کالبدشکافی ویوو نکس Vivo Nex برای فهمیدن طرز کار دوربین سلفی جهنده این گوشی

به گزارش بانوی ایران، شرکت تولیدکننده گوشی چینی ویوو، ایده جالب و متفاوتی برای خلاص شدن از طراحی نمایشگرهای با بریدگی notch به کار گرفته است.

کالبدشکافی ویوو نکس Vivo Nex برای فهمیدن طرز کار دوربین سلفی جهنده این گوشی

ویوو نکس، آخرین اسمارت فون این شرکت از یک دوربین سلفی جهنده (Pop Up) استفاده می نماید که در هنگام عکاسی از بدنه اصلی اسمارت فون بیرون می آید.

این دوربین سلفی باعث شده ویوو نکس یک طراحی بدون حاشیه داشته باشد و البته از تورفتگی صفحه نمایش در بالای گوشی خبری نباشد. احتمالا این رویکرد به زودی در گوشی های دیگر چینی نیز مشاهده خواهد شد.

سایت MyFixGuide که در قطعه قطعه کردن اسمارت فون ها برای به نمایش گذاشتن بخش های داخلی آن ها مشهور است؛ خیلی زود دست به کار شده و با کالبدشکافی گوشی ویوو نکس، سعی نموده بفهمد این دروبین سلفی و همین طور سیستم صوتی مبتنی بر نمایشگر این دستگاه چگونه کار می نمایند.

در تصاویر زیر می توانید قطعات مکانیکی دوربین سلفی ویوو نکس را مشاهده کنید.

در آن بخشی که حالت فنری دارد و انگار یک پیستون کار گذاشته شده است؛ یک فنر مارپیچی نقره ای رنگ مشاهده می گردد که دوربین را به سوی بیرون پرتاب می نماید.

طراحی این قطعات خیلی خوب انجام شدند و درون یک بدنه گوشی قرار گرفتند ولی به شدت مستعد خرابی و شکست به نظر می رسند؛ چون این قطعات بیش از حد مکانیکی هستند.

یکی دیگر از قطعات جالب توجه در این اسمارت فون چینی، موتور ارتعاشی است که در حقیقت یک بخش از سیستم صوتی ویوو نکس است.

این قطعه جایگزین بلندگوهای استاندارد در گوشی های دیگر شده است. این موتور ارتعاشی که به طور مخفف Mi Mix نشان داده می گردد؛ در حقیقت متعلق به شرکت شیائومی است.

به هر حال، وقتی در بازار تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند سعی می نمایند محصولاتی مشابه هم با یک رویکرد استاندارد و بدون چالش طراحی نمایند؛ خیلی سخت است که شما رویکرد دیگری در پیش بگیرید و چیزی متفاوت بسازید.

اتفاقی که برای گوشی ویوو نکس افتاده است و حالا این اسمارت فون را از دیگر گوشی های چینی و حتی رده بالای دنیا متمایز می سازد. باید در آینده دید بهای این متمایز شدن چقدر است و آیا گوشی های سری ویوو نکس زود خراب می شوند یا خیر!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 466

به "کالبدشکافی ویوو نکس Vivo Nex برای فهمیدن طرز کار دوربین سلفی جهنده این گوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالبدشکافی ویوو نکس Vivo Nex برای فهمیدن طرز کار دوربین سلفی جهنده این گوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید