تور یونان: محبوب ترین جزایر یونان برای سفر کدامند؟

به گزارش بانوی ایران، سفر به مکان های زیبا و تفریحی برای گذراندن لحظاتی رویایی را در زیباترین جزایر یونان تجربه کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور یونان: محبوب ترین جزایر یونان برای سفر کدامند؟

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

اگر در پی مقاصد رویایی برای سفر هستید و می خواهید فکر و روح خود را آرامش دهید، سری به سواحل آفتابی و بکر یونان بزنید. زمانی که شما در سواحل قدم می زنید احساس می کنید در بهشت هستید و این همه شکوه و عظمت خدادادی همه و همه در این سواحل جمع شده است. بعلاوه از روستاهای این کشور تماشا کنید که قطعا از مجذوب کنندهیت خاصی برخوردار هستند؛ با بودن در آنجا می توانید از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرید و سفر بسیار مجذوب کنندهی داشته باشید.

جزایر یونان برترین مکان برای دوستداران ساحل، خریداران، کوهنوردان، جهانگرد ها و حتی نقاشان و عکاسان است. این جزایر به طور اعجاب آوری امید را دل شما زنده می نماید و آن چنان منظره خیره نماینده ای در دل شما به وجود می آورد که همچون نسیم ملایم و روح نواز، آرامش و نشاط برای شما به ارمغان می آورد که تا آخر عمرتان آن را فرا موش نخواهید کرد.

همه جزایر یونان زیبا و دل انگیز هستند اما برخی از جزایر که نزدیک هم واقع شده اند و اکثرا مورد توجه جهانگرد ها هستند، که عبارتند از: سنترونی، کورفا، کریت، میکینوس، زیکینوس، تاسوس، میلوس، رودس، کفالونیا، هایدرا، اسکیادوس، لزواس و بسیاری دیگر که برخی از آنها مانند کریت سنترونی و کورفا، میکینوس هستند و زینکنوس که از نظر گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره جهانگرد های زیادی به این جزیره سفر می نمایند.

جزیره تاسوس

در جزیره تاسوس سواحل طلایی رنگ از شن و ماسه چسبیده به دامنه کوه در یک راستا امتداد می یابند. در اطراف می توانید خرابه های تاریخی و روستاهای کوچک را ببینید که زیبایی این جزیره را دوچندان نموده است. این جزیره افزون بر اینکه یک استراحتگاه شگفت انگیز است، طلوع درخشان نور خورشید و بوی غذای محلی که در فضا پیچیده است، به این زیبایی ها افزوده است.

جزیره تاسوس یکی از جزایر زیبا است که شما می توانید تعطیلات خود را در آنجا بگذرانید، جزیره ای کوچک و مدور که در فاصله 7 کیلومتری از خشکی در شمال یونان در دریای اژه واقع شده است. جزیره تاسوس هنوز نسبتا دست نخورده است و راستا اصلی رفت و آمد جهانگرد ها نیست اما تفریح ها و منظره ها مجذوب کننده بسیاری دارد که تعطیلات شما را فراموش نشدنی خواهد نمود. جزیره تاسوس بزرگ ترین جزیره در بین جزایر یونان است و پیشنهادهای زیادی برای سفر به این جزیره وجود دارد.

جزیره میلوس

جزیره میلوس یکی از زیباترین جزایر یونان است که در جنوب شرقی جزیره سیکلیدیس قرار گرفته است. کوه های نعلی شکل، این جزیره را به یکی از زیباترین جزایر یونان بدل نموده است. جزیره میلوس در دهه گذشته توانسته است جهانگرد های زیادی را به خود جذب کند و یکی از پرگردشگرترین مکان های جهانگردی اروپا به شمار می رود. این جزیره همچون جزیره سانترینی آتشفشانی است و تخته سنگ هایی با اشکال گوناگون به زیبایی این جزیره افزوده است.

تخته سنگ های سرامیکی سفید که هر کدام باریکه هایی را از خود عبور می دهند که در سرانجام به هم می پیوندند؛ برترین مکان برای شنا و غواصی است. این جزیر بعلاوه چند موزه مجذوب کننده هم دارد، از جمله موزه معدن، موزه قطب نماها. بعلاوه روستاهایی در اطراف وجود دارند و بندر ادامس نیز در این جزیره قرار گرفته است. اینجا بعلاوه مکان های تاریخی زیادی دارد که به 1100 تا 2300 سال پیش از میلاد بر می گردد. یکی از دلایل محبوبیت این جزیره به خاطر این است که مجسمه آفرودیت در این مکان بنا شده و الان در موزه لوور پاریس نگهداری می گردد.

بیشتر بخوانید

جزیره رودس

جزیره رودس یکی دیگر از جزایر محبوب در یونان است که از نظر محبوبیت رقیب جزایر سنترونی و میکینوس محسوب می گردد. رودس دارای منظره ها مجذوب کننده زیادی است و بعلاوه در این جزیره هتل های لوکس متنوعی وجود دارد که شما می توانید هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید و انواع امکانات ورزشی برای ورزش دوستان آماده شده است که مورد رضایت خاطر بیشتر جهانگرد ها شد. سواحل آن با شن و ماسه های طلایی و تخته سنگ های ساحلی تزیین شده و آب آن که چون کریستال شفاف است.

این جزیره به خاطر مجسمه کلوسوس که یکی از عجایب هفت گانه جهان بوده، مشهور شده است. بعلاوه در رودس دیوارها و بناهای قدیمی وجود دارند که مربوط به زمان حکومت عثمانی ها بوده و با همان ساخت قدیمی در معرض دید گردشگران قرار گرفته است. این بناهای تاریخی در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند. معماری سنگ های ماسه ای و ستون های قوسی شکل بر فراز خیابان های شهر قرار گرفته است که درختچه هایی دور آن ها پیچیده شده است.

یکی از ویژگی های این جزیره این است که به عنوان شاه راه دیگر جزایر و شهرهای بزرگ یونان است که آنه ا را به هم متصل می نماید و دارای پروازهای چارتری به سمت مرکز های اروپایی است.

جزیره اسکیاتوس

اسکیاتوس یکی از منطقه ها محبوب گردشگری است که بین شهرهای اسکوپلس و والاس قرار گرفته و در تابستان (بین ماه های جولای و آگوست) خیل عظیمی از گردشگران برای تماشا سواحل شنی، طلایی و هوای آفتابی آن از تمام نقاط جهان خود را به این جزیره می رسانند. شهر اسکیاتوس که مرکز و بندر اصلی این جزیره است، میزبان خوبی برای جهانگرد ها به شمار میرود زیرا که انواع امکانات رفاهی از جمله آژانس مسافرتی، فروشگاه ها، رستوران ها و امکانات اقامتی متنوعی برای آن ها فراهم شده است تا اطمینان حاصل گردد که سفرشان امن و بی مخاطره خواهد بود. از درون هواپیما تپه های پوشیده از درخت جزیره اسکیاتوس دیده می گردد که چشم ها را جادو می نماید.

جزیره هیدرا

یکی دیگر از جزایر زیبای یونان جزیره هیدرا است که دارای معماری تماشایی و بی نظیر با جاذبه ها و زیبایی های طبیعی فراوان بوده و به این خاطر دارای محبوبیت است که مرکز زیبایی ها است و خانه های قرمز و خیابان های سنگ فرش و کوچه های تنگ همه این ها زیبایی خاصی به شهر داده است. سابقا در دهه های 50 و 60 این جزیره مقصد هنرمندان بوده است.

اما امروزه هزاران نفر از سراسر جهان به این جزیره سرازیر می شوند تا زیبایی های آن از جمله سواحل ماسه ای و شب های پرتلاطم آن را از نزدیک نظاره گر شوند. جزیره هیدرا دارای 365 کلیسا است به مقدار روزهای سال و شما انتخاب بیشتری دارید و می توانید هر روز را به تماشا یکی از این جاذبه های تماشای اختصاص دهید.

جزیره کفالونیا

جزیره کفالونیا که به نام سفالونیا هم شناخته می گردد، یکی از معتبرترین جزایر در یونان و بزرگ ترین آن ها است. این جزیره دارای سواحل پرتلاطم و صخره ای است که با درختان کاج احاطه شده، همه منظره ها و چشم مقدارا آمیخته می شوند و زیبایی خاصی به جزیره می بخشند و تفریحات و زیبایی های این جزیره پایانی ندارد. به طور خلاصه کفالونیا مکان مناسبی برای گردشگرانی است که می خواهند تعطیلات بدون استرس و آرامش بخشی داشته باشند و هم در سواحل شنی و ماسه ای قدم بزنند و از آفتاب لذت ببرند.

منبع: کجارو / travelvivi.com
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2060

به "تور یونان: محبوب ترین جزایر یونان برای سفر کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: محبوب ترین جزایر یونان برای سفر کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید