پلمب خانه 400 ساله میبد به دلیل مرمت غیرمجاز، دادستان میبد خانه امامی را به دلیل استفاده از بتن در مرمت پلمب کرد

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران: خانه امامی شهر میبد در استان یزد متعلق به دوره صفویه با 400 سال قدمت به دلیل مرمت غیرمجاز و استفاده از بتن و سیمان در مرمت ها با دستور دادستان میبد پلمپ شد.

پلمب خانه 400 ساله میبد به دلیل مرمت غیرمجاز، دادستان میبد خانه امامی را به دلیل استفاده از بتن در مرمت پلمب کرد

جهت دریافت خدمات حیاط سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

مسول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: مالک این بنای ارزشمند، با استفاده از بتن اقدام به مرمت غیرمجاز بخش هایی از این بنای تاریخی ارزشمند نموده بود.

منیژه جعفری به خبرنگاران گفت: این بنا براساس قوانین و مقررات میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و براساس قانون نیز هرگونه دخل و تصرف در آن بدون هماهنگی و اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی تخلف است و جرم محسوب می گردد.

وی گفت: براساس قوانین میراث فرهنگی هرگونه دخل و تصرف و مداخله در بناهای ثبتی و بافت تاریخی باید با هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی و با مصالح سنتی و همگون با بافت تاریخی انجام گردد.

مسول حقوقی اداره کل میراث فرهنگی یزد با قدردانی از مقامات قضایی شهرستان میبد در برخورد قاطع با تخلفات انجام شده در محدوده بافت تاریخی این شهر و در خانه تاریخی امامی میبد گفت: حفاظت از آثار تاریخی پاسداشت هویت تاریخی مردم یک شهر است و احترام به ضوابط حاکم بر آن یک وظیفه همگانی است.

شهر تاریخی میبد، دارای بافت تاریخی ارزشمندی است که آثاری با قدمت 5 هزار سال تا دوران معاصر را در خود جای داده است. بافت تاریخی شهر میبد به عنوان اولین شهر تاریخی ایران با شماره 3490 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: صدای میراث
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 761

به "پلمب خانه 400 ساله میبد به دلیل مرمت غیرمجاز، دادستان میبد خانه امامی را به دلیل استفاده از بتن در مرمت پلمب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب خانه 400 ساله میبد به دلیل مرمت غیرمجاز، دادستان میبد خانه امامی را به دلیل استفاده از بتن در مرمت پلمب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید