محدودیت های آبی درحوزه مارون کاهش می یابد، سدها فرصتی برای گردشگری

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، محمد امین ایزدجو عصر امروز در نشست تخصصی آنالیز جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری بهبهان، حجم مخزن سد مارون را یک میلیارد و 150میلیون متر مکعب برشمرد و اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته، میزان آب موجود در این سد 250 میلیون متر مکعب بود اما با توجه به بارندگی های خوب انجام شده در امسال، این میزان در مدت مشابه به 833 میلیون متر مکعب رسید.

محدودیت های آبی درحوزه مارون کاهش می یابد، سدها فرصتی برای گردشگری

وی اضافه کرد: نیروگاه سد مارون به دلیل کم آبی، خردادماه امسال از مدار خارج شد اما با بارندگی ها اجرا شده، این نیروگاه سوم بهمن مجدد وارد مدار شده و به شبکه تأمین برق کشور پیوست.

ایزدجو با بیان اینکه با توجه به بارندگی ها در امسال، محدودیت های آبی در حوزه بالا و پائین دست رودخانه مارون کمتر خواهد شد، بیان نمود: در این شرایط می توان گفت حوزه آبی مارون از خشکسالی گذر نموده است و امیدواریم شاهد تداوم بارندگی ها در سال آبی جاری و سال های آینده باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون با تأکید بر لزوم مدیریت علمی و برنامه ریزی شده برای گسترش گردشگری سدها، اضافه کرد: خوزستان 30 درصد صنایع آبی و 46 درصد سهم منابع وزارت نیرو را در دست دارد و با دارا بودن بزرگترین سدهای کشور باید استفاده های بهینه تری از سدها داشته باشد.

وی، گردشگری صنعتی را مشتمل بر دیدار از شرکت ها و منابع صنعتی خواند و اظهار کرد: سدها علاوه بر اینکه منابع تامین آب و انرژی هستند از ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری به حساب می آیند و سد مارون نیز ایجاد زیر ساخت های گردشگری را یکی از اهداف مهم خود قرار داده است.

ایزدجو با اشاره به رتبه سوم ایران در سدسازی دنیا گفت: اهمیت دادن به سدها می تواند رتبه کشور را در رتبه بندی دنیای گردشگری از 96 به رتبه های بالاتر ارتقاء دهد هرچند در شاخص های این رتبه بندی از لحاظ قیمتی ایران در رتبه اول شاخص است اما متاسفانه رتبه های پائین ما در بقیه زمینه های گردشگری باعث شد رتبه اصلی ما نیز پائین باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 140

به "محدودیت های آبی درحوزه مارون کاهش می یابد، سدها فرصتی برای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های آبی درحوزه مارون کاهش می یابد، سدها فرصتی برای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید