شیائومی 11 تی یا شیائومی 11 تی پرو

به گزارش بانوی ایران، شیائومی، غول فناوری چینی، اخیراً گوشی های هوشمند تازه سری Xiaomi 11T را معرفی نموده که علاوه بر برخورداری از قیمت مناسب، دارای مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری قابل توجهی است که می تواند نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

شیائومی 11 تی یا شیائومی 11 تی پرو

به گزارش خبرنگاران، پایان گوشی های هوشمند سری Xiaomi 11T از سوی غول فناوری چینی راهی بازار شد و ما اکنون این تلفن های تازه را در پیش جشم خود داریم. دو مدل شیائومی 11 تی و 11 تی پرو از این سری، به لطف بخش سخت افزاری درجه یک می توانند عملکردهای شگفت انگیزی را ارائه دهند، هرچند که قیمت ها هم به طرز قابل ملاحظه ای مناسب هستند. هر دوی این مدل ها جزو گوشی های پرچمدار به حساب می آیند، بنابراین شاید برای بسیاری از کاربران این پرسش مطرح گردد که کدامیک از این دو گوشی برای خرید مناسب تر است. در اینجا قصد داریم تا به وسیله یک مقایسه جامع، تفاوت های میان دو مدل شیائومی 11 تی و شیائومی 11 تی پرو را برای شما آشکار سازیم تا با دیدی بازتر اقدام به انتخاب یکی از این دو گوشی کنید.

طراحی شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

گوشی های Xiaomi 11T و 11T Pro از طراحی یکسانی برخوردارند و هیچ تفاوتی، حتی در خصوص گزینه های رنگی وجود ندارد. این گوشی ها دارای پشت شیشه ای، قاب آلومینیومی و جلو شیشه ای هستند که به وسیله Gorilla Glass Victus محافظت می شوند که در حال حاضر پیشرفته ترین محافظ پنل جلو گوشی های هوشمند بشمار می رود. این گوشی ها دارای صفحه نمایش مسطح و یک حفره برای دوربین سلفی در مرکز پنل هستند. وزن هر دوی این دستگاه ها در حدود 203 گرم است در حالی که ضخامت آنها 8.8 میلی متر است. این دو مدل قطعاً گوشی های جمع و جوری نیستند زیرا برای کاربران حرفه ای طراحی شده اند که باتری های بزرگ را هم در خود جای داده اند.

صفحه نمایش شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

نمایشگرهای Xiaomi 11T و 11T Pro، پنل های AMOLED و مورب 6.67 اینچی هستند که تا یک میلیارد رنگ را نشان می دهند، از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می نمایند، دارای گواهینامه +HDR10 می باشند و رزولوشن فول اچ دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل را ارائه می دهند. به با وجود اینکه مشخصات اشاره شده قطعا به معنای برترین بودن نیست اما واقعیت این است که اینها پنل های بسیار خوبی محسوب می شوند. دقت رنگ آنها شگفت انگیز است و بعلاوه کیفیت تصویر آنها در هر سناریویی قابل توجه است. البته توجه داشته باشید که Xiaomi 11T Pro با پشتیبانی از Dolby Vision چیزی بیشتری نسبت به مدل پایه ارائه می دهد. علیرغم اینکه در حال حاضر می توانید چند پنل بهتر در بازار پیدا کنید، Xiaomi 11T Pro با ++ DisplayMate توانسته درجه +A را دریافت کند.

سخت افزارهای شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

اگر در پی مهمترین تفاوت بین Xiaomi 11T و 11T Pro هستید، باید اشاره نمود که این موضوع به پردازنده های دو مدل مربوط می گردد، اگرچه هر دو پرچمدار هستند. شیائومی 11 تی پایه از پلت فرم تلفن همراه Dimensity 1200 ساخت Mediatek تغذیه می گردد، در حالی که شیائومی 11 تی پرو از تراشه Snapdragon 888 استفاده می نماید. تراشه Snapdragon 888 از Dimensity 1200 قوی تر است، اگرچه بسیاری از مردم از مصرف بالای انرژی آن در امسال شکایت داشتند. به هر حال، باتری بزرگ گوشی و فناوری شارژ سریع آن باید تا حدی تسکین دهند این مشکل باشد. Xiaomi 11T Pro علاوه بر پردازنده قوی تر، پیکربندی حافظه بهتری هم دارد که گران ترین نوع آن دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که نسخه پایه در 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت متوقف می گردد. این دو گوشی سیستم عامل تازه اندروید 11 را به صورت رایگان اجرا می نمایند و MIUI 12.5 آن ها را برای سفارشی سازی تنظیم می نماید.

دوربین شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

تنظیمات دوربین این دو گوشی هم یکسان است و حتی یک سنسور واحد هم تغییر نمی نماید. آنها به دوربین اصلی اصلی 108 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی تله فتو مجهز شده اند. دوربین اصلی قادر به ضبط فیلم با وضوح 8K و 30 فریم در ثانیه یا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه است. دوربین جلو این دو هم یکسان است و هر دو از یک دوربین عکاسی 16 مگاپیکسلی برخوردارند. روی هم رفته به نظر می رسد این دوربین ها برای یک گوشی میان رده بیش از حد مناسب هستند.

باتری شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

گوشی های Xiaomi 11T و 11T Pro دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت هستند که برای گوشی های پرچمدار بسیار مهم است زیرا با استفاده میانه از آن می توان تا یک روز کامل عمر باتری را دریافت کرد. با این حال باید در نظر داشت که گوشی Xiaomi 11T Pro از نظر فناوری شارژ سریع شرایط بهتری دارد زیرا این گوشی از شارژ سریع با قدرت 120 وات استفاده می نماید، در حالی که نسخه پایه، شارژ سریع 67 واتی دارد.

قیمت شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

در بازار اروپا، Xiaomi 11T دارای قیمت اولیه 500 یورو یا 580 دلار آمریکا است، در حالی که 11T Pro در نسخه اصلی آن 650 یورو یا 750 دلار آمریکا قیمت دارد. روی هم رفته این گوشی ها که گفته می گردد در ماه نوامبر با نام Redmi K40S در هند هم عرضه خواهند شد، تنها تفاوت قابل توجه شان در پردازنده و فناوری شارژ سریع است؛ بنابراین، آیا منطقی است که 150 یورو بیشتر برای تهیه نسخه Pro هزینه کنید؟ به نظر می رسد پاسخ این سوال، به نظرگاه شما بستگی خواهد داشت اما در یک پاسخ کوتاه می توان گفت چنین اقدامی منطقی نخواهد بود.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1865

به "شیائومی 11 تی یا شیائومی 11 تی پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 11 تی یا شیائومی 11 تی پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید