220 هزار زائر خارجی اربعین سال جاری از شلمچه به عراق سفر کردند

به گزارش بانوی ایران، فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه به عبور 220 هزار زائر خارجی از مرز بین المللی شلمچه برای شرکت در همایش اربعین اشاره نمود و گفت:این زائران از 20 کشور دنیا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات از مرز عبور کردند.

220 هزار زائر خارجی اربعین سال جاری از شلمچه به عراق سفر کردند

ایرنا:سرهنگ علی اکبر سقایی بیشترین زائران خارجی را از کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و هند گفت و بیان داشت:300 هزار تردد زائران اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه ثبت شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه گفت:با رایزنی صورت گرفته با مرزبانی کشور عراق در مرزشلمچه مشکل تردد زائران پاکستانی که 2 هفته در نقطه صفر مرزی بین عراق و ایران اجازه ورود به کشور عراق را نداشتند رفع و این زائران از مرز عبور کردند.

مشکل امنیتی، ترافیکی و انتظامی در روند تردد زائران در شلمچه رخ نداد

وی در ادامه اضافه نمود: گذرگاه مرزی شلمچه یکی از امن ترین مرزهای عبوری زائران است هیچ گونه مشکل امنیتی در این مرز مشاهده نشده است.

سرهنگ سقایی به افزایش 79درصدی خروج زائران اربعین حسینی از مرزشلمچه نسبت به سال گذشته اضافه نمود:در بحث امنیتی و ترافیک در شلمچه مسئله ای رخ نداده است و نسبت به سال گذشته نیز شاهد تردد آسان و روان زائران اربعین حسینی بودیم.

وی به ثبت بیش از یک میلیون و 667 هزار تردد زائر در مرزشلمچه در اربعین امسال اشاره نمود و گفت:با هماهنگی صورت گرفته با مرزبانی یک هزارو 829 کامیون حامل وسایل موکب های حسینی ایرانی مستقر ازنجف و کربلا از مرز عبور کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در شلمچه به برگزاری نشست های تعاملی مختلف با مسئولان امنیتی عراق در شلمچه اشاره نمود و گفت:با تعامل خوب کشور عراق مسئله ای برای زائران ایرانی برای ورود به این کشور پیش نیامد.

وی گفت: در حال حاضر روند بازگشت زائران از مرز شلمچه بسیار روان است و زائران در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی پس از کنترل گذرنامه وارد کشور می شوند.

مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین حسینی بوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 501

به "220 هزار زائر خارجی اربعین سال جاری از شلمچه به عراق سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "220 هزار زائر خارجی اربعین سال جاری از شلمچه به عراق سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید