15میلیارد هزینه بازسازی مروارید، سند بزنند یک ماهه کاخ آماده است

به گزارش بانوی ایران، ناصر میرچی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز درباره آخرین شرایط بازسازی کاخ مروارید به خبرنگاران گفت: حدود یک سال است که در کاخ مروارید پس از واگذاری آن به اداره کل میراث فرهنگی استان البرز مستقر شده ایم و در سال گذشته بودجه 150 میلیون تومانی برای آن در نظر گرفتیم. سال جاری نیز 700 میلیون تومان دیگر اعتبار گرفته ایم تا کارگران فضای سبز آنجا را احیا نمایند.

15میلیارد هزینه بازسازی مروارید، سند بزنند یک ماهه کاخ آماده است

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میرچی اضافه نمود: پیمانکار برای نشانه گذاری جهتهای کاخ فعالیت می نماید و 300 میلیون نیز هزینه مرمت آن شده است. منتها کاخ مروارید عظیم و دارای ارزش های هنری و معماری زیادی است که 5 هزار و 700 متر مربع بنای مفید دارد. از سوی دیگر مرمت و بازسازی این کاخ از ساخت دوباره اش پرهزینه تر است. به همین علت پیش بینی شده که آماده سازی آن حدود 15 میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

وی به صحبت های دادستان کرج درباره یاری شهرداری برای نگهداری از فضای سبز کاخ هم اشاره نموده و ادامه داد: از آنجا که فضای سبز کاخ در محدوده شهری است باید شهرداری نیز به یاری ما بیاید. چون از 80 هکتار زمین حدود 30 هکتار به ما رسید.

میرچی گفت: زمانی که یک مجموعه در اختیار اداره ای قرار می گیرد آن اداره به طور حتم حضور خود را در آن مجموعه تثبیت می نماید اکنون سند مالکیت کاخ مروارید هنوز به نام اداره میراث فرهنگی البرز نشده است. با این حال در آنجا مستقر شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: حتی اگر سند به نام میراث فرهنگی نشود، بازهم موظف به نگهداری از آن هستیم تا کنون آدینه بازار صنایع دستی را در آن راه اندازی نموده ایم. به این ترتیب هر آدینه صنعتگران هنرهای خود را در این کاخ به نمایش می گذارند.

میرچی از مقامات استان، سپاه و استانداری خواست تا همانگونه که همکاری نموده و این کاخ را در اختیار اداره میراث فرهنگی قرار دادند، نسبت به انتقال سند کاخ نیز اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: از سوی دیگر این کاخ ثبت ملی شده و فک ثبت به هیچ وجه امکان پذیر نیست. بنابراین انتظار داریم تا سپاه سند مالکیت این کاخ را نیز به ما بدهد به محض انجام این کار در مدت یک ماه تکلیف کاخ را روشن نموده و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و یا پیمانکار این فضا را به شکل آبرومندی قابل بازدید می کنیم.

میرچی در انتها توضیح داد: استان البرز در جهت عبور گردشگران چند استان قرار گرفته است و این کاخ بسیار بزرگ می تواند یکی از مراکز گردشگری به حساب آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 733

به "15میلیارد هزینه بازسازی مروارید، سند بزنند یک ماهه کاخ آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15میلیارد هزینه بازسازی مروارید، سند بزنند یک ماهه کاخ آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید