معاون وزارت خارجه آمریکا به روسیه می رود

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، رویترز در خبری اختصاصی از برنامه سفر استفان بیگون معاون وزارت خارجه آمریکا به روسیه و لیتوانی با هدف صحبت در باب تحولات بلاروس خبر داده است.

معاون وزارت خارجه آمریکا به روسیه می رود

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این اقدام بیگون حاکی از آن است که آمریکا نیز می خواهد در کنار اتحادیه اروپا، نقشی فعال تر در تحولات بلاروس ایفا نماید که این روزها درگیر اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است.

اگرچه رویترز می گوید سفر بیگون طی روزهای آینده انجام خواهد شد؛ وزارت خارجه آمریکا هنوز در این باره خبری اعلام نکرده است.

اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را که به پیروزی الکساندر لوکاشنکو برای ششمین دور متوالی منجر شده، زیر سوال برده است حال آنکه آمریکا نیز نظر مشابهی دارد.

اما روسیه، اعتراضات خیابانی بلاروس را امری داخلی تلقی می نماید و می گوید اگر بخواهیم چنین موضوعی را بین المللی کنیم، باید در شورای امنیت هم جایی برای رسیدگی به خشونت پلیس در برخی کشورهای غربی (به طور ویژه آمریکا)، باز کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1218

به "معاون وزارت خارجه آمریکا به روسیه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزارت خارجه آمریکا به روسیه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید