پل معلق کاپیلانو، جاذبه جهانی در دل جنگل های کانادا

به گزارش بانوی ایران، پل معلق کاپیلانو یک پل ساده معلق است که بر روی رودخانه کاپیلانو در شمال ونکوور و منطقه بریتیش کلمبیا در کانادا ساخته شده است. این پل وسیع در دل جنگل های سبز کانادا در اصل برای استفاده گروهی محبت آمیز ساخته شد.

پل معلق کاپیلانو، جاذبه جهانی در دل جنگل های کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا از سرگذشت پل معلق کاپیلانو با خبر شوید.

همه چیز درباره پل معلق کاپیلانو

پس از اینکه یک تیم از اسب های شناگر را با طنابی طولانی به رودخانه کاپیلانو فرستادند، سازنده پل معلق اصلی کاپیلانو حتی فکرش را هم نمی کرد که پل ساده اش به یک جاذبه در سطح دنیای تبدیل گردد.

  • ابزار به کار رفته در ساخت پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو در سال 1889 توسط مهندس عمران جورج گرنت مکای (George Grant Mackay)، با استفاده از چوب درخت سدر و برگ های گیاه شاهدانه ساخته شد.

هنگامی که ساخت پل به اتمام رسید، این مکان در میان دوستان مکانی محبوب شد. آن ها نام ماجراجویان کاپیلانو را به خود دادند تا به دیگران نشان دهند که آنها تنها افراد ماجراجو و شجاعی هستند که می توانند از روی یک پل معلق و سست عبور نمایند.

نسخه اصلی و خام پل در سال 1910 با بکارگیری سیم کابل در طراحی آن ارتقا یافت. سپس در سال 1910، این سازه فروخته شد و در طول سالیان دراز تغییرات زیادی پیدا کرد. چراکه هر یک از مالکان پل می خواستند آن را تا سطح دنیای ارتقا دهند و به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در سراسر دنیا مشهور سازند.

این پل ساده در سال 1956 به طور کامل بازسازی شد و حالا به عنوان یک جاذبه گردشگری روستایی در سطح دنیا مطرح شده است. پل معلق کاپیلانو هر ساله تعداد زیادی بازدید نماینده را به خود جذب می نماید و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ونکوور به شمار می رود.

  • امکانات تفریحی دیگر پارک

همچنین به منظور افزایش بازدیدنماینده ها جاذبه های دیگری به پارک اضافه شده است. در سمت غربی پل، یک جهت پیاده روی وجود دارد که شامل 8 پل چوبی است. این پل ها بین تعداد زیادی از درختان صنوبر داگلاس ساخته شده اند که 100 فوت ارتفاع دارد.

پل ها به درختان متصل شده اند و به پشتوانه آنها برقرار هستند. اما این اتصال توسط میخ و پیچ صورت نگرفته و به درختان آسیب نمی زند. بلکه با استفاده از فلزات فولادی به درختان وصل شده اند که به هیچ وجه به آنها آسیب نمی رساند.

سرگرمی های پارک

از مهیج ترین سرگرمی های پارک، جهت پیاده روی صخره ای است که در سال 2011 در قسمت شرقی دره بازگشایی شد که مستقیما به صخره های سنگی متصل می گردد. جهت صخره ای مجموعه ای از جهتهای باریک و امن است که از دل صخره ها پیشروی می نمایند. این جهت از میان درختان و بالای رودخانه می گذرد و سپس شما را به معبد گرانیتی که روی رودخانه قرار گرفته است می کشاند.

با راه رفتن در این جهتهای زیبا، چشم اندازی باورنکردنی پیش رویتان گسترده می گردد که خود پل معلق را نیز در بر می گیرد. تماشای رودخانه زیر پایتان و جنگل های انبوهی که اطرافتان را محاصره نموده اند به شدت نفس گیر است و به شما حس سرگیجه القا می نماید. این جهت راهی منحصر به فرد برای درک احساس ترس و هیجان در سواحل غربی است.

اگر گذرتان به کانادا افتاد حتما از این پل زیبا دیدن کنید؛ به عنوان پلی که روزگاری تنها برای سرگرم کردن دوستان ساخته شده بود، سازه قابل ستایشی است که بی شک ارزش دیدن دارد.

قبل از رفتن بدانید!

در طول دوره جشنواره (نوامبر تا ژانویه)، افزایش صدای پای افرادی که از روی پل معلق کاپیلانو عبور می نمایند، سرسام آور خواهد بود. بازدیدنمایندگان مجذوب صدها چراغی می شوند که اطراف پل و درختان را احاطه نموده اند. سعی کنید زود به مقصد برسید و خودتان را گرم کنید!

هیچ یک از جاذبه های موجود در پارک پل معلق کاپیلانو با جایگاه چرخ دار قابل دسترسی نیستند و بردن کالسکه هم مجاز نیست.

حداقل 2 ساعت از وقتتان را کاملا به بازدید از پارک اختصاص دهید؛ یا حتی نهارتان را در آنجا میل کنید. در طول روز، این پارک اتوبوس های رفت و برگشت رایگان برای گشت در نقاط مختلف و مرکز شهر ونکوور را ارائه می دهد. همچنین، با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی موجود در ونکوور دسترسی به منطقه امکان پذیر است.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 902

به "پل معلق کاپیلانو، جاذبه جهانی در دل جنگل های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل معلق کاپیلانو، جاذبه جهانی در دل جنگل های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید