بروژ، شهر مینیاتوری بلژیک!

به گزارش بانوی ایران، شهر بروژ در بلژیک | Bruges

شهر بروژ در بلژیک یکی از زیباترین شهرهای این کشور اروپایی است که نه تنها گردشگران خارجی بسیاری را به سمت خود می کشاند بلکه، منبع الهام بسیاری از فیلم سازان و ایده پردازان هنری هم هست زیرا معماری و فضای این شهر به قدری رمانتیک و شاعرانه است که تا خودتان نروید و آن را از نزدیک نبینید، نمی توانید زیبایی آن را تصور کنید! فکر می کنم که دقیقا به همین خاطر است که به هر کسی که می خواهد به کشور بلژیک سفر کند توصیه می نمایند که حتما به شهر بروژ هم سر بزند. امروز ما در خبرنگاران می خواهیم شهر بروژ در بلژیک را به شما معرفی کنیم پس در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

بروژ، شهر مینیاتوری بلژیک!

همه چیز درباره بروژ

شهر بروژ را بروخه یا بروگن هم می گویند. کسانی که به موضوعات گردشگری و شناخت کشورها علاقه مندند و یا حتی گردشگر حرفه ای هستند، بودن در شهر بروژ را همچون یک رویا می دانند! عجیب نیست که به این منطقه، افسانه ای ترین شهر اروپا و بلژیک می گویند زیرا اثر و آثار قرون وسطی و باقی مانده های آن دوران نه تنها هنوز هم در این شهر وجود دارند بلکه به خوبی هم از آن ها محافظت شده است و همین سبب شده تا این شهر تلفیقی از معماری قرون وسطایی و جدید را در خود داشته باشد و در نتیجه، شهری بسیار دیدنی و رویایی گردد.

شاید باورتان نگردد اما بر طبق آخرین آماری که منتشر شده، بازدید از این شهر کوچک بلژیکی سالانه بیش از 2 میلیون نفر است! همانطور که گفتیم، بروژ شهری کاملا تاریخی است و هنوز هم به خوبی آثار قرون وسطی در آن حفظ شده است. شهر بروژ در بلژیک عصر برنز و آهن و حتی ساخت اولین قلعه ها و دژها که پس از فتح ژولیوس سزار ساخته شد را به چشم خود دیده است. دقیق تر که بگوییم، دوران سکونت قرون وسطایی در بروژ را می توان به قرن 9 و 10 میلادی نسبت داد.

این شهر بعدا به یک مرکز بسیار مهم تجاری تبدیل شد که از آن به عنوان دوران طلایی شکوفایی شهر بروژ در بلژیک یاد می گردد. در اوایل قرن 19 میلادی بروژ به یکی از جذاب ترین مناطق توریستی و گردشگری دنیا برا انگلیسی ها و فرانسوی ها تبدیل شد. در طی جنگ دنیای اول، نیروهای آلمانی وارد این شهر شدند اما خود شهر تقریبا هیچ صدمه و آسیبی ندید.

در طی جنگ دنیای دوم نیز دوباره این شهر توسط نیروهای آلمانی تصرف شد و دوباره از حمله آن ها جان سالم به در برد. از لحاظ آب و هوایی بروژ کمی سرد است! البته این سرما برای کسانی که سرمایی هستند ممکن است بیشتر محسوس باشد. به صورت کلی این شهر در مقایسه با شهرهای دیگری همچون شهر پاریس آب و هوای سردتری دارد. این سرما به صورتی است که حتی در ماه های جولای (10 تیر تا 9 مرداد) و آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) هم میانگین درجه هوا روزانه 21 درجه سانتیگراد است. از ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) به بعد، درجه هوا به سرعت پایین می آید و ماه های زمستانی هم بسیار سرد و یخی هستند.

بنابراین با توجه به آب و هوای سرد این شهر بخصوص در فصل زمستان، پیشنهاد می کنیم که ماه های گرم سال را برای سفر به بروژ انتخاب کنید. از لحاظ جغرافیایی نیز شهر بروژ در بلژیک در استان فلاندری غربی قرار گرفته است و 13840 متر مربع وسعت دارد. البته از این مساحت، 1075 هکتار آن را سواحل تشکیل می دهند. بر اساس آخرین آمار، بروژ 117 هزار و 73 نفر جمعیت دارد.

جالب است بدانید که مرکز این شهر که به عنوان اثری تاریخی و مهم در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است، بیضی شکل است و تنها 430 هکتار وسعت دارد و 20 هزار نفر از کل جمعیتش در همین منطقه بیضی شکل زندگی می نمایند! زبان رسمی مردم در این شهر فرانسوی و هلندی است و همانند کل شهرهای کشور بلژیک، واحد رسمی پولش یورو است. در این شهر فرودگاه بین المللی استند- بروژ (Oostende-Brugge International Airport) قرار گرفته است که شما از طریق آن می توانید پروازتان را از مبدا به مقصد دقیقا در این شهر قرار دهید.

از لحاظ هزینه ای، بروژ نیز همانند کل دیگر شهرهای کشور بلژیک است. همچنین از لحاظ امکانات گردشگری این شهر در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است و همه گردشگران می توانند تمامی نیازهای خودشان را در زمان اقامت در این شهر برآورده سازند. می دانستید که بروژ را به عنوان شهر شکلات نیز می شناسند؟ شکلات های این شهر به اندازه ای معروف هستند که باعث شده تا در این شهر بیشتر از 40 مغازه فروش شکلات، موزه و نمایشگاه شکلات وجود داشته باشد.

البته زیبایی های معماری و شکلات ها تنها جاذبه های بسیار معروف شهر بروژ در بلژیک نیستند بلکه تورهای قایق سواری این شهر نیز بسیار معروف هستند. در واقع، یکی از بهترین راه های گشت و گذار در شهر بروژ و بازدید از جاذبه های دیدنی آن همچون؛ باغ ها و ساختمان های قرون وسطایی استفاده از تور های قایق سواری است.

جاذبه های شهر بروژ در بلژیک

  • کلیسای بگیناژ | Béguinage

از آن جایی که دیگر وقت معرفی جاذبه های شهر بروژ در بلژیک است، ما لیست بهترین جاذبه های این شهر را با منطقه بگیناژ آغاز می کنیم. بگیناژ خانه ای زیبا از گذشته هایی است که خبری از جنگ های دنیای نبوده است. در بگیناژ، خانه سفید کوچکی در حیاط مرکزی وجود دارد که در حیاط آن معمولا گل های نرگس زرد در بهار شکوفا می شوند. بگیناژ در سال 1245 تأسیس شد و هنوز هم مانند دوران قرون وسطایی خود باقی مانده است. این بخش خالص و بکر بروژ برای گردش و دور شدن از شلوغی شهر به نظر می رسد که مقصد خوبی است.

  • میدان گروت مارکت | Grote Markt

میدان اصلی شهر بروژ، گروت مارکت نام دارد که بخش جذاب گردشگری شهر هم محسوب می گردد که دقیقا به همین دلیل هم هزینه ها در آن بالا است اما با وجود این هزینه های زیاد در آن بازارها و رستوران های بسیار خوبی وجود دارد که نباید لذت بودن در آن را در سفر به بروژ از دست داد.

  • کلیسای خون مقدس | Basilica of the Holy Blood

در شهر بروژ کلیسایی به نام خون مقدس وجود دارد که در آن خون حضرت مسیح را که بر روی پارچه ای ریخته شده است، نگهداری می گردد. بدون شک بازدید از این کلیسا حس عجیبی را برایتان به وجود می آورد و در عین سادگی از شکوه آن لذت خواهید برد. کلیسای خون مقدس از دو تالار تشکیل شده که یکی در طبقه پایینی است و تزئینات کمتری دارد. طبقه بالایی نیز به سبک معماری گوتیک تزئین شده است و رنگ و جزئیات بیشتری در خود دارد. جالب است بدانید در طی رسمی که در این کلیسا وجود دارد هر روز در ساعت مشخصی پارچه خون آلود را می آورند تا هر که می خواهد آن را ببیند.

  • موزه خرونینگن | Groningen

یکی از بهترین موزه های شهر بروژ در بلژیک موزه خرونینگن است که در آن مجموعه ای از آثار هنرمندان مشهور فلاندری به نمایش گذاشته شده است. شکوه حاصل از رنگ های درخشان، جزئیات حالات چهره ها و داستا ن های مذهبی نقاشی هایی که در این موزه به نمایش در آمده اند فوق العاده است.

  • برج بلفری | Belfry

برج بلفری را باید یکی از مهم ترین نمادهای شهر بروژ دانست. این برج که در قرن 14 میلادی ساخته شد، یک بار هم در قرن 16 بازسازی شده است. برج 83 متری بلفری یکی از زیباترین برج هایی با سبک ناقوس است که در بلژیک وجود دارد. این برج در ورودی میدان اصلی شهر قرار گرفته است. در حال حاضر 47 ناقوس در این برج آویخته شده است. برای بالا رفتن از برج باید از 366 پله بالا بروید. اگر در فصل تابستان به بروژ سفر می کنید حتما در نظر داشته باشید که صفی طولانی برای ورود به این برج وجود خواهد داشت. یادتان باشد که در هر بازه بازدید فقط 70 نفر می توانند به بالای این برج بروند.

  • پل و پارک مینواتر | Minnewater Bridge

پل مینواتر در نزدیکی بروژ قرار گرفته است و حد فاصل خشکی از روی دریاچه عشق بروژ است. راست است یا نه اما افسانه های محلی بلژیکی می گویند که اگر از روی این پل با عشقتان گذر کنید، عشق شما تا ابد پایدار می گردد. بعد از این که از روی این پل جادویی گذشتید می توانید تا به سمت پارک مینواتر حرکت کنید و منظره ای فوق العاده از قلعه زیبا و دیدنی کستل دو لا فی Castle de la Faille را دیدرس خود داشته باشید.

  • موزه نمایشگاهی ایکسپو: سالوادور دالی | Museum-Gallery Xpo: Salvador Dalí

نمایشگاه ایکسپو در یکی از معتبرترین ساختمان های بروژ و در برج ناقوس گرفته است. کسانی که از این برج بازدید نموده اند می گویند که برایشان تجربه ای متفاوت تر از چیزی بوده است که فکر می نموده اند. تصور کنید که نمایش صوتی تصویری با دکورهای دراماتیک و حسی که در این موزه وجوددارد نه تنها با چند بعد مختلف آثار دالی را بیننده معرفی می نماید بلکه به خوبی دیدگاه های او را هم به نمایش می گذارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 170

به "بروژ، شهر مینیاتوری بلژیک!" امتیاز دهید

1 کاربر به "بروژ، شهر مینیاتوری بلژیک!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروژ، شهر مینیاتوری بلژیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید