مصرف میوه و سبزیجات موجب افزایش طول عمر می شود

به گزارش بانوی ایران، مهر/بررسی داده های حدود 2 میلیون نفر در جهان نشان می دهد که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با کاهش خطر مرگ در زنان و مردان مرتبط است.

مصرف میوه و سبزیجات موجب افزایش طول عمر می شود

به نقل از ساینس دیلی، مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز که به شکل 2 وعده میوه و 3 وعده سبزیجات مصرف شود، ممکن است مقدار و ترکیب بهینه ای برای افزایش طول عمر باشد.

رژیم های غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات به کاهش خطر ابتلاء به بیماری های مزمن که از دلایل اصلی مرگ و میر از جمله بیماری های قلبی عروقی و سرطان هستند، کمک می کنند.

دانگ وانگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: گروه هایی مانند انجمن قلب آمریکا روزانه مصرف چهار تا پنج وعده از میوه ها و سبزیجات را توصیه می کنند.

وانگ و همکارانش داده های حاصل از دو مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که شامل بیش از 100000 بزرگسال بود و تا 30 سال این افراد تحت پیگیری بودند. هر دو مجموعه داده شامل اطلاعات دقیق غذایی بود که به طور مرتب هر دو تا چهار سال جمع آوری شده بود. برای این تجزیه و تحلیل، محققان همچنین داده ها را در مورد مصرف میوه و سبزیجات و مرگ ناشی از 26 مطالعه که شامل حدود 1.9 میلیون شرکت کننده از 29 کشور در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا بود، جمع کردند.

نتایج بررسی ها نشان داد که مصرف حدود 5 وعده میوه و سبزیجات در روز با کمترین خطر مرگ همراه است. خوردن بیش از پنج وعده با فواید بیشتر همراه نبود. همچنین خوردن روزانه حدود دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات با بیشترین طول عمر مرتبط بود.

در مقایسه با افرادی که روزانه 2 وعده میوه و سبزیجات مصرف می کردند، شرکت کنندگانی که روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف می کردند 13 درصد کمتر با خطر مرگ از هر نظر روبرو بودند. همچنین 12٪ کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، از جمله بیماری های قلبی و سکته مغزی؛ 10٪ کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان؛ و 35٪ کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی، مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی مشاهده شد.

نتایج نشان داد همه مواد خوراکی که ممکن است جزو میوه و سبزیجات در نظر گرفته شوند فواید یکسانی ندارند. به عنوان مثال سبزیجات نشاسته ای، مانند نخود و ذرت، آب میوه ها و سیب زمینی با کاهش خطر مرگ ناشی از همه دلایل یا بیماری های مزمن خاص ارتباط ندارند.

از طرف دیگر، سبزیجات پهن برگ سبز، از جمله اسفناج، کاهو و کلم پیچ و میوه و سبزیجات غنی از بتاکاروتن و ویتامین C، مانند مرکبات، توت ها و هویج این فواید را نشان دادند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1615

به "مصرف میوه و سبزیجات موجب افزایش طول عمر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف میوه و سبزیجات موجب افزایش طول عمر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید