کاخ شهرستانک قرار است به بزرگترین مجموعه اقامتی و بومگردی کشور تبدیل گردد

به گزارش بانوی ایران، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، کاخ شهرستانک قرار است به بزرگترین مجموعه اقامتی و بومگردی کشور تبدیل گردد.

کاخ شهرستانک قرار است به بزرگترین مجموعه اقامتی و بومگردی کشور تبدیل گردد

فریدون محمدی گفت: کاخ شهرستانک به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد اما فاقد آب، برق، گاز، فیبر نوری و راه دسترسی مناسب است که اگر این زیرساختها تأمین نشوند، سرمایه گذار عملا نمی تواند کاری از پیش ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: بنابراین وزیر میراث فرهنگی از استاندار درخواست کرد تا نسبت به برطرف مسائل این مجموعه اهتمام داشته باشند.

محمدی با تقدیر از پیگیری مجدانه استاندار در این زمینه اظهار کرد: سال جاری در چند مرحله بازدیدهایی به وسیله استاندار از کاخ شهرستانک صورت گرفت و در جلسه ای با حضور استاندار و روسای ادارات مربوطه مسائل آنالیز و مقرر شد ما طی نامه ای نقشه و مختصات جاده را به منابع طبیعی و محیط زیست برای استعلام تحویل داده و فورا نسبت به ساخت راه به وسیله راه و شهرسازی اقدام گردد.

او اضافه کرد: بعلاوه ایجاد زیرساختهای مخابراتی، گاز، برق و دیگر زیرساختها با هماهنگی دستگاه های مربوطه در دستور کار نهاده شد و بزودی اجرایی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ابراز امیدواری کرد که در صورت فراهم شدن زیرساختها این مجموعه تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

بازسازی این بنا اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از بازسازی کامل ظرفیت اقامت حدود 500 نفر را دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2203

به "کاخ شهرستانک قرار است به بزرگترین مجموعه اقامتی و بومگردی کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ شهرستانک قرار است به بزرگترین مجموعه اقامتی و بومگردی کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید