خبرنگاران پسماندهای کرونایی به صورت ویژه جمع آوری شوند

به گزارش بانوی ایران، تهران - خبرنگاران - متخصص پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اثرات تخریبی پسماند کرونا بر محیط زیست گفت: پسماند اقلام و کالاهای بهداشتی مقابله با کرونا مانند ماسک و دستکش باید مانند پسماندهای بیمارستانی به طور ویژه جمع آوری شوند.

خبرنگاران پسماندهای کرونایی به صورت ویژه جمع آوری شوند

امیر سالمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران اضافه کرد: پسماندهای بیمارستانی به دلیل وجود عفونت، ویروس و میکروب های بیماری زا نباید همراه با ضایعات و زباله های معمولی جمع آوری شوند.

وی ادامه داد: زباله های شهری که شب ها از منازل جمع آوری می گردد، با فرض اینکه آلودگی میکروبی (بیماری زا) نداشته، دفن می شوند اما پسماندهای بیمارستانی به جهت احتمال انتشار عفونت در فضا نباید همراه با این ضایعات جمع آوری و دفن شوند.

متخصص پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: جمع آوری پسماندهای بیمارستانی و ویژه که در اغلب جوامع شناخته شده اند اکنون در بیشتر مراکز درمانی با روش های خاص انجام می گردد.

سالمی تاکید نمود: اکنون این پسماندها همراه با زباله های معمولی جمع آوری می شوند که این معضل می تواند آلودگی های عفونی را در چرخه طبیعت به انسان ها بازگرداند، در حالی که این پسماندها مانند دستکش و ماسک باید از داخل منازل تفکیک شوند تا با دفع اصولی کمترین آسیب به محیط زیست و سلامت انسان وارد گردد که متاسفانه اکنون این کار انجام نمی گردد.

متخصص پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بازگشت این پسماندها که با افزایش مقاومت دارویی جانداران در محیط زیست همراه می گردد، در سال های آینده، اثربخشی داروها و مصرف این مواد را برای انسان و حیوان افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1536

به "خبرنگاران پسماندهای کرونایی به صورت ویژه جمع آوری شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پسماندهای کرونایی به صورت ویژه جمع آوری شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید