مسابقات کسب سهمیه وزنه برداری تمدید شد

به گزارش بانوی ایران، فدراسیون جهانی وزنه برداری از تمدید مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو اطلاع داد که این تصمیم فرصت تازه ای را در اختیار سهراب مرادی قرار می دهد.

مسابقات کسب سهمیه وزنه برداری تمدید شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، فدراسیون دنیای وزنه برداری تاییدیه کمیته بین المللی المپیک (IOC) را برای تمدید مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو تا سرانجام آوریل 2021 برابر با اردیبهشت 1400 را گرفت.

همه ورزشکاران از جمله کسانی که در حال حاضر امتیاز کافی برای کسب سهمیه دارند، باید در بازه زمانی بین اول اکتبر سال جاری (10 مهر) و 30 آوریل سال آینده (10 اردیبهشت 1400) حداقل یک بار در مسابقات دارای سیستم گزینشی مورد تایید IOC و IWF شرکت نمایند.

فدراسیون دنیای وزنه برداری (IWF) همچنین از همه 196 ورزشکار واجد شرایط خواست تا در کمپ آموزشی اجباری قبل از بازی ها که در آن تحت آزمایش ضددوپینگ قرار می گیرند شرکت نمایند تا اطمینان حاصل گردد که همه ورزشکاران پاک به توکیو می فرایند. در حقیقت این برنامه برای کنترل بیشتر و انجام آزمایش دوپینگ برگزار می گردد.

طبق اسنادی که توسط Insidethegames نشان داده شده، کمیسیون ورزشی IOC این شرط واجد شرایط بودن جدید را رد و اعلام کرد که این موضوع مربوط به ویروس کرونا نیست و ممکن است هزینه های اضافی را برای کمیته های ملی المپیک ایجاد کند، اما گفته است که این ایده می تواند به صورت داوطلبانه اجرا گردد.

چندین کشور در حال حاضر برنامه های آموزش قبل از توکیو را دارند. توصیه های IOC به تمامی کمیته های ملی المپیک کشور های اطلاع داده شده که قرار است توسط هیات اجرایی IWF در یک جلسه ویدئویی در روز یکشنبه مورد بحث و مصاحبه قرار بگیرد.

با توجه به تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره ای، رقابت های جوانان دنیا و دیگر رویداد ها، کمیته بین المللی المپیک موافقت کرد تا برنامه مسابقات کسب سهمیه تمدید گردد.

مسابقات وزنه برداری دارای سهمیه گزینشی، در 3 دوره 6 ماهه برگزار می گردد که قرار بود این مسابقات به صورت کامل 30 آوریل به سرانجام برسد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات یا لغو شد و یا به تعویق افتاد.

مرحله سوم مسابقات به بخش A و B تقسیم شد. مسابقات بخش A از اول نوامبر 2019 (10 آبان 98) تا 30 آوریل 2020 (11 اردیبهشت 99) بود. مسابقات بخش B قرار بود از اول اکتبر شروع گردد که به تعویق افتاد.

با توجه به اینکه مسابقات قرار بود 30 آوریل به سرانجام برسد مرحله B هم برای دوره سوم در نظر گرفته شد، این مرحله برای مسابقاتی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود.

طبق تصمیم فدراسیون دنیای مسابقه جدیدی به رویداد های کسب سهمیه المپیک اضافه نخواهد شد.

با توجه به بازه زمانی تمدید شده این فرصت برای ورزشکارانی که امتیاز لازم را نداشتند و یا مصدوم بودند فراهم خواهد نمود تا در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت نمایند می توان از جمله ورزشکاران به سهراب مرادی وزنه بردار تیم ملی ایران اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1080

به "مسابقات کسب سهمیه وزنه برداری تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات کسب سهمیه وزنه برداری تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید