انیمیشن بازگشت به صحرا (Back to the Outback)؛ سفر به قلمرو شاد حیوانات

به گزارش بانوی ایران، جست و خیز گورخر و زرافه در فیلم ماداگاسکار را فراموش کنید! در این فیلم قهرمانان ما موجوداتی خیلی کوچک تر و خیلی خپل تر هستند که در قفس های شیشه ای اسیر شده اند. خزنده ها، عنکبوت ها و دو زیست ها؛ عجب بازیگران درجه یکی!

انیمیشن بازگشت به صحرا (Back to the Outback)؛ سفر به قلمرو شاد حیوانات

به گزارش خبرنگاران؛ در آغاز داستان فیلم، یک مار سمی به نام مَدی (با صداپیشگی ایسلا فیشر) از اینکه فهمیده بازدیدکنندگان باغ وحش از او می ترسند افسرده و غمگین شده است. او از دست مربی اش چاز (اریک بانا) ناراحت است چون او به بازدیدکنندگان هشدار می دهد که مدی و دوستان بی مهره اش حیواناتی خطرناک هستند و باید با احتیاط با آن ها برخورد کرد. مدی احساس می کند به او خیانت شده است. درست است که او و دوستانش خونسرد هستند اما قلب گرمی دارند.

مدی به همراه دوستانش که شامل یک مارمولک (میراندا تپسل) و یک عنکبوت پشمالو (گای پیرس) می شوند، نقشه می کشند که از این اسارت ظالمانه فرار کنند و به صحرا برگردند؛ او انتظار دارد که در آن جا با خویشاوندان مهربانش رو به رو شود. یکی از حیوانات باغ وحش به نام پسر قشنگ (تیم مینچین) که یک کوآلای دوست داشتنی اما نازپرورده و خودشیفته است، به شکلی غیرمنتظره به جمع این حیوانات فراری می پیوندد.

فیلم بازگشت به صحرا به کارگردانی کلر نایت و هری کریپس در همان سنت فیلم های انیمیشن مربوط به قلمروی حیوانات قرار می گیرد. حتی انیمیشن بسیار برجستۀ در جستجوی نمو هم بخشی از داستانش در استرالیا می گذشت. اما بازگشت به صحرا علیرغم اینکه آغازی کلیشه ای دارد، در جزئیاتش بسیار هوشمندانه و ظریف است و پیام خود را خیلی گرم و صمیمانه به مخاطب منتقل می کند.

بامزه ترین و خلاقانه ترین شوخی این فیلم به انجمن مخفی زشت ها مربوط می شود که دسته ای از جانوران جورواجور و خوش فکر هستند که با هم عهد کرده اند که از موجودات زشت حمایت کنند. این مضمون خیلی ناگهانی وارد فیلم می شود و مثل خود فیلم بازگشت به صحرا کاملا تاثیرگذار است.

  • کارگردانان: کلر نایت (Clare Knight)، هری کریپس (Harry Cripps).
  • فیلمنامه نویس: هری کریپس.
  • صداپیشگان: جکی ویور (Jacki Weaver)، گای پیرس (Guy Pearce)، ایسلا فیشر (Isla Fisher) و دیگران.
  • امتیاز: 6.7/10

منبع: nytimes

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1981

به "انیمیشن بازگشت به صحرا (Back to the Outback)؛ سفر به قلمرو شاد حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن بازگشت به صحرا (Back to the Outback)؛ سفر به قلمرو شاد حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید