است. کاربر در این بازی می تواند روی چندین سرور مختلف با پلتفرم های گوناگون بازی کند.

10. Oceanhorn

سازنده و ناشر: Cornfox & Brothers Ltd

سال انتشار: 2013 / قیمت: رایگان / 5.5 دلار

یکی از برترین بازی هایی که در سبک جهان باز برای اندروید و iOS در دسترس واقع شده است بازی Oceanhorn است که توانسته با طراحی استثنائی خود، به یکی از محبوب ترین بازی های موبایل هم تبدیل گردد. این بازی تلفیقی است از سبک جهان باز با اکشن نقش آفرینی که در واقع باید گفت سه مورد از پرطرفدارترین سبک های بازی های ویدیویی به حساب می آیند.

این بازی داستان زندگی قهرمان کوچکی را روایت می نماید که باید همواره کوشش کند تا بتواند با مسائل زندگی دست و پنجه نرم نموده و به آن ها فائق آید. کاری که او یا در واقع بهتر است بگوییم شما باید در نقش این قهرمان انجام دهید این است که دریاها و جزایر ترسناک و دورافتاده را کشف کنید، با هیولاها و دشمنان زیادی که در این جهت وجود دارند بجنگید، معماهای مختلف را حل کنید و گنجینه های باستانی زیادی را پیدا کنید.

نکته ای که باعث شده این بازی به یکی از مجذوب نماینده ترین بازی های سبک خود تبدیل گردد این است که هیولاهایی که در طول بازی با آن روبرو می شوید، به لطف هوش مصنوعی بی نظیری که دارند، اصلا سبک مبارزه یکنواختی را نمی طلبند. به این معنا که شما برای شکست هر یک از آن ها احتیاج دارید تا از استراتژی خاصی استفاده کنید چون نقطه ضعف هر یک از آن ها با دیگری فرق دارد.

بعلاوه با بدست آوردن گنجینه های باستانی، شما می توانید توانایی جادویی خود را افزایش دهید تا توانایی شکست دادن این هیولاها و موجودات ترسناک و قدرتمند را پیدا کنید. معماهای بازی هم به قدری پیچیده هستند که در طول 10 ساعت گیم پلی، شما را دائما به چالش می کشند و حتی یک لحظه هم نمی گذارند دست از فکر کردن بکشید، خصوصا اینکه بازی المان نقش آفرینی را هم در خود دارد.

موسیقی متن دلنشین، گرافیک بالا، به تصویر کشیده شدن مهارت بالای شمشیرزنی و داستانی مجذوب نماینده و هیجان انگیز، بخشی از قابلیت های خوب Oceanhorn به حساب می آیند. بنابراین این فرصت را از دست ندهید و با کلیک روی لینک های زیر به یک بازی کم نظیر جهان باز در اندروید و iOS دسترسی داشته باشید.

11. Pokemon Go

سازنده و ناشر: Niantic

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

پوکمون گو محصولی است که با همکاری چندین توسعه دهنده طراحی و به وسیله Niantic منتشر شد. این بازی اگرچه حدودا 6 سال قبل عرضه شده اما هنوز هم در بین برترین بازی های موبایل چندنفره به شمار میرود. در همان ابتدای عرضه، پوکمون گو توانست در آمریکا عنوان محبوب ترین بازی را از آن خود کند چرا که کاربران بی وقفه مشغول انجام آن بودند.

این بازی گیم پلی بسیار مجذوب نماینده و منحصر به فردی دارد و مکانیزم آن مبتنی بر واقعیت افزوده است. به این صورت که از دوربین گوشی، سنسورها و حتی GPS و اینترنت شما استفاده می نماید تا بتوانید در پی پوکمون ها بشد. پوکمون ها هم فقط داخل خانه قرار ندارند بلکه شما را مجبور می نمایند برای یافتن شان از جای تان بلند شده و حتی از خانه خارج شوید چون پوکمون ها در سطح شهر پراکنده شده اند.

بعد از یافتن پوکمون ها، بازی تازه آغاز می گردد. حال شما باید آن ها را آموزش دهید و یک مبارز قدرتمند از آن ها بسازید. یعنی در واقع یافتن پوکمون ها برای این است که در نهایت آن ها را به جان پوکمون های دیگر بیاندازید. بنابراین باید مراقب باشید کسی این پوکمون ها را از شما نگیرد.

12. Old School RuneScape

سازنده و ناشر: Jagex

سال انتشار: 2018 / قیمت: رایگان - اشتراک ماهانه 11 دلار و سالانه 100 دلار

بازی Old School RuneScape یکی از قدیمی ترین عناوینی است که در حال حاضر در سبک چند نفره برای موبایل در دسترس واقع شده است. این بازی در سال 2001 برای کامپیوتر عرضه شد اما چندین سال بعد برای گوشی هم در دسترس نهاده شد و توانست ظرف مدت کوتاهی، هواداران خود را به بیش از 1 میلیون نفر برساند و به صورت کلی هم بیش از 250 میلیون کاربر دارد.

Old School RuneScape را باید یکی از معدود بازی های MMORPG تحت شبکه به حساب بیاوریم که به وسیله خود بازیکنانش شکل می گیرد. یعنی در واقع محیط اطراف آن به وسیله کسانی که آن را بازی می نمایند شکل می گیرد و توسعه دهندگان هم مرتبا بر اساس نظر همین بازیکنان، قابلیت های نو را در قالب آپدیت های نرم افزاری ارائه می نمایند.

از جمله قابلیت های این بازی می توان به ماجراجویی در یک جهانی بسیار وسیع و در عین حال در حال توسعه، امکان اجرای بازی روی کامپیوتر، تبلت و گوشی با یک حساب کاربری، امکان اضافه شدن قابلیت های نو با رأی گیری بازیکنان، گرافیک ساده و در عین حال سرگرم نماینده و بسیاری جنبه های خوب دیگر اشاره نمود.

13. Portal Knights

سازنده و ناشر: Keen Games

سال انتشار: 2016 / قیمت: 5 دلار

شوالیه های پرتال یک بازی نسبتا قدیمی است اما با این حال بیش از 100 هزار بار در پلی استور اندروید دانلود شده و امتیاز خوب 4.2 را به خود اختصاص داده است. نمی توان مدعی شد این بازی برترین بازی جهان باز برای اندروید و iOS است اما اگر تجربه اش کنید، قطعا پشیمان نخواهید شد.

در این بازی شما جهانی را که در آن زندگی می کنید رها خواهید کرد و به جهانی فانتزی با قابلیت ها و ویژگی های مجذوب نماینده متناسب با آن سفر می کنید. بنابراین خود را برای مشاهده کلی زیبایی و چیزهای زیبا و منحصربفرد آماده کنید. جهان باز این بازی فانتزی به اعتقاد سازنده، فوق العاده مجذوب نماینده است و منابع مختلف در آن به صورت تصادفی ساخته می شوند.

شما در ابتدا یک شخصیت برای خود انتخاب می کنید؛ همین شخصیت در بازی به نماد شما در این سرزمین فانتزی تبدیل می گردد. البته اینکه می گوییم فانتزی به این معنا نیست که با یک بازی کارتونی سر و کار دارید؛ شما در این جهان هم بی رحمی و ظلم را علی رغم محیطی زیبا و چشم نواز مشاهده می کنید.

در این بازی می توانید سلاح های مختلفی را استفاده کنید و حتی سلاح های نوی بسازید و دشمنان تان را از پیش رو بردارید. چالش های بازی متنوع هستند و احتیاجمند وقت گذاشتن زیاد، بنابراین اصلا نمی توانید Portal Knights را یک بازی معمولی و ساده بدانید. هرچند شاید در نگاه نخست اینطور به نظر برسد.

14. Sky: Children of Light

سازنده و ناشر: Thatgamecompany

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

Sky: Children of Light یک بازی جهان باز کاملا اجتماعی و چند نفره آنلاین است که برای اندروید و iOS در دسترس واقع شده است. بازی کنان در بازی کوشش می نمایند تا به یاری یکدیگر، بخش های مختلف جهانی آن را کشف و با هم تعامل نمایند. بازی آسمان بر پایه یک شنل کار می نماید. بازی نماینده ها یک شنل دارند که به آن ها، قابلیت پرواز کردن اعطا می نماید. همین شنل است که به یاری آن، می توان در جهانی وسیع اطراف پرسه زد و به ماجراجویی پرداخت.

جالب اینجاست که با پیشرفت در بازی، شنل قدرت بیشتری پیدا می نماید و می توان به گشت و گذار در بخش های بیشتری از جهانی بازی مشغول شد. این یعنی اگر در ابتدا محدودیتی هم وجود داشته باشد، جای نگرانی نیست. حین بازی کردن، بازی نماینده ها با یکدیگر برخورد می نمایند و در ابتدا امکان تعامل با هم را ندارند، اما هر چه بیشتر با هم پیش می فرایند، قابلیت های بیشتری باز می گردد و نهایتا می توان با دیگر بازی نماینده ها مستقیما گفت و گو هم کرد.

Sky: Children of Light تجربه ای خاص و فوق العاده سرگرم نماینده را به کاربران می دهد، به گونه ای که شاید کمتر آن را در بازی های دیگر تجربه نموده باشید. بنابراین توصیه می گردد یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. خصوصا حالا که این بازی به صورت رایگان در دسترس واقع شده است.

15. Terraria

سازنده: Re-Logic، 505 Mobile S.r.l، Pipeworks / ناشر: 505 Games

سال انتشار: 2011 / قیمت: 5 دلار

به صورت کلی در بین بازی هایی که با الگوبرداری از ماینکرفت طراحی می شوند، تراریا بیشترین شباهت را به آن دارد و جدی ترین رقیب آن هم به شمار میرود. تقریبا می توان گفت 90 درصد کارهایی را که در ماینکرفت انجام می دهید در این بازی هم قابل انجام است که از جمله این موارد می توان به معدن کاری، ساخت ابزارآلات متنوع، کوشش برای بقا و از بین بردن باس هایی که گهگداری در جریان بازی ظاهر می شوند اشاره نمود.

این بازی برخلاف ماینکرفت که در جهانیی سه بعدی جریان دارد، در یک جهانی دو بعدی اما زیبا اتفاق می افتاد که امکان بازی با 7 نفر دیگر را هم دارد. بنابراین شما می توانید در کنار 7 نفر دیگر از دوستان تان اوقات خوش و سرگرم نماینده ای داشته باشید. البته توجه داشته باشید که شرکت سازنده مدت زمان زیادی بود که آن را آپدیت نکرد اما به نظر می رسد بار دیگر برگشته تا یکی از برترین بازی های سبک بقا را پشتیبانی کند. بنابراین اگر این بازی را به این علت کنار گذاشته بودید، پیشنهاد می کنیم از تصمیم خود صرف نظر کنید.

این بازی با قیمت 5 دلار در گوگل پلی برای دانلود در دسترس واقع شده است اما اگر از گوگل پلی پس استفاده کنید می توانید به صورت رایگان آن را دریافت کنید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2138

به "بدون محدودیت بازی کنید؛ معرفی 15 بازی دنیا باز برتر برای اندروید و iOS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون محدودیت بازی کنید؛ معرفی 15 بازی دنیا باز برتر برای اندروید و iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید