ویروس کرونا؛ آیا شکار و مصرف پرندگان مهاجر خطرناک است؟

به گزارش بانوی ایران، عضو کمیته کشوری کرونا درباره شکار و مصرف پرندگان مهاجر هشدار داد.

ویروس کرونا؛ آیا شکار و مصرف پرندگان مهاجر خطرناک است؟

مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا خبرنگار گفت: به دلیل همزمان بودن شیوع ویروس کرونا با موج دوم اپیدمی آنفلوانزا، به هیچ عنوان در این برهه زمانی کار شکار انجام ندهید و تمام این کارها را به تعویق بیندازید.

او اضافه نمود:توصیه ما این است که حتی به گوشت شکار هم دست نزنید و با توجه به ویژگی های مشترک این ویروس بین انسان و حیوان از گوشت آن ها هم استفاده نکنید.

فوق تخصص بیماری های عفونی اعلام کرد:در صورت مشاهده و نزدیک بودن لاشه پرنده با محل زندگی و عبور مردمی، مقامات دامپزشکی را در جریان قرار دهید و از هرگونه اقدام خودسرانه مانند دست زدن و انتقال لاشه پرنده به طور جدی خودداری کنید.

منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش نیز درباره انتقال ویروس کرونا به حیوانات و پرندگان گفته است؛ این ویروس طبق آزمایش های اجرا شده از خفاش و حیوانات وحشی گرفته شده است، درخصوص انتقال این ویروس به حیات وحش این موضوع در حال آنالیز از سوی سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت است.

او در ادامه اعلام کرد: در روز های آینده در مورد انتقال این ویروس به حیات وحش نمونه برداری ها و مراقبت ها مورد بحث قرار خواهد گرفت و قطعا درباره این موضوع وزارت بهداشت صاحب نظر است.

محبوب فر کارشناس محیط زیست نیز معتقد است: ویروس آنفولانزای مرغی، ویروس آنفولانزای خوک، بعضی از بیماری های تنفسی و اکنون ویروس کرونا و ... بیماری هایی بوده اند که طی دهه های اخیر از حیوانات به انسان منتقل شده است، همچنین عامل بیشتر بیماری های عفونی جدید، حیوانات وحشی هستند.

جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین شرایط ویروس کرونا در ایران نیز اظهار کرد: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 8 هزار و 42 نفر رسیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 291 مورد رسید.

او اضافه نمود: خوشبختانه تا کنون 2 هزار و 731 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و فرایند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

بهتر است در روزهایی که بیماری کرونا شیوع پیدا نموده است، شهفرایندان با پرهیز از رفتارهای پرخطر و احتمال انتقال ویروس کرونا از گوشت حیوانات از شکار و...خودداری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 888

به "ویروس کرونا؛ آیا شکار و مصرف پرندگان مهاجر خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ آیا شکار و مصرف پرندگان مهاجر خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید