مخالفت صدر اعظم آلمان با ممنوعیت فعالیت هواوی

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، مرکل در سخنان خود توضیح داد رعایت تنوع برای تضمین امنیت هر کشور در زمان استفاده از فناوری نسل پنجم تلفن همراه لازم است.

مخالفت صدر اعظم آلمان با ممنوعیت فعالیت هواوی

با آلمان تور از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

وی بدون آنکه نامی از شرکت هواوی ببرد، اضافه نمود: نادیده دریافت یک تأمین کننده خدمات نسل پنجم تلفن همراه اقدامی با تأثیرات معکوس خواهد بود.

آلمان از هفته ها قبل در حال تصمیم گیری در خصوص مقتضیات امنیتی ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه در این کشور است و هنوز در خصوص جلوگیری یا عدم جلوگیری از مشارکت هواوی در این زمینه به جمع بندی نرسیده است. آمریکا، آلمان و ده ها کشور دیگر را در سراسر دنیا برای عدم همکاری با هواوی در این زمینه تحت فشار قرار داده است.

در عین حال تمامی مشتریان هواوی و اپراتورهای آلمانی همکار این شرکت هشدار داده اند که جلوگیری از فعالیت این شرکت چینی باعث سال ها تأخیر در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم و صرف میلیاردها دلار هزینه اضافی برای راه اندازی شبکه مذکور در آلمان می گردد.

مرکل در صحبت های خود در این زمینه در داووس سوئیس اضافه نمود: من به وسیله تنوع و اضافه نمودن شرکت های همکار در صورت لزوم می توانم امنیت خودم را به حداکثر برسانم. اینها روینمودهایی فنی برای تأمین امنیت هستند. من فکر نمی کنم با حذف کامل خدمات دهندگان و عدم اطلاع از نحوه توسعه خدمات توسط آنها بتوان امنیت را تأمین کرد.

کاخ سفید مدعی است تجهیزات و سخت افزارهای مخابراتی هواوی که 28 درصد از بازار دنیای را در کنترل دارد، حاوی قابلیت هایی برای جاسوسی دولت چین است. اما هواوی همیشه این اتهامات را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 744

به "مخالفت صدر اعظم آلمان با ممنوعیت فعالیت هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت صدر اعظم آلمان با ممنوعیت فعالیت هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید