معترضان در آمریکا، ترامپ را به مبارزه طلبیدند

به گزارش بانوی ایران، هزاران آمریکایی به اعتراضات خود علیه خشونت پلیس و نابرابری نژادی در روز استقلال ادامه دادند. این اعتراضات با خشم روزافزون علیه ترامپ و عملکردش در مبارزه با کروناویروس، نژادپرستی سیستماتیک و خشونت پلیس جدی تر شده بود.

معترضان در آمریکا، ترامپ را به مبارزه طلبیدند

به نوشته روزنامه دیلی میل، اعضای گروه پلنگ سیاه در جورجیا وارد بنای یادبود کوه سنگی شدند. در نیویورک پرچم های آمریکا نزدیک برج ترامپ به آتش کشیده شد، مجسمه کریستف کلمب در بالتیمور و مریلند پایین کشیده شد و شهرهای واشنگتن دی سی، شیکاگو، لس آنجلس، پیتسبورگ و دیگر شهرهای ایالتهای آمریکا شاهد اعتراضات گسترده بود.

در ایالت جورجیای آمریکا 100 نفر از اعضای گروه پلنگ سیاه به پارک کوه سنگی واقع در شهر آتلانتا سرازیر و خواهان حذف بنای یادبود کوه سنگی شدند.

بنای یادبود کوه سنگی که بر روی صخره ای در جنوب شرقی آتلانتا هک شده، شاید بی پرواترین بنای یادبود در رسای برده داری است.

با وجود مطالبات دیرینه برای حذف آنچه نماد برده داری تلقی می گردد، مجسمه های غول پیکر سه قهرمان سوار بر اسب کنفدراسیون جنوب در حومه ایالت جورجیا که تحت حفاظت قانون ایالتی است، به طرز ناخوشایندی خودنمایی می نمایند.

آن مجسمه ها نیز مانند بسیاری دیگر از مجسمه های کنفدراسیون جنوب (هوادار برده داری در زمان جنگ های انفصال)، به محل مناقشه آمریکایی ها تبدیل شده که بعضی معتقدند ایئولوژی های نفرت را گرامی می دارد و بعضی دیگر نیز آن ها را گرامیداشت میراث جنوب تلقی می نمایند.

به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا، بیرون برج ترامپ در نیویورک

ساکنان شمال آمریکا نیز با در دست داشتن علامات اعتراض و سر دادن شعار، به محل برج 58 طبقه ترامپ رفتند و در مواردی نیز پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

فیلم های منتشر شده از بیرون برج ترامپ، در نزدیکی میدان کلمبوس نیویورک گروه عظیمی از تظاهرنمایندگان را- که ظاهراً از گروه انقلابی بودند- نشان می داد که در حال آماده شدن برای آتش زدن پرچم آمریکا هستند.

یکی از سخنرانان این رویداد کشتار پلیس، ترور و حبس گسترده سیاه پوستان را به عنوان یکی از دلایل متعددی عنوان نمود که بنا بر آن ها آمریکا غیرقابل قبول است.

یک پرچم عظیم آمریکا نیز در حالی که معترضان شعار می دادند برده داری، قتل عام و جنگ... آمریکا هرگز عالی نبود، به آتش کشیده شد.

تظاهرات علیه کنترل و ممنوعیت سلاح در ریچموند، ویرجینیا

فعالان مسلح جان سیاه پوستان مهم است و گروه های راست گرا در ریچموند ایالت ویرجینیا به نشانه حمایت متحدانه از متمم دوم قانون اساسی در مورد آزاد بودن حمل سلاح گرم، گرد هم آمدند.

دست کم 200 نفر که اکثریت آن ها با کمال افتخار تفنگ، سلاح های نیمه اتوماتیک و دیگر انواع سلاح گرم در دست داشتند، بیرون میدان کپیتول جمع شدند تا علیه کنترل سلاح و نقض حقوق قانونی اعتراض نمایند.

این تجمع که از سوی گروه فعالان با نام شوالیه های ویرجینیا ترتیب داده شده بود، همچنین یادبودی برای دونکان لمپ 21 ساله بود که ماه مارس در خانه اش واقع در ایالت مریلند، بر اثر شلیک گلوله پلیس و طی حمله ای ناگهانی کشته شده بود.،ایسنا

-

-

-

-

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1142

به "معترضان در آمریکا، ترامپ را به مبارزه طلبیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان در آمریکا، ترامپ را به مبارزه طلبیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید