گریم پیچیده جواد رضویان 90 ساله در یک سریال تازه
به گزارش بانوی ایران، میثم قراگزلو طراح چهره پردازی سریال فوفو، مسافری از کامادو درباره طراحی چهره پردازی این سریال که متفاوت ترین بخش آن محسوب می گردد، گفت.
به گزارش مهر، میثم قراگزلو طراح چهره پردازی سریال فوفو، مسافری از کامادو که در شبکه نمایش خانگی عرضه می گردد درباره اینکه طراحی چهره پردازی متفاوت این سریال حاصل یک طراحی تیمی است یا خودش به عنوان یک طراح گریم به این نتیجه رسیده است که به این شکل بازیگران را گریم کند،گفت: سریال فوفو، مسافری از کامادو یک سریال کاملاً فرق دارد. از سوی دیگر کار گریم در بسیاری از کارهای سینمایی به صورت فردی انجام نمی گردد، بلکه حاصل کوشش گروهی و تیمی است، به همین علت نمی توان به صورت فردی در حوزه کار چهره پردازی در سینما فعالیت کرد.
وی ادامه داد: شاید نام من به عنوان یک طراح چهره پردازی مطرح باشد، اما باید تاکید کنم دوستان، همراهان و دستیارانی که با من همکاری دارند، سبب می شوند تا یک طراحی خوب خلق گردد و کار به شیوه ای مناسب و مطلوب جلو برود.
قراگزلو درباره اینکه سخت ترین گریم سریال فوفو، مسافری از کامادو مربوط به کدام شخصیت در این سریال است، گفت: من از کلمه سخت استفاده نمی کنم، بلکه معتقدم مجذوب نماینده ترین و پیچیده ترین گریم در این سریال متعلق به جواد رضویان است که قرار است به عنوان یک فرد 90 ساله به نظر برسد و جلوی دوربین برود. برای این منظور از قطعه برای پیر نشان دادن چهره او استفاده می گردد. قالب گیری این قطعات حدود 2 هفته زمان برد و این امر به همراه کلاه گیس هایی در نظر گرفته شده و پیش رفت.
وی درباره طراحی گریم شخصیت های فضایی که در حین متفاوت بودن باید برای بچه ها مجذوب نماینده باشد مطرح کرد: در ابتدا تصمیم بر این بود که برای طراحی شخصیت های فضایی شمایلی بسیار متفاوت در نظر گرفته گردد، اما با مشورت های متعدد به این نتیجه رسیدیم که بیشتر با لباس بازی گردد و تغییر با یاری رنگ شخصیت های فضایی نمایان گردد. بعلاوه المان هایی در صورت افراد طراحی گردد که تنها چشم آنان ثابت بماند و بدین ترتیب در شرایط مختلف لباس ها فقط تغییر کرد.
طراح چهره پردازی سریال فوفو، مسافری از کامادو درباره المان های به کار گرفته شده در طراحی گریم این سریال که موجب گردد هم برای بچه ها مجذوب نماینده باشد و هم تکراری نباشد، گفت: تصمیم بر این امر نهایی شده بود که طراحی چهره، شخصیت های فضایی و همه چیز درباره آنان باید زیبا و شیک در نظر گرفته گردد، بنابراین ما از برنامه تبعیت کردیم. نقش جواد رضویان به عنوان یک دکتر شیک در نظر گرفته شد که در شرایط خاص و با تکنیک های ویژه توانست کاراکتری بانمک را ارائه کند. البته باید تاکید کنم که همه بازیگران بسیار شیک و خوش رنگ و تمیز جلوی دوربین حاضر شدند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودتان اگر کودک یا نوجوان بودید، با وجود انبوه انیمیشن های خارجی وقت می گذاشتید تا این سریال را ببینید و علت تماشا یا نتماشا تان چه بود، گفت: بله حتماً خودم هم به مشاهده این سریال می پرداختم، چون موقعیت های زیبایی دارد و نکات مجذوب نمایندهی را مورد هدف قرار داده و به آن پرداخته است، در عین حال بازیگران خوبی در آن به ایفای نقش می پردازند.
این طراح چهره پرازی درباره اینکه چقدر سعی نموده از سوژه ها یا طرح های تکراری دهه 60 دوری کند و یک طرح تازه برای گریم در حوزه کودک طراحی کند، مطرح کرد: برنامه هایی که در دهه 60 پخش می شد، عموماً ترسناک بودند، هرچند زیبایی هایی نیز در آنان نهفته بود. اما گویی سلیقه و نوع انتخاب در آن موقع بر پایه ترسناک بودن سریال ها بنا نهاده شده بود. ما سعی نکردیم از آن دیدگاه دور شویم، بلکه سعی کردیم خود را با آنچه بچه ها می بینند و می پسندند، هماهنگ کنیم. امروزه بچه ها تنها انیمیشن های ایرانی را نمی بینند، بلکه برنامه ها و انیمیشن هایی از تمام جهان را مشاهده می نمایند، پس سلیقه آنها متفاوت شده و بسیار خوب می توانند کارهای خوب را از بد تشخیص دهند. این موضوع مستقیماً در نوع انتخاب آنها تاثیر می گذارد.
وی تاکید نمود: باید این امر را در نظر داشته باشیم که آنچه ما فراوری می کنیم باید درخور مخاطب و قابل رقابت با فراوریات خارجی باشد، بنابراین سعی کردیم تمام آنچه در توان داریم برای مخاطب ارائه کنیم.
منبع: فرارو